روزهای کم رمق بورس

با وجود کاهش 8 تومانی قیمت دلار در معاملات امروز، ترددها به خیابان سپه در این روزها افزایش یافته و برخی از فعالان بازار ارز معتقد به رشد قیمت‌ها در روزهای آتی هستند.

روزهای کم رمق بورس

با وجود کاهش 8 تومانی قیمت دلار در معاملات امروز، ترددها به خیابان سپه در این روزها افزایش یافته و برخی از فعالان بازار ارز معتقد به رشد قیمت‌ها در روزهای آتی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای مالی شهر در روز سه‌شنبه نیز همانند سایر روزهای سال، روند رکودی خود را دنبال کردند و رکودی که با برگزاری انتخابات انتظار می‌رفت به‌ آرامی از بازارها رخت بر بندد، همچنان در معاملات قابل مشاهده هست.

بر همین اساس، در حالی که مهم‌ترین اخبار اقتصادی کشور به مشخص نبودن قیمت فروش پژو 2008، ادغام مؤسسات مالی با بانک‌های معتبر، افتتاح اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل و تصمیم هواپیمایی قطر برای احداث خطوط هوایی در ایران اختصاص داشت قیمت‌ها در بازار سرمایه افت کرد، قیمت‌ها در بازار طلا ثابت ماند و دلار افت کرد.

*روز کم‌رمق بورس

در معاملات بازار سرمایه وضعیت همچنان رکودی و البته پر استرس دنبال می‌شود؛ از یک‌سو در نمادهای مطرح، تقاضا به‌ شدت افت کرده و از دیگر سو اخبار سیاسی تنش‌زا، ترس سهامداران در باقی ماندن در بازار را افزایش داده است.

حجم معاملات طی روزهای اخیر روندی نزولی به خود گرفته است و امروز نیز این عدد به 100 میلیارد تومان کاهش یافت، عددی که پیش‌تر در بدترین وضعیت بازار مشاهده می‌شد.

در گروه خودرویی، غیبت سایپا در معاملات همچنان ادامه یافت و همین عامل موجب شد تا قدرت تقاضا در گروه کاهش یابد و اغلب نمادهای مطرح گروه از جمله خپارس، خودرو، خزامیا و خبهمن با کاهش ارزش مواجه شوند.

در گروه فلزات اساسی، گزارش فولاد مبارکه بسیار امیدوارکننده بود و افزایش 155 درصدی سود این شرکت، سهامداران آن را خشنود کرد؛ در کنار آن، گزارش مناسب ملی مس نیز باعث شد تا توجهات به گروه فلزات اساسی جلب شود و معاملات تقریباً مثبتی در گروه فلزات اساسی ثبت شود.

در این گروه البته نگاه‌ها به معامله بلوکی ذوب‌آهن و تعیین تکلیف بلوک روی زمین مانده خصوصی‌سازی در این نماد است که برای بار چندم و این بار به قیمت پایه 850 ریال برای هر سهم آگهی شده است.

یکی از کارگزاران حاضر در تالار بورس اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: وضعیت بازار سرمایه به دلیل افزایش ریسک‌های سیستماتیک سیاسی و افزایش تنش سیاسی در منطقه وضعیت مناسبی نیست و در کنار آن، نرخ بالای سود بانکی و تنگنای مالی شرکت‌های سرمایه‌گذاری موجب پایین آمدن جذابیت خرید سهام شده است.

*افزایش ترددها در خیابان سپه

با وجود کاهش 8 تومانی قیمت دلار در معاملات امروز، ترددها به خیابان سپه در این روزها افزایش یافته و برخی از فعالان بازار ارز معتقد به رشد قیمت‌ها در روزهای آتی هستند.

در همین رابطه یکی از صرافان اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: آنچه که این روزها موجب افزایش تقاضا در بازار ارز شده بحث مؤسسات غیرمجاز بانکی و شلوغی پیاده‌روهای منتهی به شعب آن‌ها است.

وی اذعان کرد: اگر مشکلات بانکی در کشور از کنترل دولت و بانک مرکزی خارج شوند و شلوغی جلوی مؤسسات به امری متداول تبدیل شود، دیگر نمی‌توان به‌ راحتی از افزایش تقاضا در بازار ارز جلوگیری کرد.

بر همین اساس، قیمت دلار در معاملات امروز به 3 هزار و 745 تومان رسید و یورو نیز در 4 هزار و 268 تومان مورد معامله قرار گرفت.

*خواب طلایی قیمت سکه

در بازار طلا علیرغم تلاطم بازارهای جهانی و رشد چند دلاری قیمت جهانی، قیمت‌ها تغییری به خود ندیدند و همین امر باعث شد تا سکه نقدی در بازار اصفهان بدون تغییر در یک‌ میلیون و 214 هزار تومان باقی بماند.

در بازار آتی نیز حجم معاملات با کاهش مواجه شد و قیمت سررسیدها نیز تغییری به خود ندید؛ این در حالی است که بیشترین قیمت قراردادها همچنان به قرارداد سررسید دی‌ماه با قیمت یک‌ میلیون و 313 هزار تومان اختصاص دارد.

هر گرم طلای آب‌شده 24 عیار نیز امروز در بازار اصفهان به قیمت 152 هزار و 600 تومان فروش رفت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار