گل محمدی شهر کامو و چوگان متفاوت با دیگر نقاط گل خیز کاشان

شهر کامو آخرین نقطه ای است که در آن گل محمدی بدست می آید و با توجه به کیفیت خاک قرمز و سردی هوا و بالا بودن اسانس و ماندگاری گلاب که تا 3 سال بعد از تولید ماندگار می باشد با دیگر نقاط پرورش گل محمدی متفاوت است . تاریخ برداشت گل در این شهر نیمه دوم خرداد است همه این دلایل باعث شد تا با یکی از کشاورزان گلکار این شهر گفتگوی کوتاهی داشته باشیم .

گل محمدی شهر کامو و چوگان متفاوت با دیگر نقاط گل خیز کاشان

لطفا خودتان را معرفی کنید ؟

مهدی عقیلی هستم یک هکتار زمین کشاورزی گل محمدی دارم و دارای یک کارگاه گلاب گیری سنتی با تعداد 3 دیگ گلابگیری می باشم .

شهر کامو و چوگان حدود 400 هکتار باغات کشت گل محمدی دارد که برداشت گل در این شهر حدود 20 روز طول میکشد و روزانه 300 تا 400 کارگر مشغول جمع آوری گل محمدی می باشند با توجه به اینکه گل محمدی محصولی است که باید به موقع جمع آوری شود و تعداد کارگران محلی پاسخ گوی این کار نمی باشد مجبوریم که در این ایام از کارگران غیر بومی نیز استفاده کنیم .

جمعیت ساکن و غیر ساکن این شهر چند نفر می باشند ؟ 2000 نفر

در خصوص نحوه گلاب گیری سنتی برای خوانندگان ما توضیح بیشتری بدهید .

برای گلاب گیری از نوع درجه یک 30 کیلو گل و 80 لیتر آب در دیگ مخصوص میریزیم که 40 لیتر گلاب درجه یک بدست می آید ناگفته نماند که در کارگاه ما به سفارش خریدار کار انجام می شود . برای گلاب 2 آتشه نیز 30 لیتر گل و 40 لیتر گلاب بدست آمده از مرحله اول را داخل دیگ میریزیم که این گلاب بدست آمده در مرحله دوم را گلاب 2 آتشه می گویند

شما تولیدات خود را چگونه بفروش می رسانید ؟

از آنجایی که کارگاه ما یک تولیدی کوچک است و ما تنها محصول باغ خودمان را در اینجا تبدیل به گلاب می کنیم بصورت عمده به شهرهایی مثل کاشان و تهران صادر می کنیم .

آیا در این منطقه شرکت گلاب و عرقیجات صنعتی وجود دارد ؟

بله ، 2 یا 3 شرکت صنعتی در این حوضه در شهرک صنعتی هست ولی کارگاه های سنتی ما تا 20 کارگاه می باشد که تعداد دیگ های آنها تا 10 دیگ می رسد .

در این منطقه گل کاری بصورت عمده و بشکل مکانیزه وجود دارد ؟

بله ، یک گروه هستند که حدود 20 هکتار باغ کشت گل محمدی دارند که بصورت مکانیزه و آبیاری قطره ای کار می کنند در خصوص فعالیت کارگاه های گلاب گیری نیز باید بگویم که افرادی که مثل من فقط در کار گلاب گیری فعالیت دارند در یک مدت زمان محدود کار می کنند ولی کارگاه هایی که در زمینه عرقیجات فعالیت دارند در طول سال مشغول به فعالیت می باشند .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار