پیشرفت 70 درصدی سند اشتغال و تولید در استان اصفهان

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: در سطح کشور مجموعه بسیج اساتید سندی را آماده می‌کند که این سند به نام سند اشتغال و تولید است. در استان اصفهان سند اشتغال و تولید 70 درصد پیشرفت داشته است و توسط اساتید گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان برنامه ریزی شده است.

پیشرفت 70 درصدی سند اشتغال و تولید در استان اصفهان

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: در سطح کشور مجموعه بسیج اساتید سندی را آماده می‌کند که این سند به نام سند اشتغال و تولید است. در استان اصفهان سند اشتغال و تولید 70 درصد پیشرفت داشته است و توسط اساتید گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، محمد باقری امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 31 خردادماه سالروز تشکیل بسیج اساتید است، اظهار کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره شهید اسلام شهید دکتر چمران این روز به نام بسیج اساتید تصویب شده است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج اساتید یکی از فرهیخته‌ترین نهادهای فرهنگی، علمی و بر مبنای علمی در جذب اساتید برجسته در حال فعالیت است گفت: سابقه فعالیت سازمان بسیج اساتید به دوران دفاع مقدس و حضور برجسته اساتید در این برهه اساسی از انقلاب اسلامی بر می‌گردد.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به اینکه دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه اصفهان پایه‌گذار اصلی سازمان بسیج اساتید هستند، افزود: در سال 87 بسیج سازمان اساتید با بسیج دانشجویی یکی بوده است، اما در حال حاضر فعالیت آن جدا است و به عنوان یکی از مجموعه‌های قوی با پتانسیل‌های بسیار در سطح کشور در حال فعالیت هستیم.

باقری ادامه داد: سازمان بسیج اساتید در سال 1380 در شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه‌های آن به تصویب رسید و سازمان علوم برنامه‌های آن را ابلاغ کرد.

وی خاطرنشان کرد: بستر سازمان بسیج اساتید با توجه به آیین‌نامه‌های اجرایی آن‌که بر پایه شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر مبنای نظام جمهوری اسلامی است پایه‌ریزی شده است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به اهداف سازمان بسیج اساتید ادامه داد: تحقق دستورهای مقام معظم رهبری و امام راحل، بستر تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها به ویژه قشر اساتید، کمک به ایجاد روحیه بسیجی در حوزه‌های علمی و فرهنگی، کمک به ارتقا معرفت و آگاهی دینی، مشارکت در تحقیقات در سطح استان اصفهان و تعامل و وحدت بین حوزه و دانشگاه از اهداف این سازمان است.

باقری با اشاره به اینکه در شوراهای فرهنگی دانشگاه‌ها و به ویژه در سطح استان اصفهان در مسائل بین‌المللی، سیاسی فرهنگی و اجتماعی و بررسی علمی دقیق حوزه جنگ نرم و راهکارهای مقابله با آن پیگیری شده است ادامه داد: ارتباط تنگاتنگ با مدیریت دانشگاه‌ها و نهاد مقام معظم رهبری از اهداف مهم سازمان بسیج اساتید است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به مأموریت‌های سازمان اشاره کرد: تحول در علوم انسانی و ایجاد بستری برای توسعه در علوم انسانی برای مقابله با جنگ نرم دشمن، توسعه حلقه‌های هم‌اندیشی صالحین جهت هم‌افزایی دانش اساتید، توسعه حلقه‌های علمی و پژوهشی، ایجاد فعالیت علمی در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی و مسائل اجتماعی، ایجاد فعالیت‌های علمی با پیوست نگاری فرهنگی و ارتقا بصیرت دینی و سیاسی از جمله مأموریت‌های این سازمان است.

باقری خاطرنشان کرد: طبق گفته مقام معظم رهبری نقش اساتید در سازمان بسیج در سازمان بسیج اساتید فرماندهی جنگ نرم است.

وی با اشاره به اینکه از 150 دانشگاه و مرکز عالی در سطح دانشگاه اصفهان 78 کانون بسیج اساتید در سطح استان اصفهان راه‌اندازی شده است، افزود: در سال گذشته 10 کانون بسیج اساتید طبق مصوبه شورای عالی فرهنگی در دانشگاه‌ها فعال‌شده‌اند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر 3هزار و 600 عضو فعال اساتید در سازمان بسیج اساتید استان مشارکت دارند، گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری پیشرفت 75 درصدی جذب اساتید دانشگاه‌ها را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌ایم.

باقری بابیان اینکه در سال گذشته در سطح استان اصفهان بیش از 500 کارگاه علمی و تخصصی برگزار شده است گفت: در سال گذشته اردوهای نور ویژه اساتید نیز برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در حلقه‌های هم‌اندیشی و تعالی صالحین در سطح کلیه دانشگاه‌ها حداقل یک حلقه و در دانشگاه‌های مادر 10 حلقه صالحین تشکیل شده است، اضافه کرد: هدف اصلی ایجاد حلقه‌های هم‌اندیشی و تعالی صالحین معرفت افزایی و آشنایی با مباحث معرفتی در حوزه علمی و سیاسی است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تصریح کرد: هدف اصلی از ایجاد حلقه‌های علمی که از اساتید فرهیخته حوزه علمیه تشکیل شده است شاگرد پروری است.

باقری با اشاره به اینکه سازمان بسیج اساتید اقدامات بسیار مفیدی در اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان انجام داده است، گفت: در حال حاضر 10 حلقه علمی از سازمان به این سمت و سو سوق داده شده‌اند.

وی ادامه داد: حلقه‌های علمی آموزش محور نیز در علوم انسانی اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند و کارگروه تخصصی تحول در علوم انسانی در حال اجرا است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان بابیان اینکه در سطح کشور مجموعه بسیج اساتید سندی را آماده کرده‌اند که این سند به نام سند اشتغال و تولید است، گفت: سند اشتغال و تولید در استان اصفهان 70 درصد پیشرفت داشته است و توسط اساتید گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان برنامه ریزی شده است.

باقری تصریح کرد: هدف تشکیل این سند در سطح کشور یک برنامه‌ریزی اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در سطح استان‌ها است.

وی ادامه داد: در حوزه تولید و اشتغال در سطح استان‌ها اقدامات خوبی انجام شده است و یکی از این اقدامات این بود که قشر اساتید سازمان جهت ارائه راهکارهای اجرایی به این مسئله ورود یابند و در این خصوص ارائه نظر کنند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت سه ماه آینده سند اشتغال و تولید آماده شود، افزود: بدون شک اثرات این سند را در تولید و اشتغال جمهوری اسلامی ایران مشاهده خواهیم کرد.

باقری با اشاره به اینکه در سازمان بسیج اساتید کارگروه پوست نگاری فرهنگی وجود دارد گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری هر فعالیتی در سطح کشور نیازمند پیوست فرهنگی است که این امر به‌صورت تخصصی در سطح استان اصفهان پیگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح کشوری کرامت توسط سپاه اجرا می‌شود و مجموع بسیج اساتید در این کارگروه نیز مشارکت دارند افزود: خوشبختانه خروجی‌های مفیدی در کارگروه کرامت به وجود آمده است.

مسئول سازمان بسیج استان اصفهان با اشاره به اینکه در سازمان بسیج اساتید استان اصفهان هیئت اندیشه‌ورز تشکیل شده است گفت: در این راستا سازمان بسیج اساتید استان اصفهان پیشنهاداتی به کشور داده است.

باقری ادامه داد: برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی در سازمان بسیج اساتید به‌منظور نقد اثرات خوبی به همراه داشته است و در سه‌ماهه سال جاری توانستیم سه کرسی بسیار مهم در نقد نظریه‌ها برگزار کنیم .

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات دیگر سازمان بسیج اساتید برگزاری بازدیدهای علمی و صنعتی است افزود: سازمان بسیج اساتید از شهرک‌های صنعتی استان در حوزه‌های حلقه‌های علمی و از منطقه شرق اصفهان نیز بازدیدهایی داشته است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان افزود: وب سایت بسیج اساتید در استان اصفهان که از آبان ماه سال گذشته راه‌اندازی شده است اقدامات خوبی را به لحاظ الکترونیکی و چاپی انجام داده است.

باقری بابیان اینکه در اواخر سال گذشته در 5 دانشگاه شورای بسیج دانشگاهی تشکیل شده است گفت: در سال جاری نیز در کلیه دانشگاه‌ها شورای بسیج دانشگاهی تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روز بسیج 5 آذر است امید می‌رود ساختمان بسیج دانشجویی در دانشگاه اصفهان را در این روز افتتاح کنیم.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان افزود: در استان اصفهان 100 حلقه فعال علمی وجود دارد و در حال حاضر 3 هزار و 600 عضو هیات علمی دانشگاه‌ها در سطح استان اصفهان عضو بسیج اساتید استان هستند.

باقری بابیان اینکه سازمان بسیج اساتید از دسته‌های اجرایی سطح استان اصفهان درخواست می‌کند که در انجام پروژه‌های فرهنگی و علمی از این سازمان نظرخواهی کنند، گفت: این سازمان اعلام آمادگی دارد که با دستگاه‌های اجرایی در این راستا اقدامات مفیدی انجام دهد و در تاریخ 31 خرداد ماه سال جاری از اساتید نخبه و علمی عضو این سازمان در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تجلیل خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار