اشتغال دغدغه های مهم مددجویان بهزیستی

فرماندار شهرستان لنجان گفت: اشتغال از دغدغه های مهم مددجویان است و استفاده از مددجویان در مؤسسات و همچنین تأسیس مراکز خیریه پژوهشی از سوی خیرین می‌تواند ما را در زمینه خودکفایی علمی در عرصه‌های مختلف کمک کند.

اشتغال  دغدغه های مهم مددجویان بهزیستی

سید محسن سجاد در نشست شورای مشارکت های مردمی با بهزیستی شهرستان لنجان، با اشاره به اینکه بنای انقلاب و رمز پیروزی آن براساس دفاع از محرومان جامعه بوده است، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ فاصله‌ای بین مردم و مسئولان وجود ندارد چرا که دولت از دل مردم برخاسته و سیاست‌های دولت نیز برگرفته از مکتب حیاط بخش اسلامی است و یکی از اهداف بلند امام خمینی (ره) محرومیت و فقر زدایی از سطح جامعه بود.

وی افزود: در دین مبین اسلام بر اهمیت احسان و نیکوکاری در فرهنگ دینی و استفاده ی مطلوب از فضای معنوی تأکید شده و بر همین اساس مردم شهرستان لنجان بر اساس آموزه ها و تعالیم دینی در انجام امور خیر پیشقدم هستند و آنها شکرانه سلامت خود را با انجام کارهای خیر و خداپسندانه می پردازند .


فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ مشارکت و ایجاد بستر مناسب جهت مشارکت اقشار گوناگون جامعه با بهزیستی، تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف سازمان بهزیستی و ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به افراد معلول و اقشار نیازمند و آسیب پذیر جامعه، ‌ همچنین به لحاظ حمایت خداپسندانه و بعنوان یک تکلیف الهی و انسانی، ‌ سازمان بهزیستی اقدام به جلب و جذب کمک های نقدی و غیر نقدی از افراد خیر و مردم نیکوکار نموده و همواره خود را موظف داشته تا با سازماندهی و ایجاد شرایط ساختاری مناسب، ‌ زمینه گسترش و تعمیق مشارکت‌های مردم را فراهم سازد از این رو باید راهکارها، استراتژی ها و اهم فعالیت های مشارکت‌های مردمی به خوبی اطلاع رسانی شود .
وی ادامه داد: باید توجه داشت که مسئولیت تامین رفاه خیل عظیمی از معلولان جامعه به سازمان بهزیستی محول شده است و از سویی دیگر وظیفه سر و سامان دادن به وضعیت بسیاری از زنان و کودکان محروم جامعه نیز در حیطه مسئولیت‌های سازمان بهزیستی جای می‌گیرد از این جهت مشارکت های مردمی نقش بسزایی را در اجرای اهداف عالی این سازمان ایفا می‌کند .

سجاد اضافه کرد: شاید آسیب‌های اجتماعی در بسیاری از جوامع مشابه باشد، اما تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی سبب می‌شود که در هر شهر یا استان بهزیستی اقدامات مورد نیاز خود را بر اساس اولویت‌بندی‌های لازم جامعه برنامه‌ریزی کند .


وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بهزیستس در راستای تحقق اهداف عالی و ارائه خدمات بهتر به افراد و اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه، و همچنین به عنوان یک تکلیف الهی و انسانی اقدام به جلب و جذب کمک‌های نقدی و غیرنقدی از افراد نیکوکار می‌کند باید با سازماندهی و ایجاد شرایط ساختاری مناسب، زمینه گسترش و تعمیق مشارکت‌های مردم را فراهم کنیم .

فرماندار شهرستان لنجان بیان کرد: اطلاع‌رسانی برای افزایش آگاهی مردم از فعالیت‌های بهزیستی و رفاه اجتماعی و ضرورت مشارکت آنان به منزله یک وظیفه انسانی و اجتماعی، هدایت نظام وقف و استفاده از موقوفه‌های خاص برای کمک به جامعه هدف سازمان، ترویج فرهنگ مشارکت و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت اقشار گوناگون جامعه با بهزیستی و جلب و جذب کمک‌های مادی و معنوی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور حل مسائل و مشکلات جامعه هدف از اهداف کلی شورای مشارکت‌های مردمی با بهزیستی شهرستان لنجان در این زمینه است که باید با جدیت بیشتر دنبال شود .

وی با اشاره به اینکه مؤسسات خیریه به عوان بازوی توانمند سازمان بهزیستی عمل می کنند، خاطرنشان کرد: باید به این مه نیز توجه داشت که با همکاری مؤسسات خیریه می توان گامی مؤثر در راستای جلب و جذب مشارکت های مردمی و خیرین داشت و این انتظار از مؤسسات می رود که در این راستا با ارائه طرح و ایده جدید فعالیت داشته باشند .


سجاد با بیان اینکه مؤسسات خیریه می توانند با کارآفرینی در رفع مشکلات مددجویان نیز مؤثر باشند، اذعان کرد: اشتغال از دغدغه های مهم مددجویان است و استفاده از مددجویان در مؤسسات و همچنین تأسیس مراکز خیریه پژوهشی از سوی خیرین می‌تواند ما را در زمینه خودکفایی علمی در عرصه‌های مختلف کمک کند

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار