هوای اصفهان را دریابید

شاخص کیفیت هوای اصفهان دوباره خیابان به خیابان رنگ نارنجی و قرمز به خود می‌گیرد و این یعنی زنگ خطری که روزهای آلوده قصد بازگشت به شهر و دیار ما را دارد.

هوای اصفهان را دریابید

شاخص کیفیت هوای اصفهان دوباره خیابان به خیابان رنگ نارنجی و قرمز به خود می‌گیرد و این یعنی زنگ خطری که روزهای آلوده قصد بازگشت به شهر و دیار ما را دارد. بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان، شاخص کیفیت هوا در میدان احمدآباد با ۱۸۴، خیابان استانداری با ۱۹۲ و بزرگراه خرازی با ۱۷۳ در وضع قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در خیابان رودکی با ۱۲۶ در وضع ناسالم برای گروه‌های حساس و در ایستگاه خیابان پروین با ۲۰۴ در وضع بنفش و بسیار ناسالم ثبت شد. حدود سه‌هفته‌ای می‌شد که به دلیل بارش‌های مطلوب جدول کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ایستگاه‌های پایش دائم رنگ سبز و در برخی از نقاط رنگ زرد به خود گرفته بود و این موضوع نویدبخش داشتن هوای پاک و سالم برای شهروندان بود. کم‌کم بارش‌ها روند نزولی به خود گرفت و موقعیت برای هجوم آلاینده‌ها مجدداً فراهم شد تا پای رنگ‌هایی که هشداردهنده به‌حساب می‌آیند به جدول کیفیت هوا اصفهان باز شود. شاخص نارنجی‌رنگ، کیفیت هوا را برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام می‌کند. از ابتدای فصل سرد بارهاوبارها در مورد موضوع آلودگی هوا و مازوت سوزی صحبت به میان آمده است.

ادامه از صفحه یک: اما به نظر می‌رسد با اندکی بهبود شرایط توجه‌ها به این موضوع حیاتی جان می‌بازد و نگاه‌های تیزبینانه نسبت به مازوت سوزی که جان میلیون‌ها اصفهانی را تهدید می‌کند به حاشیه می‌رود. روزهای پایانی سال را پشت سر می‌گذاریم و ترددها در سطح شهر افزایش می‌یابد و اگر توقع داشته باشیم مدیریت آلاینده‌ها را بادوباران به عهده بگیرند مسلماً اوضاع در نوروز و اصفهانی که می‌تواند مقصد گردشگران زیادی باشد به‌گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد. در شرایطی که امکان دارد در روزهای نخستین سال 1402 شاهد جریان آب در زاینده‌رود باشیم و همین موضوع می‌تواند عاملی برای ترغیب و تشویق گردشگران برای حضور در این دیار باشد در نقطه مقابل آلودگی هوا می‌تواند عامل بازدارنده به‌حساب بیاید. بحث آلاینده‌ها در اصفهان آن‌چنان بغرنج و لاینحل به نظر نمی‌رسد چرا که در اوج روزهای آلوده اصفهان تنها با ممنوع اعلام‌کردن مازوت سوزی در چند کارخانه شاهد بهبود نسبی هوا با همان میزان ترددهای شهری بوده‌ایم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار