نایب رئیس شورای شهر اصفهان: طرح منزلت شهروندی باید در شورای پنجم پیگیری شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اقداماتی از شورای دوره چهارم شهر اصفهان باقی مانده که در دوره بعدی باید پیگیری شود و طرح منزلت شهروندی از جمله این برنامه‌هاست.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان: طرح منزلت شهروندی باید در شورای پنجم پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد شریعتی کمال‌آبادی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: کمک‌های نقدی و غیرنقدی نهادهای خیریه به منظور آزادسازی زندانیان در اصفهان قابل تحسین و برگرفته از آموزه‌های اسلامی است، این حرکت خودجوش مردمی باعث شده تا برکات فراوانی به وجود آید.

وی افزود: امیدوارم برخی از کارهایی که در دوره چهارم انجام شده در دوره بعدی هم پیگیری شود تا به سرانجام نهایی برسد از این رو برای همکاری و هم‌افزایی با شورای دوره بعدی آماده ارائه تجربیات خواهیم بود؛ اقداماتی از شورای دوره چهارم شهر اصفهان باقی مانده که در دوره بعدی باید پیگیری شود و طرح منزلت شهروندی از جمله این برنامه‌هاست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به احداث خانه سالمندان در شهر اصفهان گفت: بودجه احداث خانه سالمندان در اصفهان توسط شورای شهر تصویب شده و قرار است تا با همکاری شهرداری مکانی برای سالمندان تهیه شود؛ شورایاری‌ها به معنای مشارکت مردم در موضوعات شهری و البته بدون هزینه است که برای این موضوع اساسنامه‌ای تدوین شده است.

وی یادآور شد: مدیران شهرداری باید بر اساس لیاقت و شایستگی بر مسندها قرار گیرند، شایسته‌سالاری مدیران باید مد نظر شورای پنجم باشد چراکه در دوره چهارم این شعار را داده شده ولی به آن عمل نشد؛ این رویکرد باعث می‌شود تا مدیران کارآمد بر سرکارها آمده و از آن‌ها استفاده مؤثر شود چراکه در غیر این صورت خویشاوندگرایی در عرصه‌های مدیریتی ترویج پیدا می‌کند.

شریعتی عنوان داشت: استفاده از نهادهایی همچون بسیج و هیأت‌های مذهبی در اداره شهر بسیار مفید است که شورای پنجم باید از این ظرفیت استفاده کند؛ یکی از مهم‌ترین ارکان مدیریت شهری ارتباط مؤثر با مردم است و استفاده از تریبون نماز جمعه برای بیان عملکرد شورای شهر و شهرداری امری ضروری است.

وی ادامه داد: توجه به میراث ملموس و ناملموس از دیگر اولویت‌های شهر اصفهان است و به جهت توسعه سرمایه‌گذاری در شهر و ورود گردشگران خارجی اقتصاد شهر شکوفا خواهد شد، در شهر اصفهان زمینه برای سرمایه‌گذاری به خوبی هموار نیست و همین موضوع باعث شده تا سرمایه‌های شهر اصفهان به خارج از شهر منتقل شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع خشک شدن رودخانه زاینده‌رود بیان داشت: رئیس جمهور در سفر خود به اصفهان اعلام کرد که زاینده‌رود باید جاری و به حقابه کشاورزان اصفهان توجه شود؛ براساس احادیث معصومین(ع) کشاورزان گنجینه‌های خداوند در زمین را می‌یابند و بدیهی است که یکی از راه‌های برون‌رفت از بحران‌های اقتصادی توجه به مسأله کشاورزی است.

وی در پایان با تأکید بر حمایت از سرمایه و کار ایرانی تصریح کرد: این کار تنها با حمایت از تولیدکنندگان داخلی میسر است و باید در این امر تلاش‌های زیادی انجام داد؛ روز قدس، روز اسلام است و روزی است که باید به ابر قدرت‌ها فهماند که دیگر نمی‌توانند در ممالک اسلامی حکومت کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار