دانشگاه آزاد واحد اصفهان صاحب برنامه استراتژیک شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پس از واحد نجف‌آباد، دارای یک برنامه استراتژیک ۲۰ساله مدون در همه حوزه‌ها است.

دانشگاه آزاد واحد اصفهان صاحب برنامه استراتژیک شد

رئیس د انشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پس از واحد نجف‌آباد، دارای یک برنامه استراتژیک ۲۰ساله مدون در همه حوزه‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد امیری صبح چهارشنبه، در ششمین شورای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اظهار داشت: دانشگاهی که می‌خواهد به عنوان دانشگاه مطرح و شاخص در سطح کشور و حوزه بین‌الملل مطرح باشد، هرگز نمی‌تواند بدون برنامه و زیر ساخت‌های لازم به این هدف برسد.

وی افزود: هیچ ارگان و سازمانی با برنامه‌های مقطعی، روزمرگی و تصمیمات لحظه‌ای به قله‌های رفیع موفقیت نائل نشده و رسیدن به موفقیت، نیازمند تعیین هدف، چشم‌انداز و برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر رعایت اصل صرفه‌جویی، تاکید کرد: توجه به اصل صرفه‌جویی و مدیریت هزینه‌ها، سیاستی انقباضی یا ریاضتی نیست بلکه برنامه‌ریزی برای درست هزینه کردن و مدیریت منابع مالی است و سازمانی موفق خواهد بود که بتواند بین درآمدها و هزینه‌های خود تناسب ایجاد کند.

وی گفت: فرصت‌ها اندک است و ما زمانی برای آزمون و خطا نداریم، چرا که این کار به منزله از دست دادن فرصت‌هاست؛ بنابراین باید برای هر زمان و هر لحظه نیز برنامه مدون داشته باشیم.

امیری افزود: انتظار ما از معاونان و مدیران اجرایی دانشگاه این است که در راستای اجرای برنامه تدوین شده و سیاست‌های کلان دانشگاه گام بردارند و با برگزاری جلسات داخلی در هر حوزه در راستای تبیین، شفاف‌سازی و اجرای آن در میان کارکنان زیر مجموعه خود کوشا باشند، چون همکاری و همدلی اجزای سازمان در جهت اجرای برنامه‌ استراتژیک مهم‌تر از مرحله نگارش و تدوین برنامه است.

وی برنامه محوربودن را مهم‌ترین سیاست مدیریت خود دانست و گفت: برنامه استراتژیک ۲۰ ساله دانشگاه به عنوان یک برنامه جامع بلند مدت، خود به برنامه‌های ۱۰ ساله، ۵ ساله و سالانه تقسیم می‌شود و همه ما باید متناسب با سر فصل‌های برنامه و پیش‌بینی‌های انجام شده پیش برویم و هرگز این برنامه وابسته به افراد و مدیران نیست، بلکه برنامه‌ای است مدون و حاوی تمامی نیازها و ایده‌آل های یک سازمان پویا که حرف اول و آخر را برنامه می‌زند و اعضای سازمان باید خود را برای اجرای برنامه مجهز و آماده سازند.

در ادامه جلسه محمدعلی نادی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، با ارائه گزارشی از روند نگارش و تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه گفت: کسب موفقیت و حصول نتایج در اجرای برنامه نیازمند اتحاد، همفکری و وفاق تمامی اجزای سازمان است.

وی افزود: سیاست‌ها و اهداف کلان تدوین شده در برنامه استراتژیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در راستای اهداف و برنامه‌های تعیین شده از سوی روسای دانشکده‌ها و معاونت‌های دانشگاه تدوین شده است و از سر فصل‌ها و سیاست‌هایی چون تاکید بر حرکت به سمت تولید منابع مالی غیر شهریه‌ای، تعالی کیفیت آموزشی و پژوهشی، تاکید بر فناوری اطلاعات و کاهش بوروکراسی اداری، توجه جدی به خدمات رفاهی استادان و کارکنان، تاکید بر شفافیت سازمان و قانون‌گرایی و توجه ویژه به اقتصاد بومی، منطقه‌ای و استانی تبعیت می کند.

درپایان این نشست نیز اکبر اعتباریان دانشیار گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، نیز به ارائه مباحث مدیریتی در خصوص مدیریت انگیزش، پیش‌نیازها و الزامات مدیریت در دنیای امروز و آسیب شناسی مدیریت در ایران پرداخت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار