احداث شش مدرسه برای دانش آموزان استثنایی/دو مدرسه ویژه کودکان اوتیسم

مدیر عامل انجمن خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان گفت: اکنون شش پروژه برای دانش آموزان استثنایی در حال احداث است و دو مورد از این پروژه ها ویژه کودکان اوتیسم است که در شهر اصفهان احداث می‌شود و مابقی در شهرستان‌های متفاوت در حال اجرا هستند.

مدیر عامل انجمن خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان گفت: اکنون شش پروژه برای دانش آموزان استثنایی در حال احداث است و دو مورد از این پروژه ها ویژه کودکان اوتیسم است که در شهر اصفهان احداث می‌شود و مابقی در شهرستان‌های متفاوت در حال اجرا هستند.
فریدالدین عبد یزدان در گفت‌وگو باایمنا ضمن اشاره به برنامه های خیرین مدرسه ساز استان در مورد مدارس دانش آموزان استثنایی، اظهار کرد: یکی از بحث هایی که به نوعی در آموزش و پرورش مفغول مانده، موضوع فضاهای مدارس استثنایی است که البته طی چند سال گذشته در این زمینه فعالیت هایی انجام شده است.
وی با تاکید بر پروژه های مدارس استثایی گفت: در طی چند سال گذشته پروژه هایی به وسیله خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برای دانش آموزان استثنایی احداث شده است که پروژه طاها در خیابان مشتاق، پروژه خور در خیابان نبوی‌منش و هم‌چنین پروژه ای در شاهین شهر با مشارکت خیرین برای دانش آموزان استثنایی فراهم شده است. ‌
مدیرعامل انجمن خیرین مدرسه‌ساز استان خاطرنشان کرد: در این زمینه به مسئولین آموزش و پرورش استثنایی اعلام کردیم که با توجه به اینکه مردم از بسیاری موضوعات بی‌اطلاع هستند، باید همایشی برای آگاهی و اطلاع‌رسانی بیشتر در این حوزه برای آنها برگزار کنیم.
وی ادامه داد: چنانچه مردم آگاه شوند که دانش آموزان استثنایی از منابع و شرایط عادی برای تحصیل محروم هستند و نباید در فضاهای نامناسب مستقر باشند به‌طور یقین برای فراهم کردن شرایطی مناسب و بهرمندی آنها از فضاهای آموزشی بهتر برای تحصیل مساعدت لازم را خواهند کرد.
عبد یزدان گفت: قرار است که در آینده آموزش و پرورش استثنایی با اعلام فراخوان و برگزاری جلسه هایی مشکلات این مدارس را مستند کرده و به انجمن خیرین مدرسه ساز استان اصفهان منعکس کند تا با مشارکت خیرین بتوانیم این گروه از دانش آموزان را نیز پوشش داده و مشکلات آنها را کاهش دهیم.
مدیر عامل انجمن خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با بیان اینکه اوتیسم یکی از بحث های مهم جامعه امروز است، گفت: در شمال و جنوب شهر دو پروژه به وسیله خیران مدرسه ساز در حال انجام است که مهرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید، این دو پروژه برای پوشش دانش آموزان دارای اختلال اوتیسم در حال انجام است.
وی با تاکید به اهمیت مشارکت خیرین در بازسازی مدارس استثنایی و تجهیز آن، افزود: در جلسه هایی که با مدیر آموزش و پرورش استثنایی و تعدادی از مدیران داشته ایم از آنها درخواست کردیم که فراخونی را برای اطلاع رسانی بیشتر به شهروندان منتشر کنند تا با این اقدام بتوانیم خیرین را به طور ویژه به بخش مدارس استثنایی وارد کنیم.
عبد یزدان با اشاره به مشارکت خیرین جوان در حوزه ساخت مدارس استثنایی، گفت: به تازگی خیر جوانی وارد حوزه ساخت مدارس استثنایی شده و یک مدرسه را ویژه ناشنوایان در خوراسگان کلنگ‌زنی کرده است و امیدواریم خیرین استان از مشکلات مدارس استثنایی آگاهی یافته و در آینده توجه ویژه ای به این مدارس داشته باشند.
مدیر عامل انجمن خیرین مدرسه ساز استان با بیان اینکه اگر برنامه ریزی ها اصولی‌تر باشند و بتوانیم مشکلات را به نحو مقتضی به مردم منتقل کنیم در آینده با مشکلات کمتری روبه رو می شویم، تصریح کرد: چند سالی است که رویکرد بعضی از مدارس و مجمع خیرین به سمت و سوی تجهیز بیشتر مدارس استثنایی پیش رفته است و اکنون شش پروژه برای دانش آموزان استثنایی در حال احداث است و دو مورد از این پروژه ها ویژه کودکان اوتیسم است که در شهر اصفهان احداث می شود و مابقی در شهرستان های متفاوت در حال اجر هستند.
وی خاطر نشان کرد: طبق آخرین آماری که از آموزش و پرورش استثنایی دریافت کرده ایم در برنامه ریزی ها تلاش بر این بوده تا با نوشتن نامه و درخواست مردم بتوانیم در پنج نقطه فضاهای جدیدی را برای این گروه از دانش آموزان احداث کنیم و در آینده مشکلات این دانش آموزان را برای تحصیل کردن و استفاده بهینه از امکانات حل کنیم.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار