دشمنان از کلمه «بیداری اسلامی» می‌ترسند

امام جمعه فولادشهر گفت:داوند متعال در قرآن کریم می فرماید تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ دشمن از اسلام محمدی می‌ترسدوامروز دشمنان فقط از اسلام ایران می‌ترسند،پس پیداست که اسلام ایران اسلام محمدی است واسلام کشورهای دیگر اسلام آمریکایی است،چون دولت‌هاو طاغوت‌ها از اسلام کشورهای دیگر نمی‌ ترسند

دشمنان از کلمه «بیداری اسلامی» می‌ترسند

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز عید سعید فطر فولادشهر اظهار کرد: ماه رمضان با همه خیرات و برکاتش سپری شد، خوشا به حال کسانی که از این ماه عزیز، نتیجه گرفتند و امام باقر(ع) فرمودند عید که می‌شود، منادی ندا می‌دهد ای کسانی که روزه گرفتید، ‌ای مومنین، از خدا جایزه بگیرید.

وی افزود: ایشان ادامه دادند ‌ای جابر، جوایز خدا مثل جوایز پادشاهان نیست. جایزه خدا عفو و بخشش و لطف و کرامت است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: در زمان مأمون یک روز مأمون به امام رضا(ع) پیشنهاد کرد که نماز عید را شما بخوانید، امام رضا(ع) قبول نکرد، اما با اصرار و فشار به امام رضا(ع) گفت که نماز عید را شما باید بخوانی.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) هم در جواب مأمون گفت این نماز عیدهایی که شما می‌خوانید، نماز عید سلطنتی است، من اگر نماز عید بخوانم، می‌خواهم یک نماز عید، شبیه نماز عید رسول الله بخوانم مامون هم که رسول الله را ندیده بود گفت خوب بخوان. پ

سرافراز اضافه کرد: مامون به اداره دربارش گفت که همان مراسم سلطنتی که برای من بوده برای امام رضا تهیه کنید، این‌ها همه آمدند تا امام رضا را ببرند که نماز عید بخوانند. امام رضا(ع) غسل عید کرد، عمامه بست، بعد گوشه عمامه را آویزان کرد و یک عصا گونه‌ای دست گرفت و ساق پایش را بالا زد. بیرون آمد و چهار مرتبه فرمود «الله اکبر» همه آمدند و دیدند که امام رضا(ع) پابرهنه شده است.

وی عنوان کرد: مردم گفتند آقا! کفش بیاوریم؟ گفت:نه! من می‌خواهم پابرهنه به نماز بروم، هرده متر که می‌رفت «الله اکبر» می‌گفت، از خانه تا صحرا همینطور رفت یک ولوله‌ای شد و همچنان روحانیتی داشت که شهر تکان خورد.

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: به مامون گفتند اگر این نماز عید خوانده بشود حکومت تو برچیده می‌شود، بالاخره آمدند و امام رضا را از وسط راه برگرداندند و امام رضا کفش هایش را پایش کرد و برگشت از این می‌فهمیم که نماز عیدی نماز عید است که طاغوت را بلرزاند.

وی خاطرنشان کرد: تنها نمازعید فطر در روی کره زمین نماز عید ایران است، چون این نماز عید است که ابرقدرت‌ها از آن می‌ترسند، نماز عید عربستان هیچ ارزشی ندارد، نماز عید برخی کشورهای عربی هیچ ارزشی ندارد.

سرافراز اذعان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهی‌ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ یعنی نماز عید شما باید جلوی فحشاء و منکر را بگیرد و بزرگترین منکر طاغوت و بهترین معروف مبارزه با طاغوت است، نشانه ی این که اسلام آمریکایی است یا اسلام محمدی این است اسلام محمدی اسلامی است که کفار از آن بترسند.

وی یادآور شد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ دشمن از اسلام محمدی می‌ترسد و امروز دشمنان فقط از اسلام ایران می‌ترسند، پس پیداست که اسلام ایران اسلام محمدی است و اسلام کشورهای دیگر اسلام آمریکایی است، چون دولت‌ها و طاغوت‌ها از اسلام کشورهای دیگر نمی‌ترسند و خدا را شکر کنید که در ایران هستیم و نعمت اهلبیت و نعمت ولایت داریم.

امام جمعه فولادشهر تاکید کرد: بزرگترین محصول ماه رمضان، تقواست، لذا تلاش کنیم آنچه را به دست آورده ایم، حفظ کنیم و برای سالهای آینده و تا آخر عمر، افزایش بدهیم.

وی در ادامه متذکر شد: در نماز عید سه رابطه وجود دارد نخست رابطه ما با خودمان که غسل کردن و عطر زدن و لباس تمیز پوشیدن است، در مرحله بعد رابطه با خدا که خواندن نماز عید است و در نهایت رابطه با مردم بویژه محرومین و مساکین که عید فطر به شکم سیر کردن و پرداخت زکات فطره است.

سرافراز تصریح کرد: یکی از اعمال واجب در روز عید فطر پرداختن زکات فطره است و شرط قبولی روزه ماه مبارک رمضان به شمار می‌رود، باید توجه داشت زکات فطره بر کسانی واجب است که در شب عید فطر اولاً مکلف باشند و ثانیاً فقیر نباشد و ثالثاً نان‌خور دیگران هم محسوب نشوند.

وی ادامه داد: کسانی که دارای این شرایط هستند زکات فطره را باید بپردازند و باید توجه داشت وقت پرداخت زکات فطره از شب عید است تا ظهر روز عید و به نظر رهبر معظم انقلاب و برخی فقهای بزرگوار دیگر بنا بر احتیاط باید قبل از نماز عید زکات فطره را بپردازند.

امام جمعه فولادشهر گفت: اگر کسی برایش این امکان وجود نداشت، یعنی دسترسی نداشت یا امکان پرداختن نبود لااقل جدا کند و کنار بگذارد تا بعداً پرداخت کند.

وی اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانیم زکات فطره برای هر نفر معادل سه کیلوگرم گندم، برنج، خرما و امثال این‌ها است که اگر معادل پولی آن هم پرداخت شود اشکالی ندارد، معمولاً هر سال قیمتی اعلام می‌شود برای این‌که مؤمنین وظیفه‌ خود را بدانند و به راحتی به این وظیفه عمل کنند و زکات فطره را بپردازند و امسال هم مبلغ ۷۰۰۰ تومان از سوی دفتر مقام معظم رهبری اعلام شده است.

سرافراز افزود: مصرف زکات فطره هم هر چند مصارف همان زکات اموال است و همان مصارفی است که در قرآن هم وارد شده است إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَ‌اءِ وَالْمَسَاکینِ وَالْعَامِلِینَ عَلَیهَا اما در مورد زکات فطره احتیاطی هست که می‌فرمایند که به فقرای مؤمن بپردازند لذا زکات فطره را برای ساخت و تعمیر مساجد و حسینیه‌ها نمی‌شود، استفاده کرد و باید به نیازمندان پرداخت شود.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه زکات فطره تنها مخصوص روزه‌داران نیست بلکه آن‌هایی هم که عذری داشته‌اند و یا عمداً روزه نگرفته‌اند باید زکات فطره را بپردازند. زکات فطره یک واجب جداگانه‌ای است و باید ادا شود.

امام جمعه فولادشهر بیان کرد:کارگران و کارکنانی که در محل کار غذا می‌خورند نان‌خور کارفرما به شمار نمی‌روند، بلکه مزد بگیر او هستند همچنین فرزند شیرخوار نیز زکات فطره دارد، ولی فرزندی که در شکم مادر است زکات فطره ندارد.

وی در پایان گفت: روز عید فطر، روز امت اسلامی است و امروز امت اسلامی بیش از همیشه به وحدت و احساس عزت و عظمت نیازمند است، روز عید فطر، مظهر اجتماع و اتّحاد و برادری مردم حول محور الله است و اگر این اتحاد و همدلی و برادری در دنیای اسلام تأمین شود عزّت مردم هم تأمین خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار