توطئه های سردمداران کاخ سفید علیه ایران فراموش نشدنی است

امام جمعه فولادشهر گفت:ایّامی که در آن به سر می بریم، یادآور جنایتهای بی شمار آمریکا و سازمان منافقین علیه مردم ایران است که تاریخ و گذر زمان، این جنایتها را به فراموشی نخواهد سپرد.

توطئه های سردمداران کاخ سفید علیه ایران فراموش نشدنی است

حجت الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه فولادشهر اظهار کرد: ایّامی که در آن به سر می بریم، یادآور جنایتهای بی شمار آمریکا و سازمان منافقین علیه مردم ایران است که تاریخ و گذر زمان، این جنایتها را به فراموشی نخواهد سپرد.

وی افزود: این حوادث با درگیری مسلحانه منافقین با مردم و نیروهای انقلابی از 30 خرداد سال 60 وارد مرحله تازه ای شد و اولین حادثه ، روز6تیرماه 1360سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که در آن روز نماینده امام(ره) در شورای عالی دفاع بودند که خداوند ایشان را برای حفظ و بقای انقلاب و نظام زنده نگه داشت.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: جنایت 7 تیر، شهادت 72تن از یاران انقلاب اسلامی و بویژه شهادت شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی را در پی داشت و این فاجعه آن‌قدر بزرگ بود که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، به‌طور طبیعی باید منجر به شکست انقلاب اسلامی می‌شد اما به برکت خون این شهدا، درست عکس آنچه تصور می‌ شد اتفاق افتاد و بعد از این حادثه، ملت متحد شد و انقلاب در مسیر واقعی و صحیح خود قرار گرفت.

وی ادامه داد: بمباران شیمیایی سردشت‌ در ۷ تیر۱۳۶۶ یکی دیگر از نقاط تاریک تاریخ به شمار می آید چراکه این جنایت حمایت مدعیان حقوق بشر از اقدامات تروریستی و انفعال نهادهای بین‌المللی را در این زمینه نشان می‌دهد.

سرافراز با اشاره به فاجعه 11تیر که منجر به شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب شد گفت: آیت الله صدوقی نماینده حضرت امام خمینی(ره) در استان یزد و امام جمعه یزد بودند که در آخرین نماز جمعه خود که مصادف با دهم ماه مبارک رمضان بود بوسیله نارنجک یکی از منافقین قَسیُّ القلب به شهادت رسید.

وی عنوان کرد: 12تیر نیز یادآور حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافری ایرباس ایران در خلیج فارس و شهادت 298 سرنشین بی گناه آن در (1367 ه.ش) که روز افشای حقوق بشر آمریکایی‌ نامگذاری شده است.

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: این روز یادآور یکی از تلخ ترین خاطرات مردم ایران و در عین حال یکی از آشکارترین موارد نقض حقوق بشر از سوی دولت آمریکا است .

وی خاطرنشان کرد: در بین سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهای خارجی بودند که کشته شدند، آن هم در حالیکه ناو آمریکایی در آبهای حاکمیتی ایران قرار داشت و تاسف بار اینکه هیچ سازمان بین‌المللی این حرکت آمریکا را محکوم نکرد و باعث گستاخی هرچه بیشتر مقامات این کشور شد تا بدانجا که اعلام کردند آمریکا هرگز از این کار خود عذرخواهی نخواهد کرد و این همان خوی استکباری آمریکایی است که در آن جان دیگران ارزشی نداشته و تنها جان آمریکایی مهم است .

سرافراز اذعان کرد: 18تیر نیز ناکامی براندازان نرم را با حماسه 23تیر به نمایش گذاشت و 19 تیر نیر مصادف با کودتای آمریکایی نوژه است و دشمن از این راه ها به فکر براندازی نظام بود و این جنایت ها به دست همه کسانی که مدعی آزادی و حقوق بشر هستند انجام شد و این ها اسنادی است از هزاران سند که مدعیان دروغین حقوق بشر را رسوا می کند.

وی یاداور شد: در همه این جنایتها یکطرف، آمریکای جنایتکار قرار دارد و در طرف دیگر دست خون آلود عناصر سازمان تروریستی منافقین به چشم میخورد.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: هر یک از این حوادث خونبار می توانست آسیبهای جدّی به نظام و کشور وارد کند؛ اما با هوشیاری، بصیرت و آگاهی مردم، منافقین و آمریکایی ها نتوانستند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند و نظام اسلامی 38 سال است که قدرتمندانه در مواجهه با حوادث به راه خود ادامه میدهد.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری هر کس دیگری درباره حقوق بشر حرف بزند، آمریکایی‌ها حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند؛ چون دولت آمریکا بزرگ‌ترین نقض‌کننده حقوق بشر در دنیا است؛ نه فقط دیروز، بلکه همین امروز.

سرافراز عنوان کرد: این حوادث قطعاً برای نسل جوان ما درس آموز است، که بدانند این انقلاب با خونبهای شهیدان گرانقدر از گردنه های سخت و دشوار عبور کرده و باز هم عبور خواهد کرد.

وی بیان کرد: آن‏ها که هنوز چشم به‏سوی غرب دارند و فکر می‏کنند در سایه تمدن غرب و رابطه با آمریکا، زندگی راحتی خواهندداشت باید بدانند که اساس تمدن غرب بر تسلیم و ذلت دیگران پایه‏ریزی شده است و آن‏ها جهان را به ورطه نیستی و نابودی کشانده‏اند.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: ما نه ‏تنها باید به فکر نجات خود باشیم بلکه باید به نجات همه جهان فکر کنیم و این امر تنها در سایه مبارزه و مقاومت در مقابل این منطق مُخرّب غرب ممکن است.

وی یادآور شد: 8شوال سالگرد خاطره غم‏انگیز و مصیبت‏بار تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم‏السلام) توسط گروه گمراه وهابیت (1344 ه.ق) است و باید گفن اقدامات کور وهابیت ریشه در جهالت و کج‏اندیشی‏ دارد.

سرافراز گفت: تفکر وهابیت، تفکر خاصی است و آن‏ها عقاید ویژه‏ای دارند که در هیچ‏یک از مذاهب چهارگانه اهل سنت، مذهب امامیه و شیعه وجود نداردو ازجمله عقاید وهابیت این است که هرگونه بنا در قبور و بازسازی و تعمیر آن‏را حرام می‏دانند و در تصور آن‏ها زیارت قبور ائمه بقیع(ع) حرام است و اقدامی به‏عنوان زیارت اهل قبور وجود ندارد و هر نوع توجهی در این زمینه را یک نوع بت‏پرستی است.

وی متذکر شد: آن‏ها حتی بیان کردند روزی گنبد سبز پیامبر اکرم(ص) و ضریح ایشان را تخریب می‏کنند و اگر این اقدام را انجام ندادند، به‏دلیل‏ ترسی است که از مسلمانان دارند و خانه کعبه را نیز نماد بت‏پرستی دانسته و بیان کرده اگر دستمان برسد کعبه را خراب می‏کنیم، لذا این موارد ریشه در جهالت، تفسیرهای نادرست و کج‏اندیشی دارد.

امام جمعه فولادشهر اظهار کرد: مأموریت حکومت پلید آل‏سعود؛ اسلام‏زدایی و خاموش‏کردن فریاد ملتهاست و امروز مراکز وهابیت در جهان، به کانونهای فتنه و جاسوسی مبدل شده‏اند که از یک‏طرف «اسلام آمریکایی» را ترویج می‏کنند؛ و از طرف دیگر، سر تعظیم در مقابل آمریکای جهانخوار فرو می آورد.

وی تصریح کرد: امروز در دنیای اسلام مشکلات و گرفتاری‏ها بسیار زیاد است و در این میان سرگرم‌شدن مسلمانان به تفرقه و جنگ‌های داخلی و جانشین‌کردن شعارهای استعماری همچون ناسیونالیزم، پان‌عربیسم (به جای تکیه بر اسلام‌خواهی و اتحاد بین‌الملل اسلامی) باعث رکود و عقب‌ماندگی آن‌ها شده است.

سرافراز ادامه داد: اگر آنان به جای درگیری‌های بیهوده و اتلاف منابع خود، به ریسمان الهی چنگ می‌زدند و دست وحدت به یکدیگردادند و با کنارنهادن خودباختگی، به جهاد و خیزش علمی برمی خاستند، اینک قدرتی بزرگ با امکاناتی وسیع در سطح جهان بودند.

وی اضافه کرد: آنان می‌توانند با استفاده از یک‌پارچه‌سازی استعدادهای خویش، افزون بر رشد علمی و تکنولوژیک، با تأثیر بر مناسبات انسانی، بسیاری از مشکلات دنیای مدرن را حل کنند و در توسعه و پیشرفت از غرب پیشی گیرند. با حصول وحدت، قدرت نفوذ دشمن در ممالک اسلامی کاسته و رشد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه متحد افزایش می‌یابد.

امام جمعه فولادشهر گفت: امروز دنیای اسلام یک نسخه بیشتر ندارد و آن اتّحاد است و امیدواریم که خداوند به امت بزرگ اسلامی توفیق دهد تا در برابر این فرقه ضاله و گروهک ساختگی با حفظ اتحاد، انسجام و عمل به آموزه‏های متعالی دین اسلام مقابله کرده و بتوانند از کیان دین و اعتقادات راستین خود دفاع کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار