مسیرهایی که باید طی شوند

هنوز نمی‌دانم چرا اینقدر طول کشید تا بفهمم موفقیت فقط در یک صورت به دست می‌آید؛ وقتی آن را بخواهی و تمام تلاش و توانت را بر آن متمرکز کنی. خیلی طول کشید تا بفهمم هیچ‌کس به جز خود من نمی‌تواند زنگی‌ام را تغییر دهد.

مسیرهایی که باید طی شوند

شیوا یکرنگی(مهندس نرم افزار)/اصفهان امروز: هنوز نمی‌دانم چرا اینقدر طول کشید تا بفهمم موفقیت فقط در یک صورت به دست می‌آید؛ وقتی آن را بخواهی و تمام تلاش و توانت را بر آن متمرکز کنی. خیلی طول کشید تا بفهمم هیچ‌کس به جز خود من نمی‌تواند زنگی‌ام را تغییر دهد. این را وقتی فهمیدم که در چندین دوره موفقیت با اساتید مختلف شرکت کرده بودم و موفقیتی که انتظارش را داشتم برای من پیش نیامده بود. اما بالاخره فهمیدم موفقیت هیچ راز و رمزی ندارد. کاملا برایم مشخص شد که تنها راه رسیدن به آن‌چه می‌خواهی تمرکز و تلاش است. دوره‌های موفقیت پرسودند چون افرادی مثل من زیاد هستند. آن‌ها فقط می‌خواهند دوره‌‌هایشان را بفروشند و کسانی مثل من مشتریان خوبی هستند. ما انسان‌ها با وجود اشتراکات زیاد تفاوت‌های بسیاری با هم داریم. راه موفقیت هر کدام از ما متفاوت از دیگری است. فرمول‌هایی که در این جلسات داده می‌شود برای همه کارایی نخواهد داشت. افراد مختلفی جذب این سمینارها می‌شوند و خواست همه‌ی آن‌هاتغییر شرایط زندگی است. اما تنها کسانی می‌توانند تغییر ایجاد کنند که راه مختص خودشان را پیدا کنند.

تغییر و بهبود زندگی یک شبه برای کسی اتفاق نمی‌افتد. از این جلسات هم نباید انتظار معجزه داشت اگر به فکر کردن عادت کنید خیلی زود متوجه می‌شوید این خود شمایید که باید راه را پیدا کنید. تلقین و فکر مثبت همراه با عمل جواب می‌دهد بدون آن اپسیلونی هم از جایی که هستید، جلوتر نمی‌روید.

برای رسیدن به موفقیت اول باید بدانید واقعا چه می‌خواهید و بعد در مسیر آن قرار بگیرید. گاهی ممکن است سر از مسیرهای فرعی در‌آورید که با طی کردن آن‌ها هم ممکن است به جایی بهتر از آن‌چه می‌خواستید برسید. اما در هر حال مسیرهایی را باید طی کنید چه راه اصلی باشد چه فرعی، با حرکت به سمت جایی که می‌خواهید حداقل به حوالی‌اش می‌رسید. از موفقیت مالی اساتید دوره‌ها نیز به هیچ عنوان متعجب نیستم چرا که حداقل این درس خود را خوب آموخته‌اند که باید بر فروش کالا و خدماتشان متمرکز شوند و برای رسیدن به آن‌چه می‌خواهند پشتکار داشته باشند. یک ویژگی عامه مردم هم به آن‌ها کمک می‌کند. مردم وقتی چیزی را امتحان می‌کنند و جواب نمی‌گیرند، روش‌ خود را عوض نمی‌کنند بلکه سراغ محصول یا مربی دیگر می‌روند. به همین دلیل است که بازار این دوره‌ها همچنان داغ است. دوست دارم دیگران هم به این نتیجه برسند که راه حل درون خود ماست. باید با فکر و انتخاب درست هدف را مشخص کنیم، دست از تلاش برنداریم تا آنچه می‌خواهیم محقق شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار