کاهش ۸۵ درصدی حوادث محیط کار در اصفهان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تعداد حوادث اتفاق افتاده در محیط کاری در سال ۹۶، ۳۵ مورد بوده که این تعداد در سال ۹۵، ۲۳۵ حادثه گزارش شده است.

کاهش  ۸۵ درصدی حوادث محیط کار در اصفهان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تعداد حوادث اتفاق افتاده در محیط کاری در سال ۹۶، ۳۵ مورد بوده که این تعداد در سال ۹۵، ۲۳۵ حادثه گزارش شده است.
محسن نیرومند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به تعداد بازرسی‌های انجام شده در استان اصفهان در 2 ماهه نخست سال 1396 اظهار داشت: تعداد بازرسی‌های انجام شده، 4 هزار و 1988 مورد بوده و در این فاصله زمانی 35 حادثه اتفاق افتاده که حوادث منجر به فوت 4 مورد، نقص عضو 1 مورد، قطع عضو 2 مورد و سایر حوادث 28 مورد بوده است.
وی با اشاره به کاهش آمار حوادث محیط کار در سال جاری افزود: در 2 ماهه نخست سال 95، تعداد 3 هزار و 924 بازرسی در استان اصفهان انجام شده و 235 حادثه در این مدت اتفاق افتاده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در همین ارتباط خاطرنشان کرد: بر این اساس، آمار حوادث منجر به فوت 15 مورد، نقص عضو 10 مورد، قطع عضو 18 مورد و سایر حوادث 192 مورد بیان شده است.
وی با اشاره به فعالیت‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان برای بالا بردن سطح ایمنی در محیط‌هایکاری گفت: از جمله این فعالیت‌ها، اجرای آموزش‌های ایمنی برای کارگران و کارفرمایان و اجرای دقیق مدل خودبازرسی است.
نیرومند اضافه کرد: همچنین الزام کارفرمایان به داشتن مسئول ایمنی تمام وقت و اجرای دستورالعمل تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و الزام پیمانکاران به اخذ صلاحیت ایمنی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را از دیگر فعالیت‌ها در زمینه حوزه ایمنی محیط کار می‌توان نام برد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار