حداکثر فاصله مراکز اورژانس با هر حادثه‌ای «15 دقیقه» است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حداکثر فاصله مراکز اورژانس با هر حادثه‌ای در استان اصفهان 15 دقیقه است، البته برخی نقاط صعب‌العبور شرایط خاص خودش را دارد.

حداکثر فاصله مراکز اورژانس با هر حادثه‌ای  «15 دقیقه» است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حداکثر فاصله مراکز اورژانس با هر حادثه‌ای در استان اصفهان 15 دقیقه است، البته برخی نقاط صعب‌العبور شرایط خاص خودش را دارد.

علیرضا یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به افزایش خدمات درمانی و بهداشتی اظهار داشت: در کنار مراکز بهداشت و درمان، در حال حاضر در کل استان 132 مرکز اورژانس در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به نحوه کار اورژانس افزود: مراکز اورژانس با شبکه رادیویی منحصر به فردشان پس از دریافت گزارش‌های مردمی اقدام به ارسال نیرو می‌کنند که با توجه به قرارگیری مراکز در سرتاسر استان بین 8 تا 15 دقیقه نهایتاً شخص را به مراکز درمانی منتقل کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این که سال گذشته 100 دستگاه آمبولانس مجهز با ناوگان خدمات در درمانی استان اصفهان اضافه شد، تصریح کرد: 50 دستگاه دیگر نیز در روزهای آینده داده می‌شود.

وی با تاکید بر این که در چند سال اخیر ناوگان اورژانس کشور پیشرفت خوبی داشته، عنوان کرد: آمبولانس‌هایی که در حال اضافه شدن هستند با توجه به تجهیزاتی که در خود دارند یک آی‌سی‌یوآمبولانس بوده و همه امکانات احیا را دارند.

یوسفی در خصوص این که بیشترین زمان برای رسیدن اورژانس به محل حادثه در سطح استان 15 دقیقه است، گفت: هدف‌گذاری در این بخش همین بوده و در غالب نقاط استان همین‌گونه است اما برخی نقاط شرایط خاص خود را دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: در شهرستان فریدون‌شهر، روستاهای کم‌جمعیت و جاده‌های صعب‌العبوری وجود دارد مانند اسلام‌آباد که جاده آن تا مرکز فریدون‌شهر 130 پیچ و خم دارد و بعضاً برای برخی روستاهای این شهرستان مجبور می‌شویم از امداد هوایی استفاده کنیم.

وی در خصوص کمبودها در بحث امداد هوای استان بیان کرد: در برنامه وزارت بهداشت خریداری تعدادی مدی‌کوپتر است، این‌ها کوچک‌تر از هلی‌کوپترهای فعلی بوده و می‌توانند روی سقف یک ساختمان معمولی فرود بیاید، در صورت ورود این‌ها به ناوگان امداد هوایی برخی از پایگاه‌های زمینی را به هوایی تبدیل می‌کنیم.

یوسفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از هلی‌کوپترهایی نظامی استفاده می‌شود که قدیمی بوده و در نقاط صعب‌العبور برای فرود مشکلاتی دارد، در سفری که رئیس‌جمهور به روسیه داشت قرارداد این مدی‌کوپترها بسته شده، این موضوع در سطح ملی مطرح بوده و وزارت‌خانه به صورت جدی پیگیر این موضوع است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار