اشتغال پایدار در گرو تقویت بخش خصوصی است/ شهرک صنعتی روستای رکن آباد زمینه ساز افزایش مشارکت بخش خصوصی در لنجان

فرماندار شهرستان لنجان گفت: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش های صنعتی و گردشگری فصل جدانشدنی توسعه اقتصادی پایدار در شهرستان لنجان است و اختصاص ۷۲ هکتار زمین به شهرک صنعتی روستای رکن آباد زمینه تحقق این مهم در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت را فراهم می سازد.

اشتغال پایدار در گرو تقویت بخش خصوصی است/ شهرک صنعتی روستای رکن آباد زمینه ساز افزایش مشارکت بخش خصوصی در لنجان

سید محسن سجاد، در حاشیه آئین کلنگ زنی شهرک صنعتی روستای رکن آباد، اظهار کرد: امروزه اقتصاد به عنوان محوری ترین معیار توسعه در هر کشوری مورد ارزیابی و تأکید قرار گرفته و بر پایه شاخص های موجود در اقتصاد، وضعیت توسعه یافتگی در هر جامعه ای مورد اندازه گیری قرار می گیرد.

وی افزود: تولید ملی از بارزترین نمادهای توسعه اقتصادی در هر کشوری است که شرایط مطلوب آن نشانگر وضعیت قابل قبول در زمینه فعالیت های اقتصادی است، از سوی دیگر، لازمه مطلوبیت تولید ملی، سرمایه گذاری در آن است.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: توجه به تولید ملی در یک جامعه می تواند نقشی بی بدیل در زمینه شکوفایی اقتصادی ایفا کند و به نحو مؤثری شرایط اقتصادی مناسبی را برای رشد و توسعه مهیا سازد تا انگیزه های فراوانی را برای نیروهای انسانی و سرمایه گذاری ایجاد کند، اما یکی از محرک های اصلی پیشرفت و توسعه اقتصادی، افزایش سرمایه گذاری است که می تواند تخصیص صحیح و مطلوب منابع بین بخش های مختلف اقتصاد کشور را در جهت تقویت بنیه تولید داخلی به کار گیرد.


وی اضافه کرد: باید توجه داشت که اکثر صنایع کوچک و متوسط توسط بخش خصوصی اداره می شوند، لذا شناخت توانمندی های اقتصادی و جهت دهی فعالیت های مولد و اشتغال زا از اهمیت خاصی برخوردار است .

سجاد عنوان کرد: افزایش سریع جمعیت، گسترش شهرنشینی، کمبود فرصتهای شغلی بویژه در کشاورزی، فشار جمعیت بر منابع طبیعی و ناکامی در ایجاد و گسترش صنایع متوسط و بزرگ بویژه در کشورهای در حال توسعه باعث شده است که این کشورها راهبرد صنعتی سازی روستاها را از اواسط دهه ی ۱۹۷۰ در برنامه های توسعه خود مد نظر قرار دهند.

وی بیان کرد: از این رو ایجاد و گسترش شهرک های صنعتی می تواند از طریق ایجاد تنوع و افزایش اشتغال و درآمد، افزایش ارزش افزوده فعالیتهای کشاورزی، گسترش فرهنگ صنعتی، نقش موثری در توازن و تعادل شهر و روستا و توسعه نواحی روستایی داشته باشد .

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد نواحی صنعتی روستایی کمک به اشتغالزایی روستاییان، تعمیق توسعه پایدار در روستا و جذب سرمایه‌گذاری بوده است و این هدف امروز در شهرستان لنجان مهیا شد تا جایی که تمامی امکاناتی که در شهرک‌های صنعتی وجود دارد در این ناحیه صنعتی روستایی برای سرمایه‌گذاران ایجاد ‌شود.

وی اذعان کرد: ما معتقدیم نواحی صنعتی روستایی در قالب کارگاهی و صنعتی می‌تواند زمینه‌ساز رونق اشتغال، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و توسعه صنعتی در این مناطق شودو به همان میزان که بر توسعه اشتغال در شهرها تاکید داریم به ایجاد فرصت‌های شغلی یا تثبیت اشتغال در مناطق روستایی نیز تمرکز شده است.


سجاد متذکر شد: اشتغالزایی در روستاها راهکار حل معضل مهاجرت به شهرها و افزایش مهاجرت معکوس بوده چراکه نواحی صنعتی رسالت جذب سرمایه‌گذار و ایجاد فرصت‌های شغلی را برای روستائیان مهیا می سازد و امروز گامی استوار در این خصوص در شهرستان لنجان و روستای رکن آباد برداشته شد.

وی اظهار کرد: تامین اشتغال در نواحی روستایی از طریق بخش کشاورزی به دلیل کمبود عوامل تولید آب و خاک با مشکل روبه‌رو است و این کمبود عامل مهاجرت‌های بی‌رویه روستایی شده است، توجه به توان صنایع روستایی، برای کارآیی محیط روستا بسیار موثر است؛ چراکه توسعه روستایی تنها توسعه کشاورزی نیست بلکه توسعه کشاورزی یکی از زیرسیستم‌های توسعه روستایی به شمار می‌رود .

فرماندار شهرستان لنجان افزود: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش های صنعتی و گردشگری فصل جدانشدنی توسعه اقتصادی پایدار در شهرستان لنجان است و اختصاص ۷۲ هکتار زمین به شهرک صنعتی روستای رکن آباد زمینه تحقق این مهم در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت را فراهم می سازد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار