برگزاری دوره‌های تابستانه مراکز فنی و حرفه‌ای

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: دوره‌های تابستانه فنی و حرفه‌ای با کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود و نحوه آموزش‌ها طبق استاندارد فنی و حرفه‌ای کشور آموزش تئوری و آموزش عملی را در بر می‌گیرد و محور بیشتر آموزش‌ها عملی است.

برگزاری دوره‌های تابستانه مراکز فنی و حرفه‌ای


ابوطالب جلالی درباره برگزاری دوره‌های تابستانه مرکز فنی و حرفه‌ای در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای دوره سه ماهه تابستان برنامه‌های آموزشی و کلاس‌هایی برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره‌ها در بخش‌های صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و موارد دیگر طبق دفترچه راهنمای ثبت‌نام در سایت سازمان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان موجود است .

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به برنامه آموزشی طرح پارک مهارت گفت: در تابستان برای دانش‌آموزان در دوره فراغت تابستانه روزهای پنجشنبه دوره‌های آموزشی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان در قالب طرح پارک مهارت با شعار دانش‌آموز ماهر آموزش‌هایی داده می‌شود .

رشته‌های مشاغل خانگی برای بانوان

جلالی در خصوص رشته‌های مشاغل خانگی برای بانوان بیان کرد: در زمینه مشاغل خانگی رشته‌های صنایع دستی، کشاورزی، پرورش قارچ، گونه‌های زینتی، ماساژ، کیف‌دوزی، لباس زنانه، گیاهان دارویی و ... برای بانوان وجود دارد.

وی اضافه کرد: رشته‌هایی از مشاغل خانگی هستند که مخاطبان خاص خود را دارند، در بخش مشاغل خانگی افراد بعد از گذراندن دوره آموزشی و گرفتن گواهینامه در آینده می‌توانند کارآفرینی کنند و افراد دیگری را زیرمجموعه خودشان به کار بگیرند .

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با تفکیک این مشاغل که موجب کارآفرینی می‌شوند، اظهار کرد: رشته‌هایی همانند زیرمجموعه خیاطی، صنایع دستی، میناکاری و موارد دیگر از مشاغل خانگی هستند که در پایان هر دوره بعد آزمون تئوری و عملی مدرک بین‌المللی مهارت در همان رشته اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه که اکنون تعداد جلسات مشخص و درج شده است، تاکید کرد: تعداد جلسات که برای گرفتن گواهینامه فنی و حرفه‌ای طبق استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور طول دوره آموزشی مشخص و در دفترچه راهنما درج شده است.

جلالی توضیح داد: برای مثال یک دوره آموزشی ممکن است ۴۵ ساعته و دوره‌ای دیگر ۱۰۰ ساعته و یک دوره ۵۰۰ ساعت شود و مدت زمان هر دوره آموزشی وابسته به حوزه و رشته مربوطه است.

نحوه آموزش‌ها طبق استاندارد فنی و حرفه‌ای کشور

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خاطر نشان کرد: نحوه آموزش‌ها طبق استاندارد فنی و حرفه‌ای کشور آموزش تئوری و آموزش عملی را در بر می‌گیرد و محور بیشتر آموزش‌ها عملی است.

جلالی یادآوری کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت و مراکز آموزشی هر منطقه اقدام به ثبت‌نام کنند و با مراجعه به سایت btwto.ir اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان دفترچه راهنما را دانلود و از جزئیات، زمان آموزش و مکان آموزش اطلاعات یابند و به مراکز آموزشی مراجعه کنند .

وی اضافه کرد: در سال جدید دو طرح جدید مهارت‌آموزی تحت عنوان مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و آموزش‌های دوگانه اجرا خواهد شد که درصد بیشتری از آموزش‌ها در فضای واقعی و کارگاه‌های بیرون انجام خواهند پذیرفت .


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار