همه چیز درباره سفر به اصفهان

در سفر به اصفهان باید از چه مکان‌هایی دیدن کنید و به چه رستوران‌هایی برای غذاخوردن سر بزنید؟ سوغاتی‌های معروفش را می‌شناسید؟ 

همه چیز درباره سفر به اصفهان

اصفهان را باید گشت و با دقت دید. این شهر یکی از جذاب‌ترین نقاط کشور و دنیا است. بناهای قدیمی با آن معماری بسیار خاص و زیبا در کنار آثار تاریخی فراوان از اصفهان گزینه‌ای بی‌شک جذاب برای سفر ساخته‌اند.

جاهای دیدنی اصفهان

دیدنی‌های اصفهان فراوان هستند و برای همین، بهتر است که پیش از سفر حتما اطلاعاتی درباره نقاط جذاب برای گشت‌وگذار داشته باشید. در این صورت، از زمانتان در سفر به اصفهان بهتر استفاده خواهید کرد. از جمله جاهای دیدنی این شهر زیبا باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • میدان نقش جهان؛
  • کوه صفه؛
  • کاخ هشت‌بهشت؛
  • سی‌وسه پل؛
  • پل خواجو؛
  • کلیسای وانک؛
  • چهارباغ عباسی؛
  • حمام شیخ بهایی.

راهنمای جامع سفر به اصفهان

۱. میدان نقش جهان

با سرزدن به میدان نقش جهان هم از یکی از دیدنی‌ترین میدان‌های ایران و جهان بازدید می‌کنید و هم امکان رفتن به مسجد شیخ لطف‌الله و عمارت عالی‌قاپو را خواهید داشت. قدم‌زدن در این میدان و درشکه‌سواری را هم فراموش نکنید.

۲. کوه صفه

در جنوب غربی اصفهان، کوه صفه وجود دارد. این کوه باصفا مکانی برای گشت‌وگذار شهروندان و مسافران است. عبور چشمه‌هایی زیبا به نام‌های چشمه درویش و چشمه گل زرد از آن هم به باصفاترشدنش کمک شایانی کرده است.

۳. کاخ هشت‌بهشت

در دوران صفویان، بناهای زیبایی در اصفهان ساخته شده است؛ بناهایی که از نقطه‌نظر معماری واقعا خاص و اعجاب‌انگیز هستند. هشت‌بهشت هم یکی از کاخ‌های آن دوران است که شکوه معماری و جذابیت تزییناتش، هنوز هم در جهان همتا ندارد.

۴. سی‌وسه پل

این پل طولانی‌ترین پل اصفهان است و ۳۳ دهانه دارد. در زمان صفویه، سی‌وسه ‌ پل دیدنی را بنا کرده‌اند و معماری شگفت‌انگیزش از آن مکانی دیدنی و خاص ساخته است.

۵. پل خواجو

پل خواجو از دیدنی‌ترین نقاط اصفهان است. این پل در زمان شاه عباس ساخته شده و اقامتگاهی که در آن است هم برای سکونت موقت شاه بوده است. این پل زیبا روی زاینده‌رود پرآب از دیدنی‌ترین نقاط اصفهان بوده است. هرچند که زاینده‌رود با روزهای اوجش فاصله دارد اما همچنان زیبا است.

۶. کلیسای وانک

اگر اهل تاریخ باشید یا دست‌کم درباره گذشته‌ها و گذشتگان کنجکاو، از دیدن کلیسای وانک هم لذت خواهید برد. این کلیسا در حدود یک قرن پیش ساخته شده و پر است از آثار، اشیا و کتب قدیمی. تزیینات کلیسا و تابلوهای نفیس موجود در آن هم دیدنی هستند.

۷. چهارباغ عباسی

همیشه در سفر به شهرهای مختلف باید به خیابان‌های قدیمی و اصیل آن هم سری بزنید. با این کار می‌توانید درک و شناخت بهتری نسبت به مقصد سفرتان پیدا کنید و زیر پوست شهر و تاریخش بروید. چهارباغ اصفهان هم از همین خیابان‌ها است و از شاه‌رگ‌های حیاتی است که خیابان‌های مهم را به یکدیگر وصل می‌کند. قدم‌زدن در آن هم حال‌وهوای خوشی دارد؛ به‌ویژه در پاییز یا بهار.

۸. حمام شیخ بهایی

این حمام قدیمی هم به نقطه‌ای از تاریخ در دوران صفوی می‌رسد. صفویان در اصفهان حکم‌فرمایی می‌کردند و برای همین است که آثار ارزشمند زیادی از آن دوران در اصفهان باقی مانده است. این حمام با سیستم گرمایشی منحصربه‌فردش شناخته می‌شود که از ابتکارات شیخ بهایی بزرگ بوده است.

رستوران‌ها و فست‌فودهای اصفهان

در سفر به اصفهان یا هر شهر دیگری باید به رستوران‌هایش هم نیم‌نگاهی داشته باشید. گردشگری با شکم‌گردی که همراه می‌شود، اوقات و ثانیه‌های خوشایندتری می‌سازد. این شما و این معرفی رستوران ها و فست فودهای اصفهان

  • رستوران هتل عباسی ؛ اگر می‌خواهید در سفرتان به اصفهان زیبا در یکی از بهترین رستوران‌های این شهر و حتی ایران غذا بخورید، به رستوران هتل عباسی معروف بروید.
  • رستوران شهرزاد ؛ این رستوران هم از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های نصف جهان است و با غذای باکیفیت و خوشمزه‌ای از شما پذیرایی خواهد کرد.
  • رستوران نقش جهان ؛ سفره‌خانه سنتی نقش جهان با فضای زیبا و غذاهای خوشمزه هم مسافران و شهروندان را همیشه راضی نگه می‌دارد.
  • رستوران ترنج ؛ اگر از مکان‌های قدیمی و تاریخی خوشتان می‌آید، باید در سفر به اصفهان سری هم به رستوران ترنج بزنید. قدمت این رستوران سنتی به دوران قاجار بازمی‌گردد و کیفیت غذاهایش هم مطلوب است.
  • رستوران خوان‌گستر ؛ این رستوران هم غذاهای ایرانی دارد و هم منویی بین‌المللی. بنابراین، اگر با افراد مختلفی با سلیقه‌های گوناگون به آنجا بروید، همه راضی خواهند بود. کیفیت غذا هم که نیاز به تعریف ندارد چون به‌گواه مسافران و مشتریان قبلی‌اش نمره خوبی می‌گیرد.
  • فست‌فود آرابو ؛ این فست‌فودفروشی از آن گزینه‌هایی است که اصفهانی‌های اصیل به شما پیشنهاد می‌کنند. حتما باید در این شهر زندگی کرده باشید تا بدانید که ساندویچ‌هایش در طی سالیان کیفیت خود را حفظ کرده و طعم و عطر خاصی دارند.
  • پیتزاپیتزا ؛ این رستوران هم غذاهای فست‌فودی مطلوب و خوشمزه‌ای برای مشتریان آماده می‌کند و از مشهورترین‌های اصفهان است.
  • خانه کنتاکی ؛ در کنار پیتزاها و ساندویچ‌های خوشمزه، منوی این رستوران مرغ‌های سوخاری کم‌نظیری هم آماده می‌کند.

سوغات اصفهان

اصفهان دست‌تان را برای خرید سوغات حسابی باز می‌گذارد. چه می‌خواهید؟ چقدر هزینه می‌کنید؟

  • انواع شیرینی‌های خوشمزه این شهر از جمله گز، پولکی، برشتوک و البته عسل اصفهان را در سفر به این شهر از دست ندهید.
  • صنایع دستی خاتم‌کاری‌شده اصفهان هم بسیار بی‌نظیر هستند و ارزشمند.
  • فرش و قالی اصفهان هم در صورت تمایل به پرداخت هزینه زیاد برای سوغاتی از گزینه‌های جذاب هستند.
  • پارچه‌های قلمکار اصفهان هم دیدنی و زیبا هستند و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به فروش می‌رسند.
  • ظروف مسی هم از زیباترین سوغات اصفهان هستند و کار دست هنرمندان و صنعت‌گران این شهر.

سفر ارزان به اصفهان

اگر می‌خواهید که ایرانگردی و دیدن اصفهان را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه پیگیری کنید، این توصیه‌ها را در نظر داشته باشید:

  • در زمان اوج سفر و تعطیلات راهی اصفهان نشوید. در این زمان‌ها، هزینه غذا، بازدید از نقاط مختلف و اقامت گران‌تر از همیشه است و برای خرید بلیط اتوبوس اصفهان یا وسایل نقلیه دیگر هم باید پول بیشتری بپردازید.
  • اگر با اتوبوس به اصفهان بروید یا از خودروی شخصی استفاده کنید هم هزینه‌هایتان کمتر می‌شود. هزینه بلیط هواپیما و قطار گران‌تر است.
  • لازم نیست در هتل‌های چندستاره ساکن شوید. اصفهان شهری است برای گردشگری و در آن انواع هتل‌ها، اقامتگاه‌ها ارزان و هتل آپارتمان‌هایی با ستاره‌های اندک اما وضعیت تمیز و مناسب هم وجود دارند.

در آخر

اگر تاکنون به اصفهان سفر نکرده‌اید، حتما برای دیدار با نصف جهان برنامه‌ریزی کنید. بسیاری از گردشگران این شهر زیبا از نقاطی دوردست در دنیا به تماشایش می‌آیند و آن را تحسین می‌کنند. حیف است که در ایران باشید و برنامه‌ای برای سفر به این شهر زیبا در نظر نگیرید. مکان‌های دیدنی پیشنهادی و سوغاتی‌های نام‌برده را از دست ندهید. از نکات یادشده هم به‌عنوان راهنمای سفر ارزان به اصفهان بهره بگیرید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار