آتش به اختیار، داشتن جسارت نقد و خودجوشی فرهنگی است

امام جمعه زرین شهر گفت: متاسفانه عده ای معنای درست این واژه را نفهمیدند یا خود را به نفهمی زدند و این واژه را مساوی هرج و مرج قرار دادند و معظم له موضوع آتش به اختیار را صرفا در موضوع مسائل فرهنگی مطرح کردند اینکه ما این را مساوی هرج ومرج بدانیم یا افراط و تفریط بدانیم برداشت غلط است.

آتش به اختیار، داشتن جسارت نقد و خودجوشی فرهنگی است

حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زرین شهر در مصلی بزرگ این شهر اظهار کرد: مجموعه حوادث تیر ماه به هر وجدان اگاهی می فهماند که حقوق بشر آمریکایی چیست با دقت در حوادت و رویداهای تیرماه در برهه از زمان به خوبی می توان نیت شوم و پلید حقوق بشر آمریکای را دید.

وی افزود: ترور ۱۷ هزار انسان بی گناه از مردم عادی تا مسئولان عالی رتبه در کشورمان اتفاق افتاد اما حقوق بشر آمریکا کر ولال شده بود، هواپیمای مسافر بری در آسمان توسط ناو آمریکا مورد هجوم قرار می گیرد و مسافران بی دفاع و مظلوم آن با آن وضع دلخراش به شهادت می رسد اما حقوق بشر آمریکای به جای توبیخ مسبب این حادثه دردناک مدال افتخار به مسبب آن می دهد.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: در طول تاریخ بارها سرمایه ملت مظلوم ایارن به ناحق و روز گویی مسدود می شود و حقوق بشر آمریکا در سکوت محض به سر می برد ، همه ی این حوادث و حوادث مشابه و متعدد که آمریکایی ها یا خود مستقیم انجام دادند یا با چراغ سبز آنها انجام شد کافی است تا دنیا بفهمد خقوق بشر تنها واژه است که توسط آمریکای ها به بازی گرفته شد ه و بهانه ای برای انجام هر جنایتی در هر کشوری است.

وی در ادامه با اشاره به مبحث آتش به اختیار مقام معظم رهبری گفت: مسئله آتش به اختیار را مقام معظم رهبری یکبار دیگر در مراسم عید سعید فطر به زیبای وبصیرت تمام برای ما تفسیر وتبیین کردند.

باقریان ادامه داد: متاسفانه عده ای معنای درست این واژه را نفهمیدند یا خود را به نفهمی زدند و این واژه را مساوی هرج و مرج قرار دادند و معظم له موضوع آتش به اختیار را صرفا در موضوع مسائل فرهنگی مطرح کردند اینکه ما این را مساوی هرج ومرج بدانیم یا افراط و تفریط بدانیم برداشت غلط و ناصواب است.

وی اضافه کرد: آتش به اخیار یعنی در مسائل فرهنگی هر کس به وظیفه خود به درستی عمل کند و شما ببینید این فضای مجازی با جوانان ما وفرهنگ ما چه کرده، آتش به اختیار یعنی همه ی ما وظیفه داریم وارد این فضا شویم وبه درستی با منطق غنی اسلام به مبارزه با تهاجم فرهنگی بپردازیم نه این که منتظر اقدامی از طرف نهادهای دولتی و انتظامی بمانیم.

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: ما نباید فرمایشات مقام معظم رهبری را سلیقه تفسیر کنیم بلکه باید با جان دل عمق کلام ایشان را بفهمیم وعملی کنیم و نباید رفتار و کلام ما خدای ناکرده به اصل ولایت فقیه ضربه و آسیب برساند.

وی بیان کرد: کم کاری همه ی ما در تمامی موارد را باید دادگستری جواب دهد واین زیبنده نظام اسلامی نیست، ما از اقدامات خوب مجموعه دادگستری شهرستان در طی این دو سال گذشته تشکر می کنیم اما همه ی ما وظیفه داریم با وحدت، همدلی، صبوری، قناعت و پیشگیری و آموزش کمک حال سیستم قضایی باشیم نه اینکه هر روز سر هر بهانه ی بی جهت بار اضافی برای سیستم قضایی درست کنیم.

باقریان خاطرنشان کرد: اسلام با وضع قوانین متعدد و وسواس بسیار هدفی جز رفع خصومت و رفع اختلاف ندارد چرا ما این دستورات را زیر پا می گذاریم و همه را گرفتار می کنیم.

وی اذعان کرد: آنچه امروز به نام جمهوری اسلامی داریم همه به خاطر مجاهدت ها، جانفشانی ها و ایثارگری ها علما، دانشمندان و شهادت های جوانان غیور است که با خون خود این نهال جمهوری اسلامی را آبیاری کرده وباعث عزت وافتخار تا ابد خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار