تاکید بر ادغام نشدن سازمان ورزش

در جلسه شورای سازمان ورزش شهرداری اصفهان بر ضرورت ادغام نشدن این سازمان با سازمان های دیگر تاکید شد.

تاکید بر ادغام نشدن سازمان ورزش

در جلسه شورای سازمان ورزش شهرداری اصفهان بر ضرورت ادغام نشدن این سازمان با سازمان های دیگر تاکید شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، جلسه شورای سازمان ورزش با حضور اعضای این شورا، شهردار اصفهان و عضو شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد .

شهردار اصفهان در این نشست با ابراز رضایت از عملکرد برنامه های سازمان ورزش شهرداری، اظهار کرد: سازمان ورزش شهرداری در دوره جدید مدیریتی خود برنامه های بسیار خوبی در حوزه فرهنگی ورزشی اجرا کرده است که سبب شده فضای شاداب بسیار خوبی به شهر داده شود .

مهدی جمالی نژاد با اشاره به موضوع تغییر یا ادغام سازمان ورزش با سازمان های دیگر شهرداری اصفهان تصریح کرد: در صورتی که این اتفاق رخ دهد، بسیاری از برنامه های این سازمان کمرنگ می شود .

وی با بیان اینکه به طور تقریبی تمام کارهای عمرانی و زیرساختی ورزش اصفهان را شهرداری انجام می دهد، ‌افزود: بسیاری از هیات های ورزشی برای اجرای برنامه هایشان هزینه ها و پشتیبانی خود را از شهرداری می گیرند .

شهردار اصفهان تاکید کرد: باید برای ماندن سازمان ورزش و عدم ادغام آن در سازمان دیگر تلاش کرد.

سازمان ورزش در بالاترین وضعیت عملکردی خودش قرار گرفته است

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری در این جلسه با بیان اینکه ۲ مجموعه ورزشی شهدای پزوه و شفق به مجموعه های سرپوشیده قبلی در سال گذشته اضافه شد، اظهار کرد: ۴۴ مجموعه سرپوشیده هم اکنون زیر نظر سازمان ورزش قرار دارد .

علی قاسمی با بیان اینکه شهرداری اصفهان مبلغی بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان سالیانه برای ورزش اصفهان هزینه می کند، افزود: با در نظر گرفتن آمار بیش از ۲ میلیون نفری جمعیت شهر اصفهان سرانه هر فرد حدود ۲۱ هزار تومان می شود .

وی تصریح کرد: رویکرد پیش بینی شده برای سازمان این است که ساختار سازمان ورزش به سازمانی پویا و چابکتر تبدیل شود. هم اکنون نیز سازمان در بالاترین وضعیت عملکردی خودش قرار گرفته، کارها تسهیل شده و شایسته سالاری مورد توجه قرار گرفته است .

وی با بیان اینکه عدالت محوری یکی از دغدغه های اصلی مدیریت شهری است، ادامه داد: در تقویم تصویبی از سوی هیات مدیره و با جانمایی صورت گرفته از شهر، مناطق ۱۵ گانه تفکیک شدند تا موضوع عدالت محوری در تمام مناطق رعایت شود .

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری با اشاره به دبیرخانه ورزش پهلوانی، تاکید کرد: تشکیل این دبیرخانه در راستای اخلاق مداری، توسعه فرهنگ پهلوانی و جوانمردی بوده و از قبل از دوره مدیریت ما تشکیل شده اما با این وجود در حدود ۲۵ تا ۳۰ برنامه عملیاتی نه تنها در شهر اصفهان بلکه استان برگزار کرده ایم .

اجرای بیش از ۱۲۰ برنامه عملیاتی در سازمان ورزش

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد تقویم ورزشی این سازمان در سال گذشته عملیاتی شده است، اضافه کرد: ۱۲۰ برنامه عملیاتی از زمانی که مدیریت جدید بر سازمان ورزش روی کار آمد اجرایی و ۱۹۵ هزار نفر در چرخه این برنامه ها قرار گرفتند .

قاسمی گفت: مجموعه فعالیت هایی که سال گذشته در سازمان ورزش اجرا شد مورد رضایت مخاطبین و مورد تایید مراجعی که در حال کار کردن در ورزش هستند قرار گرفت، اجرای این برنامه ها در حالی است که سازمان ورزش هدفش کشیدن بار ورزش تمام شهر و استان نیست .

اجرای ۷۰ درصد برنامه های سازمان ورزش در محلات شهر اصفهان

وی با اشاره به برنامه های سازمان ورزش در سال ۹۶ و با بیان اینکه ۷۰ درصد از این برنامه ها در محلات اجرا می شود، تصریح کرد: این برنامه ها منطبق با برنامه های اصفهان ۱۴۰۰ بوده و برای ۳۰ قشر اعم از معلولان، جانبازان، کارمندان، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم برنامه های مختلف در نظر گرفته شده است .

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اضافه کرد: یکی از رویکردهای ما پرداختن به موانع موجود در ورزش شهروندان و پرداختن به چرایی این موضوع است که چرا ورزش کردن در میان آحاد مردم بسیار کم است. در این خصوص با دانشگاه اصفهان و خوراسگان تفاهم نامه امضا شده تا روی این موضوعات کار شود .

وی در ادامه با بیان اینکه هرم سازمان ورزش بر مبنای هرم ورزش کشور طراحی شده است، اضافه کرد: ورزش همگانی در پایین ترین مکان هرم و پس از آن ورزش تعلیمی و تربیتی، ورزش قهرمانی و در راس هرم ورزش حرفه ای قرار می گیرد، البته در ورزش حرفه ای نقش حمایتی داریم .

ارائه تقویم سالانه و رویکرد محله محوری از نقاط قوت سازمان ورزش

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در ادامه این جلسه اظهار کرد: یکی از کارهای مثبتی که در دوره فعلی مدیریت سازمان ورزش صورت گرفته رویکرد محله محوری این سازمان و ارائه تقویم سالانه است که این موضوع در گذشته نبود .

علی قاسم زاده با بیان اینکه دوره نوجوانی وجوانی دوره هیجانات و وسوسه های شیطانی است، تاکید کرد: درگیر شدن تعداد بیشماری از نوجوانان و جوانان شهر در برنامه های سازمان ورزش شهرداری می تواند نقش بسیار موثری در سالم سازی فضای تربیتی شهر ایفا کند .

وی اضافه کرد: استقرار، ‌تثبیت و ارائه برنامه یکساله در سازمان ورزش شهرداری که همواره دچار حواشی بسیاری بوده جای تشکر بسیار از مدیرعامل این سازمان دارد .

تشخیص نیازهای اصفهان با مردم و مسئولان شهر است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این جلسه اظهار کرد: ضروریات و نیازهای یک شهر را مردم و مسئولان آن شهر تشخیص می دهند و اینکه در جایی دیگر برای ادغام سازمان ورزش تصمیم گیری شود کار صحیحی نیست .

وی گفت: باید در این خصوص مسائل شهر در نظر گرفته شود چراکه با ادغام سازمان به طور عملی اقتدار شهرداری اصفهان، شورای شهر و شهر اصفهان زیر سوال می رود .

رسول جزینی افزود: در کوچک سازی و چابک سازی ادارات اگر تصمیم گیری با وزارت کشور بوده است باید با توجه به اولویت ها و نیازمندی های هر شهری باشد و این موضوع را به جز نماینده های شورای شهر هیچ کس نمی تواند تشخیص دهد که اولویت های شهر چه سازمان هایی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار