فضای سبز اصفهان با اقلیم هماهنگ شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فضای سبز اصفهان باید علاوه بر زیبایی به کاهش آلودگی هوا و صوتی کمک کند و با اقلیم اصفهان هماهنگ شود.

فضای سبز اصفهان با اقلیم هماهنگ شود

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شیران ظهر شنبه در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ضمن تسلیت شب‌های قدر و شهادت امام علی (ع) با بیان اینکه پس از ۱۹ سال برای نخستین بار مدیریت شهری اصفهان و خاصه شورای شهر در دوره پنجم با دولت همسو می‌شود، اظهار داشت: این اتفاق خوب و نادری است چراکه به دنبال این اتفاق انتظار می‌رود پروژه‌های بزرگ و مهمی همچون پروژه قطار شهری و آب زاینده‌رود، بازگشت عوارض شهری، سالن‌های اجلاس، آلودگی هوا و محیط زیست و ... با شدت و قدرت بیشتری پیگیری و اجرایی شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از ایجاد تغییر و تحولات و ایجاد نگاه‌ها و ایده‌های نو بدون هرگونه ادعا در شهر اصفهان ابراز داشت: اصفهان سالهاست از چشم مسئولان و مدیران پایتخت نشین افتاده و باید این فرصت را برای شهر، مردم، سعادت و سلامت شهروندان اصفهان غنیمت شمرده و تلاش‌های ادوار گذشته و مدیریت‌های قبلی را ارج نهیم.

نباید از تغییر و تحول بهراسیم

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه نباید از تغییر و تحول بهراسیم، تصریح کرد: باید خداوند را به دلیل ایجاد اینگونه تغییر و تحولات که فرصتی طلایی برای پیاده‌سازی انصاف، نظم، عدالت و ضوابط در خدمت‌رسانی بیش از پیش به مردم شهید پرور و تاریخی شهرمان،‌ فراهم شده شاکر باشیم.

وی شهرها را محصول تفکر مدیران دانست و افزود: افکار قدیمی و شیوه‌های عادت بعضاً در حل مشکلات جدید ناکارآمد می‌شود که گاهی اوقات نیاز است تغییر در اندیشه و عمل ایجاد شود و تغییر نگرش و اقدام پدیدار آید تا مشکلات حل شود .

شیران در ادامه خطاب به منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهرها در زمینه‌های متنوع اقتصادی، ‌اجتماعی،‌ زیست محیطی و فرهنگی عمدتاً تخصصی است، ابراز داشت: مدیریت شهرها با عوامل و عناصر دارای فکر، عقل، انصاف، تجربه و تخصص در زمینه‌های یاد شده بسیار مقرون به صرفه تر و آسان تر خواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه هر چه مستندها مهم‌تر و ضوابط سخت‌گیرانه تر شود، شهر بیشتر سود می‌برد، افزود: علاوه بر شهردار شهر، مدیران مناطق نیز واجب است دارای ضوابط و استانداردهای لازمه باشند و به همین ترتیب مدیران بعدی نیز در این زمینه باید هوشیاری لازم را داشته باشند.

بستن شهر در بودجه‌های آنچنانی هنر نیست

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بستن شهر در بودجه‌های آنچنانی هنر نیست، اضافه کرد: مدیریت هزینه‌ها، هزینه‌های هوشمند و نه از کیسه خلیفه بخشیدن توفیق را چند برابر می‌کند .

شیران با بیان اینکه سال‌هاست که مطالعات انجام شده در شهر اصفهان سرانجامی ندارد و سرنوشت آنها مشخص نیست، اضافه کرد: باید در این مطالعات به معنای واقعی و علمی کلمه و مفهوم توسعه پایدار، حمل و نقل پایدار، سلامت و محیط زیست پایدار را دنبال کنید .

وی با تاکید بر اینکه شبکه خطوط متروی آینده به همراه کریدورهای حمل و نقل‌های همگانی می توانند مسیر و شیوه توسعه با معنای را به همراه کمترین ضایعات و عوارض برای شهر به ارمغان بیاورند، تصریح کرد: امورات فرهنگی - اجتماعی شهر نیز نیاز به بازنگری دارد .

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: فعال کردن بیش از پیش معاونت‌های حمل و نقل و ترافیکی مناطق ۱۵ گانه، زنده کردن بیش از ۳۰ وظیفه حمل و نقلی در مناطق است که سال‌هاست از آن غفلت شده و این یعنی بدان معناست که توزیع عادلانه وظایف در شهر و کاهش ضایعات ترافیکی حمل و نقل و یکپارچه و ایمن سازی عبور و مرور نیازمند این تحولات است .

برگزاری جلسات در شهر و شهرداری اصفهان نیاز به بازنگری دارد

وی با اشاره به اینکه از خواهر خواندگی اصفهان با شهرهای مهم جهان فقط نامی باقی مانده است، تاکید کرد: خواهر خواندگی ظرفیت‌های فنی، فرهنگی، ا جتماعی و اقتصادی فراوان برای شهر دارد .

شیران با بیان اینکه فضای سبز اصفهان باید علاوه بر زیبایی در سبز دیدن به کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی کمک کند و با اقلیم اصفهان هماهنگ شود، افزود: فرهنگسازی باید به گونه‌ای صورت گیرد که مردم در تنظیم رفتارهایشان قادر باشند هوای پاک و آرامش را به شهر برگردانند و شهر را قابل زیست کنند .

وی با تاکید بر اینکه برگزاری جلسات در شهر و شهرداری اصفهان نیاز به بازنگری دارد، گفت: فرآیند تعریف مشکل، تعریف پروژه ها و یا طرح‌ها واگذاری نظارت و تحویل و تصویب آنها نیاز به بازنگری جدی دارد .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار