ضرورت گسترش فعالیت نواحی صنعتی در مناطق روستای

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به سیاست ایجاد توسعه در روستاها، شرکت شهرک‌های صنعتی کشور ایجاد نواحی صنعتی در جوار مناطق مستعد روستایی را در دستور کار دارد و امروز شاهد کلنگ زنی شهرک صنعتی روستای رکن آباد در بخش باغبهادران هستیم.

ضرورت گسترش فعالیت نواحی صنعتی در مناطق روستای

علی یزدانی، که به دعوت نماینده مردم شهرستان لنجان در این شهرستان حضور یافته بود، در حاشیه آئین کلنگ زنی شهرک صنعتی روستای رکن آباد، اظهار کرد: باید توجه داشت که ایجاد اشتغال علاوه بر درآمدزایی، سبب حفظ روستاها، کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و در نهایت توسعه در مناطق روستایی می شود .

وی افزود: از این رو با توجه به سیاست های فعلی کشور که جلوگیری از مهاجرت به شهر و توسعه روستاها است، تامین زیرساخت ها در این مناطق و همچنین فعال شدن واحدهای صنعتی و تولیدی، عامل ایجاد اشتغال در مناطق روستایی خواهد بود .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه به سیاست ایجاد توسعه در روستاها، شرکت شهرک‌های صنعتی کشور ایجاد نواحی صنعتی در جوار مناطق مستعد روستایی را در دستور کار دارد و امروز شاهد کلنگ زنی شهرک صنعتی روستای رکن آباد در بخش باغبهادران هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان لنجان بستر مستعدی برای سرمایه گذاری به منظور تولید است، ادامه داد: در نواحی صنعتی اولویت سرمایه گذاران باید با افراد بومی باشد و در این خصوص مدیران محلی از جمله فرمانداران بتوانند نظر افراد منطقه و شهرستان را برای سرمایه گذاری جلب کنند .


یزدانی اضافه کرد: شهرستان لنجان به دلیل موقعیت جغرافیایی و مردان سخت گوش ظرفیت ویژه ای برای پرش سرمایه گذاری است و با توجه به اینکه عمر همه ما فرصت کوتاهی برای خدمت است باید بگویم کلنگ زنی‌پروژه‌ها در کشور تبلیغاتی نیست بلکه به ثمر می‌رسد چراکه دولت به دنبال گذر از حرکت‌های پوپولیستی و به دنبال به ثمر رساندن پروژه‌ها است.

وی عنوان کرد: اولویت اصلی در شهرک های صنعتی فراهم نمودن زیرساخت ها برای سرمایه گذاران است لذا امیدورایرم زمین های ناحیه صنعتی روستای رکن آباد، ظرف ۸ ماه آینده، مقدمات اولیه واگذاری به صنعتگران و سرمایه گذاران انجام شود .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: فراهم سازی زیرساخت ها و تسهیل امور در جذب سرمایه گذار خارجی در کشور ضروری است و این مهم در اولویت سیاست های اقتصادی دولت قرار دارد چراکه همکاری با سرمایه گذاران و تسهیل در سرمایه‌گذاری منجر به تولید و اشتغال و کاهش نرخ بیکاری می شود و در نهایت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به دنبال دارد .

وی خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت بنگاه هایی که در سال اقتصاد مقاومتی در قالب طرح رونق از تسهیلات سایت بهین یاب استفاده کردند و یا وضعیت واحدهای تولیدی دانش بنیان یکی از اهداف اصلی سازمان در بازدید از واحدهای صنعتی است .

یزدانی از طرح رونق استفاده کرده اند را مطلوب توصیف کرد و از اعمال مشوقات در سال آینده برای متقاضیان سرمایه گذاری جهت استقرار در شهرک ها و نواحی صنعتی خبر داد و اذعان کرد: یکی از سیاست های دولت اصلاح نظام بانکی جهت کاهش نرخ بهره بانکی برای دریافت کنندگان تسهیلات است، تا سرمایه گذار با رقبت بیشتری به سرمایه گذاری بپردازد و در بازارهای داخلی و خارجی محصولش را به فروش برساند .


وی متذکر شد: با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال مولد و وضعیت موجود در کشور، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران این آمادگی را دارد که با شرایط مورد رضایت هر متقاضی زمینه اجرای طرح توسعه یا سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی شهرستان لنجان را فراهم کند .

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه ایجاد تحرک و رونق در صنایع از مزایای حضوردر بازار سرمایه است، تاکید کرد: ارتقای سطح آگاهی بنگاه‌های کوچک و متوسط در خصوص تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه به ویژه بورس کالا به خروج این واحدها از وضعیت فعلی کمک زیادی خواهد کرد لذا حضور این بنگاه‌ها در بازار بورس به فروش محصولات صنایع کوچک و متوسط بدون واسطه کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار