کاهش خطر سکته با مصرف تخم مرغ

کاهش خطر سکته با مصرف تخم مرغ

بررسی های جدید نشان می دهد که مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ، بخشی از یک رژیم غذایی سالم است و به سلامت افراد کمک می کند.

فوق تخصص قلب وعروق در مورد مصرف تخم مرغ به خبرنگار ایمنا گفت: تخم مرغ یک ماده مغذی است که خواص آنتی اکسیدانی دارد و به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در بدن کمک می‌کند.

دکتر محمود هادی زاده در ادامه افزود: همچنین این ماده غذایی منبع بسیار خوبی برای پروتئین است و باعث کاهش فشار خون در بدن می‌شود. با این حال، هنوز به تحقیقات بیشتری برای اثبات تاثیر تخم مرغ نیاز داریم تا بتوانیم همه افراد را نسبت به خوردن تخم مرغ متقاعد کنیم.

این فوق تخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: تخم مرغ به عنوان یکی از غذاهای مغذی شناخته می‌شود که به طور طبیعی سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و اثرات درمانی قابل‌توجهی دارد .

فلوشیپ آنژیوپلاستی ونارسایی قلب افزود: ترکیب تخم مرغ با سبزیجات به یک وعده غذایی دلچسب منجر خواهد شد. به گفته محققان، خوردن تخم مرغ توانایی بدن برای جذب آنتی اکسیدان‌های دیگر مانند کاروتنوئیدها را افزایش می‌دهد.

وی یادآور شد: محققان با بررسی ۷ مطالعه پیشین دریافتند که مصرف تخم مرغ به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. در مطالعه تحلیلی اخیر نیز هیچ ارتباط روشنی بین مصرف تخم مرغ و بیماری عروق کرونر قلب یا بیماری‌های قلبی عروقی به طور کلی مشاهده نشده است، بلکه در عوض گفته می‌شود که مصرف یک تخم مرغ در روز خطر سکته را به میزان ۱۲ درصد کاهش می‌دهد .

عضوانجمن قلب امریکا وانجمن نارسایی قلب اروپا خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر این باور برای افراد به وجود آمده است که بیماران قلبی باید مصرف تخم‌مرغ را محدود کنند، زیرا این ماده غذایی برای سلامت قلب زیانبار است و باعث بالا رفتن کلسترول خون می شود. این در حالی است که کارشناسان تغذیه معتقد هستند که این افراد به جای نگرانی درباره مصرف تخم مرغ، باید بر روی داشتن یک رژیم غذایی سالم و داشتن فعالیت ورزشی منظم تمرکز کنند. این در حالی است که مصرف متوسط این ماده غذایی به میزان یک تخم مرغ در روز می‌تواند بخشی از این سبک زندگی مناسب باشد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار