ضرورت اصلاح معابر بی‌نام و تکراری در اصفهان

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: در شهر اصفهان با توجه به انعقاد تفاهمنامه میان پست و سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، به‌هنگام‌سازی اطلاعات 9 منطقه شهرداری تا پایان سال 95 انجام شده ولی در مرحله ساخت پلاک که باید توسط سازمان مربوطه صورت گیرد کار متوقف شده است.

ضرورت اصلاح معابر بی‌نام و تکراری در اصفهان

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: در شهر اصفهان با توجه به انعقاد تفاهمنامه میان پست و سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، به‌هنگام‌سازی اطلاعات 9 منطقه شهرداری تا پایان سال 95 انجام شده ولی در مرحله ساخت پلاک که باید توسط سازمان مربوطه صورت گیرد کار متوقف شده است.

سید سعید رجالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت نظام ملی آدرس‌گذاری(GNAF) در استان اصفهان اظهار کرد: این طرح در هشتمین جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات کشور تصویب شده، به تائید رئیس جمهور رسیده و جهت اجرا به کلیه استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: در این نظام امکان بررسی و صحت‌سنجی آدرس فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن مقدور خواهد شد؛ همچنین به استناد ماده 27 ضوابط اجرایی توسعه دولت الکترونیکی مصوب ششمین جلسه شورای ابلاغی، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی پروژه ملی GNAF که یکی از پروژه‌های اولویت‌دار و زیر مجموعه ستاد اقتصاد مقاومتی است، تعیین شده است.

* توسعه طرح GNAF و خدمت‌رسانی الکترونیکی مکان‌محور

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: به منظور راهبری و توسعه پروژه GNAF در دستگاه‌های اجرایی و مدیریت بر اجرای این مصوبه شرکت ملی پست با همکاری سازمان فناوری اطلاعات کارگروه تخصصی راهبری طرح نشانی استاندارد مکانی ملی(کارگروه ملی GNAF) را زیر نظر کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی تشکیل داده که تاکنون 13 جلسه کارگروه ملی GNAF برگزار شده است؛ همچنین کمیته تخصصی استانی GNAF به منظور توسعه طرح و خدمت‌رسانی الکترونیکی مکان‌محور و اجرای مصوبات کارگروه ملی، در استان تشکیل شده است و تاکنون 7 جلسه از این کمیته تشکیل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به‌هنگام‌سازی اطلاعات مکانی، پلاک‌گذاری اماکن، تهیه نقشه‌های رقومی شهری و روستایی و همچنین اصلاح معابر بی‌نام و یا هم‌نام از پیش نیازها و ضروریات این پروژه است، این موارد در کمیته تخصصی استانی و همچنین مکاتبه با شهرداری‌های استان پیگیری شده است.

* شتاب در طرح انطباق نشانی با آماده شدن نقشه‌های «پارسل»

رجالی خاطرنشان کرد: در فاز نخست پروژه ملی GNAF از ابتدای سال 93 تا سال 95 کلیه اطلاعات مکانی شهری و روستایی استان با جذب بالغ بر 30 میلیارد ریال به‌هنگام‌سازی اطلاعات شده و کلیه ساختمان‌های شهری استان با اعتبار بالغ بر 5 میلیارد ریال به نقشه‌های هوایی متصل شده است؛ همچنین مبلغ 60 میلیارد ریال جهت نشانی استاندارد و انطباق نشانی در شهرهای اصفهان، شاهین‌شهر و کاشان در برنامه عملیاتی پروژه تا پایان سال 96 در نظر گرفته شده که در صورت تهیه نقشه‌های «پارسل» نقاط شهری و روستایی شتاب خواهد گرفت.

وی یادآور شد: دسترسی به نشانی منحصر به فرد استاندارد و مکان مرجع نه تنها می‌تواند مدیریت و ارائه خدمات را از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی بهبود بخشد بلکه می‌تواند در انجام بهینه و کارآمد اموری چون مدیریت حمل و نقل و ترافیک، مدیریت بحران، خدمات اورژانسی، مدیریت مرسولات پستی و... نیز مؤثر واقع شود.

* به‌هنگام‌سازی اطلاعات 9 منطقه شهرداری اصفهان/ مکاتبه با 107 شهرداری برای پلاک‌گذاری اماکن شهری و روستایی

مدیرکل پست استان اصفهان اذعان داشت: پلاک‌گذاری اماکن شهری و روستایی از پیش‌نیازهای پروژه ملی GNAF است، بنابراین همزمان با به‌هنگام‌سازی اطلاعات مکانی شهری و روستایی، موضوع نصب پلاک نیز در کمیته تخصصی استانی GNAF و مکاتبه با 107 شهرداری در استان اصفهان پیگیری شده است ولی متأسفانه تعدادی از شهرداری‌های استان با ذکر این موضوع که اعتبار لازم در اختیار ندارند یا نصب پلاک از وظایف آن سازمان نیست، از انجام این مهم خودداری کرده‌اند؛ مطابق با آئین‌نامه مصوب هیأت وزیران سال 1378(قانون الزام شماره ملی و کد پستی 10 رقمی برای اتباع ایرانی)، نصب پلاک کد پستی 10 رقمی از وظایف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها عنوان شده است.

وی تصریح کرد: در شهر اصفهان نیز با توجه به انعقاد تفاهمنامه میان پست و سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، به‌هنگام‌سازی اطلاعات 9 منطقه شهرداری(مناطق 1، 3، 4، 5، 7، 8، 10، 12 و 14) تا پایان سال 95 انجام شده ولی در مرحله ساخت پلاک که باید توسط سازمان مربوطه صورت گیرد کار متوقف شده است که در صورت آماده شدن پلاک‌ها تا پایان سال 96 این مناطق پلاک‌کوبی خواهد شد، البته وضعیت 6 منطقه دیگر نیز باید تعیین تکلیف شود.

* کد پستی 10 رقمی در 60 درصد اماکن شهری استان اصفهان/ضرورت اصلاح معابر بی‌نام و تکراری

رجالی با تأکید بر اصلاح معابر بی‌نام و تکراری در استان اصفهان بیان داشت: معابر بی‌نام و تکراری در سطح استان و به خصوص در شهر اصفهان وجود دارد که در این خصوص با شهرداری اصفهان مکاتبات لازم صورت گرفته و اداره‌کل پست استان در انتظار پاسخ از آن سازمان جهت اصلاح این معابر است.

وی در پایان عنوان کرد: حدود 60 درصد اماکن شهری و 45 درصد اماکن روستایی استان اصفهان دارای پلاک کدپستی 10 رقمی هستند و در شهر اصفهان نیز فقط حدود 5 درصد از اماکن دارای پلاک کد پستی 10 رقمی جدید هستند و آن هم مربوط به منطقه 15 بوده که در گذشته با نشان «شهرداری خوراسگان» نصب شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار