روز قدس نماد بصیرت و همدلی علیه استکبار جهانی

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان لنجان گفت: برگزاری باشکوه مراسم راهپیمایی روز قدس پیام های متعددی را برای جهانیان با خود به همراه دارد از جمله اینکه ملت ایران همچنان پای تعهد خود با امام راحل و مقام معظم رهبری هستند و ذره ای از این آرمان ها عقب نشینی نمی کنند.

روز قدس نماد بصیرت و همدلی علیه استکبار جهانی

علی اکبر محمودی در حاشیه راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: اهمیت مسئله فلسطین برای ایران به حدی است که امام خمینی (ره) از آغاز نهضت انقلاب اسلامی مسئله قدس را مطرح کردند و همواره در تمام مقاطع پیش و پس از پیروزی انقلاب خطر صهیونیسم در منطقه را گوشزد کرده و تلاش برای آزادی قدس را وظیفه مسلمانان دانستند .

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب در سال ۵۸ زمانی که امام (ره) آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس اعلام کردند آن روز را جزو ایام قدر دانستند و تاکید کردند که در این روز باید سرنوشت قدس تعیین شود و این مسئله نشان دهنده اهمیت مسئله قدس و فلسطین برای جهان اسلام است .

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان لنجان تصریح کرد: برگزاری باشکوه مراسم راهپیمایی روز قدس پیام های متعددی را برای جهانیان با خود به همراه دارد از جمله اینکه ملت ایران همچنان پای تعهد خود با امام راحل و مقام معظم رهبری هستند و ذره ای از این آرمان ها عقب نشینی نمی کنند .

وی ادامه داد: همچنین باید توجه داشت در سال های اخیر این مراسم به محلی برای اظهار اقتدار ملی از منظر وحدت ملی ایرانیان در خصوص مسائل مهم انقلاب نیز تبدیل شده است و علاوه بر آن برپایی باشکوه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس به دنیا اعلام می کند که مسئله فلسطین همچنان زنده است و ایران از این سرزمین حمایت می کند.

محمودی اضافه کرد: دشمنان اسلام همواره در پی اجرای طرح های سازش علیه فلسطینیان هستند اما روز قدس محلی برای افشای این طرح ها به شمار می آید چرا که کشورهای عربی که مسئله فلسطین را جز اولویت های اصلی خود می دانستند و چنان حساسیتی به آن داشتند که روزی یک کشور عربی را به دلیل سیاست های یکجانبه و توافق صلح با رژیم اسرائیل تنبه و آن را از اتحادیه عرب اخراج کردند اکنون در وضعیت بی تفاوتی بسر می برند.

وی عنوان کرد: امروز برخی کشورها از جمله عربستان سعودی برای عادی سازی رابطه با این رژیم در حال مسابقه دادن هستند و حاضرند برای صلح و عادی سازی رابطه با این رژیم امتیازات گسترده ای بدهند و این خطر تا جایی پیش رفته این کشورها که قبلا در خفا در صدد رابطه با رژیم صهیونیستی بودند اکنون در صدد عادی سازی رابطه علنی با این رژیمند .

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان لنجان با اشاره به اینکه امروز شراره های خشم فلسطینیان قهرمان، دامن جنایت کاران صهیونیست را فرا گرفته و آنان را به حیرت مبتلا ساخته است، بیان کرد: امروز عربستان سعودی و رسانه های وابسته به این رژیم در تلاشند تا چهره اشغالگری و نژادپرستی رژیم صهیونیستی را تلطیف کنند و با ایران هراسی، توجه جهان اسلام را از دشمن اصلی یعنی رژیم صهیونیستی منحرف و نگاه‌ها را معطوف به ایران کنند لذا باید هوشیار بود.

وی با اشاره به اینکه روز قدس، تفکر مقاومت را در جهان نهادینه کرد، یادآور شد: تجربه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تحولی شگرف خلق و مبارزاتی جدید را بنیان نهاد و فریاد برائت ملت مسلمان ایران از استکبار و صهیونیسم، تفکری نو در سرزمین های اشغالی پدید آورد و این مسئله تأثیری عمیقی از خود برجای گذاشت و با ترغیب آنان به حضور سرافرازانه در صحنه های نبرد، نخستین بارقه های توسل به انتفاضه را در اذهان قهرمانان فلسطین شعله ور ساخت.

محمودی با اشاره به اینکه دشمنان ایران اسلامی باید بدانند مبارزه تا محو اسرائیل ادامه دارد، گفت: حضرت آیت اللّه امام خامنه ای(مدظله العالی)، در تاکید بر ضرورت مبارزه با اسرائیل می فرمایند هریک وجب از خاک فلسطین، یک وجب از خانه مسلمین است. هر حاکمیتی غیر از حاکمیت فلسطین و حاکمیت مسلمین بر کشور فلسطین، حاکمیت غاصب است. حرف، همانی است که امام راحل عظیم الشأن فرمود: اسرائیل بایستی محو بشود ... بحث، بحث یهودی ستیزی نیست. مسئله، مسئله غصب خانه مسلمین است .

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه در سال های اخیر یکی از اهداف استکبار به حاشیه راندن مسئله فلسطین و ایجاد گروه های تروریستی در سرزمین های مختلف است؛ بنابراین اهمیت روز قدس از سوی کشورهای اسلامی دوچندان شده است و امروز مردم با حضور پرشور خود به خوبی نشان دادند که علیرغم تمام تلاش دشمنان برای به فراموشی سپرده شدن موضوع فلسطین، ملت ایران همچنان به مانند ۳۸ سال گذشته فلسطین را فراموش نکرده‌اند و هیچ موضوعی نیز نمی‌تواند مانعی در مقابل این سیاست اصولی و اعتقاد عمیق اسلامی ملت ایران مبنی بر حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم از جمله مردم مظلوم فلسطین باشد .

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان لنجان متذکر شد: امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، همه شاهد بودند که این یادگار پر ارج امام راحل، باعث شد امت اسلامی بار دیگر با قلوبی سرشار از عطر روح بخش بهار قرآنی و مالامال از فیوضات ضیافت حق با حضور پرشور خود اقتدار و عظمت مسلمانان را به همه جهانیان نمایش دهند.

وی روز قدس را روز طلوعی سبز و سرخ از حقیقتی آسمانی دانست و تاکید کرد: اگر امروز شاهدیم که داعش به عنوان محصول آمریکا و اسرئیل در کشورهای مسلمان برای انحراف اذهان ملت های مسلمان از مساله اصلی یعنی فلسطین و قدس دست به جنایات وحشیانه مختلف می زند، مردم ما با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس اعلام کردند که فلسطین همچنان مساله اصلی و اول جهان اسلام است و مقابله با این غده سرطانی منطقه همواره مورد توجه مسلمانان جهان خواهد بود و از این جهت می‌توان این حماسه حضور را؛ سدی از جنس ایستادگی در مقابل نفوذ دانست

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار