اصفهان جزو 5 استان نخست کشور در سوانح جاده‌ای

«اصفهان در شمار پنج استان نخست کشور از نظر سوانح و تلفات جاده‌ای محسوب می‌شود.»

گروه جامعه: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در آیین تودیع و معارفه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان بدون اعلام آمار و تلفات جاده‌ای این منطقه گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید سالانه ١٠ درصد از حجم تلفات جاده‌ای و منجر به فوت را کاهش دهیم و برای کاهش تلفات باید به هندسه راه‌ها پرداخته و نقاط پرحادثه در شبکه راه‌ها برطرف شود. او خاطرنشان کرد: مهمترین برنامه که کمتر به آن پرداخته شده آموزش فرهنگ ترافیک است که بخش عمده تصادفات به این مهم بازمی‌گردد و برای همکاری و هم‌افزایی نیروها در راستای حل مشکل اساسی استان باید گام برداریم. حجت ا... غلامی گفت: امروزه یکی از معضلات برنامه‌ریزی شهری مسائل ترافیکی و حمل‌ونقل است که در طول سال‌های متمادی خسارات جبران‌ناپذیری را بر مجموعه مدیریت شهری وارد کرده است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تأکید کرد: افزایش و توسعه روزافزون شهرها مشکلات جدی را به وجود آورده است و با رشد شهرنشینان از جمعیت روستایی کاسته می‌شود و سبب شده تا بیش از ٨٠ درصد جمعیت در اغلب نقاط کشور ساکن شهرها باشند. او با بیان اینکه در استان اصفهان با ١٠٨ شهر؛ حجم سفر زیاد می‌شود، اظهار داشت: جمعیت کلان‌شهر اصفهان ۲ میلیون نفر است همچنین جمعیت در شهرهای استان به بیش از چهار میلیون نفر می‌رسد از این‌رو نرخ سفر برای کلان‌شهر اصفهان 2/2 سفر برای هر نفر و این نرخ در شهرهای استان 9/1 سفر برای هر نفر است. به گفته غلامی، حجم سفرهای پنج‌میلیونی استان بالای ١١ میلیون سفر خواهد بود که این سفرها بخشی از ترافیک درون و برون‌شهری را شکل می‌دهد؛ در کنار سفرها در بازه زمانی حجم سفرهای قابل‌ملاحظه به استان تهدید می‌شود که علت آن جاذبه خاص گردشگری و پتانسیل‌های متعدد است. او با اشاره به بحث حمل بار گفت: صنایع مادر در استان و کارخانه‌های فولاد و پتروشیمی و توزیع فرآورده‌ها حجم حمل‌ونقل در استان را افزایش می‌دهد از این‌رو در بخش جابه‌جایی مسافر رتبه سوم و در بخش حمل بار رتبه نخست را در بین استان‌ها داریم. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تأکید کرد: با این گستردگی باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت بگیرد تا تصادفات و تلفات جاده‌ای کاهش یابد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز اظهار داشت: اصفهان از معدود استان‌هایی که به‌صورت متوالی ۱۰ سال کاهش جان‌باخته داشته است بر اساس آمارها شرایط منطقه از میانگین کشور بهتر است. به ازای هر ۱۰۰ هزار جمعیت به‌صورت میانگین در کشور ۲۱ نفر جانشان را سال گذشته از دست دادند که این عدد در استان ۲۰ نفر بوده است. سردار مهدی معصوم ادامه داد: انتظار ما این است که استان نقش خود را متفاوت‌تر ایفا کند، درست است که آمار مجروحان، مصدومان و جان‌باختگان استان از کشور مناسب‌تر است اما فرهنگ رانندگی مردم و رفتارها باید تفاوت معنادار داشته باشد. فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: خدمت نیروی انتظامی هیچ زمانی قطع نمی‌شود چرا که انگار اکسیژن در هوا قطع‌شده و حیات و ممات به خطر می‌افتد. او با بیان این‌که راهنمایی و رانندگی پیشانی تعامل نیروی انتظامی با مردم است، اضافه کرد: در ۱۰ روز محرم کار شبانه‌روزی طاقت‌فرسایی در حوزه راهنمایی و رانندگی صورت گرفت. کار این مجموعه به‌قدری مهم است که رهبری فرمودند من نسبت به آمار جان‌باختگان دغدغه دارم و کاری بکنید که این آمار کاهش یابد. وی اظهار داشت: ۲ رکن اساسی مدیریت تصادفات قبل و بعد از تصادف است که نیازمند ارتقا و بهبود در این راستا هستیم.

رئیس سابق پلیس راهور سابق استان اصفهان از ارائه ایده جدید در راستای جلوگیری از خواب‌آلودگی رانندگان خودرو صورت گرفته است. سرهنگ رضا رضایی مقوله ترافیک را بین بخشی دانست و افزود: با تدابیر اندیشیده شده و هم‌افزایی‌های صورت گرفته اقداماتی در راستای کاهش تصادفات صورت گرفت. در طرح نوروز امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته رتبه اول کشور کاهش تصادفات را داشتیم به‌گونه‌ای که در نوروز ٩٧ حدود ٢٥ کشته و در نوروز جاری ١٠ کشته از تصادفات جاده‌ای را شاهد بودیم. به گفته سرهنگ رضایی، در پنج‌ماهه نخست امسال ٩ درصد کاهش تصادفات را شاهد بودیم. محمدرضا محمدی که اکنون برای سه سال به‌عنوان رئیس پلیس راهور استان اصفهان معرفی شد پیش‌تر رئیس پلیس راهور استان گیلان بوده است، همچنین سرهنگ رضا رضایی رئیس پلیس راهور سابق استان اصفهان بازنشسته شد. رئیس پلیس راهور جدید استان اصفهان گفت: هوشمند سازی و توجه به سیستم نظارت هوشمند بسیار حائز اهمیت و مورد تأکید است. محمدرضا محمدی افزود: با توجه به کمبود نیروی انسانی و ‌مشکلات متعدد ناگزیریم به سمت سیستم نظارت هوشمند حرکت کنیم. اگر قرار است سازمان‌های مرتبط نسبت به اقدامات کمتر توجه کند ما منتظر آنها نمی‌مانیم و تلاش می‌کنیم که کارها را خودمان به‌پیش ببریم. وی با بیان اینکه امروز یکی از رویکردهای پلیس در حوزه آموزش است، ادامه داد: همچنین در راستای ارتباط تنگاتنگ با بیمه‌ها اعلام آمادگی می‌کنیم. ۸۰ درصد تصادفات در راستای عابران پیاده و موتورسواران صورت می‌گیرد که آموزش باید در این راستا صورت بگیرد. به گفته او اجرای مقررات ضلع دیگری از ارکان ترافیک است که در حوزه پلیس قرار دارد از این‌رو امروزه اجرای مقررات به سمت‌وسوی سیستم نظارت هوشمند حرکت می‌کند. در این مراسم سرهنگ محمدرضا محمدی به‌جای سرهنگ رضا رضایی به‌عنوان رئیس پلیس راهور ناجا در اصفهان معرفی شد. سرهنگ رضایی که از سال ۹۵ تاکنون رئیس پلیس راهور ناجا در اصفهان بود، به بازنشستگی نائل شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار