ثبت نام آزمون مدرس آموزش خانواده

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از روند جذب مدرس آموزش خانواده خبر داد.

ثبت نام آزمون مدرس آموزش خانواده

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از روند جذب مدرس آموزش خانواده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نور علی عباس پور از ادامه روند ثبت نام متقاضیان آزمون مدرس آموزش خانواده خبر داد و گفت: ثبت نام از ۲۳ خرداد شروع شده است و تا ۱۰۰ تیرماه ادامه دارد. دفتر انجمن اولیا و مربیان در نظر دارد، مدرسین آموزش خانواده را از طریق برگزاری آزمون و از بین فرهنگیان شاغل رسمی و پیمانی، و اعضای رسمی و پیمانی هیأت علمی دانشگاه ها انتخاب نماید .

وی به ضرورت این استخدام اشاره و اظهار کرد: درخواست‌هایی از استان‌ها وجود داشت و برای جذب مدرس اقدام کردیم. شیوه نامه مربوط به استان‌ها ارسال شده و ثبت‌نام از طریق سامانه familyeducation.Ir انجام می شود و ۵۰ هزار تومان بابت ثبت نام دریافت می‌شود که بهتر است نسبت به ثبت نام در آزمون شخصاً اقدام شود.

وی افزود: فلسفه ایجاد این تشکیلات کیفیت بخشی به حضور اولیاء در برنامه های مدرسه است. تا کنون به جایگاه انجمن اولیاء و مربیان توجه ویژه ای شده و تلاش می شود این نقش پررنگ تر شود. برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده به صورت حضوری جزو برنامه‌های اصلی مدارس است. در سال گذشته یک چهارم از جمعیت اولیاء که شمار آنها به هشت میلیون نفر می‌رسد تحت آموزش قرار گرفتند و معمولا چهار تا هفت جلسه آموزشی برای اولیاء برگزار می‌شود. سال گذشته بیش از ۱۲۷ هزار دوره آموزشی برگزار شد.چون خود انجمن های مدارس برای دوره های آموزشی والدین برنامه ریزی می کنند معمولا حق الزحمه را تامین می کنند و تا کنون مشکلی برای پرداخت حق الزحمه مدرسان وجود نداشته است. ما موظف هستیم مدرسان مجرب را معرفی کنیم .

عباس پور به جمع آوری ۳۶۰ میلیارد تومان از محل کمک های مردمی در مدارس در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مدارس دستورالعمل مالی دارند و این مبالغ باید با نظر انجمن اولیاء و مربیان با توجه به سرفصل های مشخص شده هزینه شود .

داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد یا معادل حوزوی آن، دارابودن حداقل ۳۰ سال سن، برخورداری از سلامت جسم و روان و قدرت بیان، و دارابودن صلاحیت اجتماعی و حسن شهرت از جمله ، شرایط عمومی و اختصاصی شرکت کنندگان در این آزمون است.

عباس پور تاکید کرد: روز دوشنبه ۱۶ مرداد ماه، رأس ساعت ۱۰ صبح آزمون انتخاب مدرس آموزش خانواده هم زمان در سراسرکشور و در مراکز استان ها برگزار خواهد شد، ‌البته برخی استان ها که گستره جغرافیایی آنها وسیع تر است، ممکن است ۲ حوزه امتحانی داشته باشند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار