ضرورت تربیت خیران جوان برای آینده کشور

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تربیت خیران جوان برای آینده کشور امری ضروری است تا با حضور بیشتر و فراگیر خیران و به تبع آن حس نوع دوستی در جامعه بتوان مشکل افراد نیازمند را برطرف کرد.

ضرورت تربیت خیران جوان برای آینده کشور

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تربیت خیران جوان برای آینده کشور امری ضروری است تا با حضور بیشتر و فراگیر خیران و به تبع آن حس نوع دوستی در جامعه بتوان مشکل افراد نیازمند را برطرف کرد.

به گزارش پایگاه خبری کمیته امداد، علی محمد ذوالفقاری با بیان اینکه امروزه جمع زیادی از نیازمندان در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که تعداد اغنیاء در آنجا بیشتر از فقراست، بر تقویت احساس اجتماعی کمک به نیازمندان همجوار و ترویج نوعدوستی در بین مردم تاکید کرد .

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی کمیته امداد هدایت کمک‌های خیران به سمت نیازمندان جامعه است، افزود: این نهاد به دنبال حل مشکل نیازمندان از درون خانواده است به این معنی که کمک به فقرا و نیازمندان را خانوادگی کند و هر کس کمک به فقیر و یا یتیمی را که در خانواده دارد در اولویت قرار دهد .

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه از دغدغه‌های کمیته امداد این است که در هر محله‌ای افراد خیر و نیکوکار در دستگیری از نیازمندان محلات خود وارد عمل شوند، تصریح کرد: از اهداف جدی این نهاد این است که در محلات پل ارتباطی لازم بین فقرا و افراد نیکوکار را برقرار کند .

وی با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش کمک به نیازمندان به عنوان یک دغدغه اساسی در بین عموم مردم خاطر نشان کرد : کمک به نیازمندان صرفاً نباید کمک مالی باشد و افراد نیکوکار مطابق با توانایی و امکانات خود به نیازمندان کمک کنند .

ذوالفقاری با اشاره به افزایش سن خیران و کار خیر در جامعه افزود : تربیت خیران جوان برای آینده کشور امری ضروری است تا با حضور بیشتر و فراگیر خیران و به تبع آن حس نوع دوستی در جامعه بتوان مشکل افراد نیازمند را برطرف کرد .

وی فقر محبت و عاطفه در بین فرزندان یتیم را از دیگر مشکلات خانواده‌ها برشمرد و افزود: امروزه کمیته امداد با مشارکت خیران و با کمک دولت ممکن است بتواند مشکلات و دغدغه‌های مالی کودکان یتیم را برطرف کند اما نمی‌تواند کمبود محبت را در بین این خانواده‌ها جبران کند .

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در ادامه با بیان اینکه فقر امروزه عوارض و تبعات اجتماعی زیادی دارد، افزود: کمیته امداد در خدمت رسانی به فقرا نیازمند مشارکت و کمک به نیکوکاران است و ما امیدوار هستیم با کمک نیکوکاران و خیران بتوانیم مدت و شدت فقر در بین خانواده‌ها را کاهش داده و با شناسایی استعدادهایی که در بین خانواده‌ها وجود دارد این استعدادها را شکوفا و در جهت توانمندسازی آنان اقدام شود .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار