اختصاص 2 میلیارد تومان برای لایروبی قنوات دهاقان

فرماندار دهاقان گفت: 2 میلیارد تومان به لایروبی قنوات شهرستان دهاقان اختصاص‌ یافته که در هر روستا حداقل یک قنات لایه روبی می‌شود.

فرماندار دهاقان گفت: 2 میلیارد تومان به لایروبی قنوات شهرستان دهاقان اختصاص‌ یافته که در هر روستا حداقل یک قنات لایه روبی می‌شود.

علی‌اصغر قاسمیان امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: توزیع گوشت گرم در بین روستائیان شهرستان دهاقان در دستور کار قرار دارد و نیاز هر روستا نیز در این مورد بررسی‌شده است و قرار است از کشور قرقیزستان با هواپیما وارد ایران شده و میان مردم توزیع شود.

وی با بیان این‌که یک‌تن گوشت گرم در روستاها توزیع می‌شود، افزود: یک‌تن گوشت گرم با قیمت هر کیلو 35 هزار تومان توزیع خواهد شد.

فرماندار شهرستان دهاقان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه با لایروبی قنوات این شهرستان گفت: لایروبی قنوات شهرستان دهاقان نیز در دستور کار قرار دارد که باید کارشناسی شوند و قنواتی که آب دهی داشته باشند لایروبی می‌شوند تا آب جاری شود.

قاسمیان با بیان این‌که چاه‌های غیرمجاز باید مسدود شوند، تصریح کرد: هم‌چنین قنواتی که آب دارند ولی کم آب‌شده‌اند نیز لایروبی می‌شوند، چاه‌های غیرمجازی هم که کنار قنوات قرار دارند باید شناسایی و مسدود شوند تا از کاهش آب جلوگیری شود.

وی سیمانی شدن قنوات را مفید و ضروری دانست و بیان داشت: قنواتی که امکان جاری شدن دارند در صورتی‌ که جوی‌شان ساماندهی و سیمانی شود از پرت آب جلوگیری می‌کند.

فرماندار شهرستان دهاقان تصریح کرد: البته کشاورزان هم باید مشارکت و همکاری کنند تا جوی‌ها سیمانی شوند و جهاد کشاورزی هم باید قنوات را لیست‌بندی کند.

قاسمیان در پایان از اختصاص 2 میلیارد تومان به لایروبی قنوات شهرستان دهاقان خبر داد و خاطرنشان کرد: 2 میلیارد تومان به لایروبی قنوات شهرستان دهاقان اختصاص‌یافته که در هر روستا حداقل یک قنات لایروبی می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار