چند نکته برای مراقبت از سلامت روان در مقابل کرونا


اصفهان امروز آنلاین | 25 دی 1399, 07:23 | کد خبر: 748517
به گزارش ایسنا و بنابر اعلام وزارت بهداشت، با به کارگیری روش‌های زیر می‌توان به حفظ سلامت روان کمک کرد:
_نشانه‌های استرس( بی‌خوابی، عصبانیت، ترس و... ) را بهتر بشناسید تا بتوانید آن را مدیریت کنید.
_ در شرایط بحرانی واکنش‌هایی مثل اضطراب، افسردگی، ترس و... طبیعی است. به خودتان یا دیگران برچسب ضعیف بودن نزنید.
_ در بحران‌ها موارد زیادی است که از کنترل شما خارج است. سعی کنید فقط بر مواردی که در کنترل شما است تمرکز کنید.
_ در شرایط بحرانی از خودتان مراقبت کنید. تا جای ممکن خواب و استراحت، ورزش و تفریح و تغذیه کافی داشته باشید.
_ مواجهه با اخبار بویژه از منابع غیرموثق در فضای مجازی را محدود کنید. چک کردن مداوم اخبار، استرس شما را بیشتر می‌کند.
_ وقتی کار نمی‌کنید و در خانه هستید تا حد امکان برنامه‌ریزی معمول و روزانه خود را طبق معمول دنبال کنید.

لینک خبر:
http://esfahanemrooz.ir/?newsid=748517


بازگشت