«اخلاق خلاق» منتشر شد

کتاب «اخلاق خلاق» با عنوان فرعی «درآمدی بر اخلاق نظری و عملی» نوشته دان مک نیون با ترجمه ادیب فروتن به‌تازگی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است

«اخلاق خلاق» منتشر شد

کتاب «اخلاق خلاق» با عنوان فرعی «درآمدی بر اخلاق نظری و عملی» نوشته دان مک نیون با ترجمه ادیب فروتن به‌تازگی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۰۱ چاپ‌شده است.

اخلاق خلاق، مطالعه فلسفی معماهای اخلاقی است. این مفهوم به توصیف آن دسته از نظام‌های اخلاقی می‌پردازد که عموم مردم، تصمیم‌های اخلاقی‌شان را بر مبنای آن‌ها می‌گیرند و برای مطالعه انتقادی این نظام‌ها، مبنایی نظری در اختیار می‌گذارد. تفکر اخلاقی غربی برای حل معماها بر دو چشم‌انداز اخلاقی بنیادی _ فایده‌گرایی و کانت گرایی _ متکی است. پروفسور مک نیون در این کتاب نشان می‌دهد که اگر این سنت‌های فکری به نحوی منسجم با یکدیگر ترکیب نشوند، امکان هیچ پیشرفت واقعی در مسائل اخلاقی مدرن وجود ندارد.

کتاب پیش رو، موضوعات متنوعی چون صداقت دانشگاهی، محرمانه بودن سابقه پزشکی بیماران، تروریسم، انجام دادن آزمایش‌های با سوژه‌های انسانی، اُتانازی، رشوه و مسائل زیست‌محیطی را به بحث می‌گذارد.

این کتاب ۱۰ فصل اصلی دارد که به ترتیب عبارت‌اند از: فضاهای خصوصی، سنت‌های اخلاقی غربی، صداقت دانشگاهی، اخلاق آزمایشی، تروریست‌های شهری، مرگ آرام، بلاتکلیفی اخلاقی، صدای زنان، اخلاق جهانی، جهان اخلاقی رو به گسترش. پس‌ازاین فصول هم بخش ضمائم: «معماهای دانشگاه آزاد» و پرسش‌هایی برای تحلیل معماهای اخلاقی آمده است.

فصل دوم کتاب هم ۳ بخش زیرمجموعه دارد که به ترتیب عبارت‌اند از: تفاوت‌های فلسفی، تفاوت‌های اخلاقی و نظام اخلاقی یکپارچه.

این کتاب با ۳۷۵ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۵۰ هزار ریال منتشرشده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار