یکی از شاهکارهای امام راحل پایه‌گذاری روز قدس بود

امام جمعه چرمهین گفت:یکی از شاهکارهای امام راحل پایه‌گذاری روز قدس بودو باید گفت روز جهانی قدس را امام خمینی (ره) تعیین کردند تا مسئله فلسطین در اندیشه ها باقی بماند.

یکی از شاهکارهای امام راحل پایه‌گذاری روز قدس بود

حجت الاسلام جعفر غلامی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه چرمهین اظهار کرد: یکی از شاهکارهای امام راحل پایه‌گذاری روز قدس بودو باید گفت روز جهانی قدس را امام خمینی (ره) تعیین کردند تا مسئله فلسطین در اندیشه ها باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) روز جهانی قدس را برای زنده نگه داشتن قضیه فلسطین اعلام کردند، افزود:حضرت امام خمینی(ره)، تعهد داشتند که مسئله جدی بودن سیاست توسعه طلبانه اسراییل نسبت به سرزمین‌های عربی و اسلامی را مکررا یادآوری کرده وهدف غایی رژیم صهیونیستی مبنی بر سیاست از نیل تا فرات را به کشورهای مسلمان هشدار دهند.

امام جمعه چرمهین تصریح کرد: تعبیر دقیق حضرت امام خمینی(ره) که اسرائیل را غده سرطانی منطقه دانستند و تکرار این مطلب که تنها با فداکاری و پایداری و اتحاد دولت های اسلامی می توان این غده چرکین را از بین برد از فرازهای برجسته دیدگاه های امام تلقی می شود .
وی ادامه داد: برای آنکه تاثیر اقدام حضرت امام خمینی(ره) را در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌نام روز قدس دریابیم کافی است نگاهی به شرایط فلسطین در سال ۱۳۵۸ داشته باشیم چراکه در این مقطع به دنبال امضای قرار کمپ دیوید که بین رژیم مصر و دولت غاصب اسرائیل به میزبانی جیمی کارتر رئیس جمهور وقت ایالات متحده امریکا صورت گرفت، فضایی از یاس و نا امیدی فلسطین و آینده این سرزمین اسلامی در جهان اسلام را در بر گرفت .
غلامی اضافه کرد: بسیاری از کارشناسان سیاسی، سازش رژیم مصر با اسرائیل را آغاز سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و رها کردن مسئله فلسطین ارزیابی کردند، بر همین اساس از یک طرف رقابتی پنهان در کشورهای عربی برای نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی شکل گرفت.

وی عنوان کرد: برگزاری اجلاس فاس در مراکش و اقدام عربستان در تهیه طرحی موسوم به طرح فهد نمونه آن بود و از طرفی دیگر این مذاکرات سبب شد که رگه ای از سازش در مقاومت فلسطین شکل گیرد و آرام آرام بعضی از نیروهای فلسطینی هم به این فکر بیفتند که چاره ای جز مذاکره با رژیم صهیونیستی و امریکا و جود ندارد، بنابر این باید خواسته های فلسطینی ها را تنزل داد و در چارچوب شرایط موجود و فضای پس از اجلاس کمپ دیوید قرار گرفت.

امام جمعه چرمهین بیان کرد: برهمین اساس هم فلسطینی ها با تغییر در منشور فلسطین که در آن آزاد سازی کل سرزمینهای اشغالی و محو رژیم صهیونیستی آمده بود، تلاش برای رسیدن به توافق با یهودی ها و در نهایت تشکیل دولت فلسطیی در کنار دولت اسرائیل را دنبال کردند .
وی خاطرنشان کرد: در این فضا حضرت امام خمینی (ره) با در دست گرفتن پرچم فلسطین، مسلمانان را به ابراز مخالفت با رژیم صهیونیستی فراخواندند و روز قدس را به عنوان روز اسلام معرفی کردند. ایشان با تیز بینی خاصی قضیه فلسطین را از دایره عربی و در چارچوب مناسبات سیاسی بین شخصیتها و پایتختهای عربی خارج کردند و این روز را در گسترده جهان اسلام مطرح کردند .
غلامی یاداور شد: این اقدام حضرت امام روح تازه ای به کالبد فلسطین دمید و در سطح جهان اسلام انرژی های تازه‌ای برای دفاع از آرمان فلسطین به صحنه آورد و طرح های عربی را که بر محور سازش تنظیم شده بود خنثی نمود و بر روند بین المللی سازش تاثیرات عمیقی بر جای گذاشت.

وی متذکر شد: امروز شاهدیم به شاهدیم طی ۳۷ سال گذشته علیرغم فشار روزانه‌ای که امریکا، اروپا، صهیونیسم جهانی و برخی دولتهای عربی برای حل ظالمانه مسئله فلسطین یعنی هضم فلسطین در حلقوم رژیم صهیونیستی تلاش می کنند، اما به توفیقی دست نیافتند و در درون سرزمین فلسطین نیز سکه سازشکاران از رواج افتاده و امروز نیروهای مقاومت نظیر جنبش حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروههای مقاومتی به عنوان نماد و نماینده فلسطینیها شناخته شده اند.

امام جمعه چرمهین با تقدیر از ملت قهرمان ایران بخاطر شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: روز جهانی قدس روز نه گفتن به ساختارهای ظالمانه جهانی است که انواع ددمنشی و وحشی گری را در کشور های مختلف از جمله فلسطین، سوریه، یمن، بحرین و... میبیند ولی بجای فریاد زدن بر سر ظالم، او را تشویق میکند، و روز قدس روز شورش علیه این مناسبات قرون وسطایی است.

وی همچنین با تقدیر از سپاه پاسداران که سیلی محکمی بر داعشیان تکفیری نواخت خطاب به زورگویان گفت: این اقدام بخشی از اقتدار نظام ما بود که به هیچ وجه قابل معامله نیست و مردم و مسئولان ما، جلوی زور گویی شما ایستادگی خواهند کرد و بدانید هر کسی بخواهد به امنیت و حریت ما آسیب بزند جواب دندان شکنی دریافت خواهد کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار