مبارزه جدی با قاچاق از اولویت‌های مستمر پلیس لنجان/کشف بیش از ۲۵تن برنج خارجی قاچاق در لنجان

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان از کشف و ضبط بیش از ۲۵تن برنج خارجی بدون مدارک مثبته گمرکی به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در شهرستان لنجان خبر داد.

مبارزه جدی با قاچاق از اولویت‌های مستمر پلیس لنجان/کشف بیش از ۲۵تن برنج خارجی قاچاق در لنجان

غلامرضا افشاری در نشست با خبرنگاران شهرستان لنجان اظهار کرد: شهرستان لنجان به لحاظ جایگاه اقلیمی و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی پنج استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس دارای فرصت‌ها و قابلیت‌های مناسبی است اما به تبع آن تهدیدهایی چون قاچاق دام، چوب، کالاهای خارجی، مواد غذایی، سیگار و مواد مخدر این شهرستان را تهدید می‌کند .

وی افزود: نیروی انتظامی لنجان در راستای ایجاد هماهنگی برای اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی مستمر علیه فعالیت‌های قاچاق و شبکه‌های سامان یافته و مصادیق آشکار قاچاق و همچنین بررسی و مشخص کردن مسیرهای اصلی ورود، حمل‌ونقل و شناسایی نقاط اصلی دپو، نگهداری و عرضه کالای قاچاق با برنامه‌ریزی صحیح و به‌کارگیری منابع و مخبران اقدامات مؤثری را در این خصوص داشته است .

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به دریافت اخباری مبنی بر اینکه افرادی در شهرستان لنجان اقدام به وارد کردن و توزیع برنج خارجی قاچاق در این شهرستان می کنند، بررسی این مسئله به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان لنجان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان لنجان پس از هماهنگی با مقام قضائی و اطمینان از صحت موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند که در همین حین یک دستگاه کامیون که قصد ورود به انبار مذکور را داشت شناسایی و متوقف شد.

افشاری با اشاره به کشف ۲۵ تن و ۷۰۰ کیلو گرم برنج خارجی بدون مدارک مثبته گمرکی، ادامه داد: در بازرسی از کامیون توقیف شده بالغ بر ۱۰ تن و ۸۰۰ کیلو گرم برنج خارجی قاچاق کشف شد، همچنین در بازرسی از انبار مورد نظر نیز مقدار ۱۴ تن و ۹۰۰ کیلو گرم برنج خارجی کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به دستگیری دو قاچاقچی و تحویل آنها به مراجع قضائی، اضافه کرد: کارشناسان ارزش برنج قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان یادآور شد: مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکیدات فراوانی داشته‌اند و بر همین اساس نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تاکیدات معظم‌له را در خصوص مبارزه با این سونامی مخرب اقتصادی در دستور کار قرار داده است و ما نیز موظفیم با قدرت هر چه تمام‌تر در راستای مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان لنجان حرکت کنیم چراکه قاچاق کالا و ارز یکی از موانع بزرگ بر سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می آید.

وی متذکر شد: باید توجه داشت که ورود بی رویه کالای خارجی قاچاق علاوه بر نابودی تولیدات داخلی، برای سرمایه گذاران داخلی نیز ناامنی به همراه خواهد داشت از این رو از شهروندان تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز و قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

افشاری در ادامه با اشاره به اقتدار پلیس در مبارزه با سوداگران مرگ، بیان کرد: براساس گزارش مردمی مبنی بر قصد فردی برای تهیه مواد مخدر و ترانزیت ان به وسیله خودرو از خارج شهرستان و توزیع ان در بین جوانان این مهم به صورت جدی در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان لنجان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ماموران مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات اطلاعاتی و پس از هماهنگی با مقام قضایی و پس از انجام عملیات شناسایی موفق شدند کامیون فرد قاچاقچی مواد مخدر را شناسایی و متوقف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان اذعان کرد: قاچاقچیان با پوشش محموله قانونی لوازم یدکی اقدام به جاساز ۶۳ کیلوگرم محموله مواد مخدر از یکی از شهرستان‌های شرق کشور به مقصد شهرستان لنجان و توزیع آن نمودند که با هوشیاری ماموران انتظامی، موفق به اجرای نقشه شوم خود نشدند .

وی ادامه داد: در بازرسی دقیق از اتاق بار کامیون ۶۳ کیلوگرم تریاک که به صورت حرفه ای در قوطی های ۲۰ لیتری جاساز شده بود کشف و ضبط گردید.

افشاری تصریح کرد: در این عملیات یک دستگاه کامیون حامل مواد مخدر توقیف گردید و سه سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقام مقضایی شدند.

وی عنوان کرد: ما در نیروی انتظامی بر این باوریم که امروز مبارزه با مواد مخدر چیزی کمتر از دفاع مقدس نیست چرا که دشمن در آن سوی خاکریز توطئه‌های خود را برنامه‌ریزی کرده و در کوچه ها و خیابان‌های ما سنگر گرفته تا بتواند جوانان ما را با ترویج مصرف مخدر به انحراف بکشاند.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان در پایان گفت: مبارزه با سوداگران مرگ به دو صورت مبارزه با خرده‌فروشان و باندهای اصلی انجام می‌شود و در این میان گزارشات مردمی در کشف و شناسایی عوامل مرتبط با مواد مخدر نقش به سزایی در کاهش اعتیاد در جامعه دارد و انتظار می رود شهروندان از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ نیروی انتظامی را در شناسایی خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر یاری کنند​​​​
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار