شناسایی 80 دانش‌آموز معتاد در استان اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از شناسايي 80 دانش‌آموز معتاد به مواد مخدر در استان خبر داد.

شناسایی 80 دانش‌آموز معتاد در استان اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از شناسايي 80 دانش‌آموز معتاد به مواد مخدر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، محمدحسن قائدی‌ها امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از چالش‌های آموزش و پرورش موضوع هدایت تحصیلی بعد از اجرای سند تحول بنیادین است، اظهار کرد: سال گذشته استقرار هدایت تحصیلی در پایه دهم با مشکلات بسیاری همراه بود و تلاش کردیم با ایجاد کارگروه ویژه در معاونت متوسطه آسیب‌های احتمالی هدایت تحصیلی را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به اینکه انجام هدایت تحصیلی مشروط به فراهم آوری بسیاری از زیرساخت‌ها است، گفت: اولین مقوله در هدایت تحصیلی توجه به استعداد و رغبت دانش آموزان است. زیرساخت‌های لازم برای ارائه رشته‌های مختلف در هر استان و شهرستانی نیز از جمله ملاک‌های دیگر یک هدایت تحصیلی موفق است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در هدایت تحصیلی موضوع شرایط ورود دانش آموزان به چهار رشته نظری ریاضی فیزیک، تجربی، انسانی و معارف بسیار مهم است، گفت: باید ظرفیت‌های ورود دانش آموزان را مشخص کرد تا در سامانه ثبت نام با حجم بسیاری از دانش آموزان مواجه نشویم.

قائدی‌ها با بیان اینکه در هدایت تحصیلی باید به بازار کار و وضعیت اشتغال نیم نگاهی داشته باشیم، افزود: استان اصفهان در جذب دانش آموزان برای رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش میانگینی بالاتر از آمار کشوری را به خود اختصاص داده است اما نظر اولیاء، مربیان و همچنین دانش آموز در انتخاب رشته تحصیلی امری بسیار مهم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته 61 هزار و 327 دانش آموز استان در پایه سوم شامل 30 هزار و 348 دختر و 30 هزار و 979 پسر از مشاوره هدایت تحصیلی استفاده كردند و امسال نيز 62 هزار و 264 دانش آموز پایه نهم از هدایت تحصیلی استفاده خواهند كرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته 57.38 درصد دانش آموزان در شاخه نظری تحصيل كرده‌اند، گفت: میانگین کشوری تحصيل دانش‌اموزان در شاخه نظري 64.33 درصد بوده است. هم‌چنین درصد ورود دانش آموزان به شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش 42.61 درصد و این آمار در کشور 36.66 درصد بوده است.

قائدی‌ها با بیان اینکه میانگین استان اصفهان در هدایت دانش آموزان به سمت شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش حدود شش درصد بیشتر از کشور بوده است، گفت: این امر به لحاظ اینکه استان اصفهان یک استان صنعتی است، بیشتر نمود پیدا می‌کند.

وی هم‌چنين افزود: سال گذشته درصد قبولی دانش آموزان آزمون ورودي دانشگاه‌هاي دولتي در رشته ریاضی 73 درصد، در رشته انسانی 72 درصد و اين آمار در رشته تجربی 36 درصد است. درصد كم پذيرفته‌شدگان رشته تجربي نشان مي‌هد از هر 100 دانش آموز 36 نفر می‌توانند و وارد دانشگاه‌ها شوند بنابراين باید به خانواده‌ها اطلاع رسانی شود تا برای انتخاب رشته تجربی هجوم نیاورند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه مبارزه با مواد مخدر از جمله وظایف و اولويت‌هاي آموزش و پرورش است، ادامه داد: به پیشنهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یک کمیته فرهنگی خاص طی چهار سال گذشته تشکیل شده است.

قائدی‌ها خاطر نشان کرد: در سال جاری برای مبارزه با قاچاق دستورالعمل به تمامی ادارات آموزش و پرورش ابلاغ شده است. اصفهان نسبت به استان‌های مرزی بیشترین دستگیری و کشفیات مواد مخدر را دارد و با این شرايط جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی کار سختی است.

وی با بیان اینکه 80 دانش آموز در سطح استان اصفهان معتاد هستند، گفت: دانش آموزان شناسایی شده‌اند و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی روند درمان را طی می‌کنند. اعتياد در ميان دانش‌آموزان دختر نيز وجود دارد و بيشتر در مقطع متوسطه دوم ديده مي‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار