جزئیات و تغییرات فرآیند بررسی بودجه ۱۴۰۱

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص فرآیند بررسی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

جزئیات و تغییرات فرآیند بررسی بودجه ۱۴۰۱

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص فرآیند بررسی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:


"زمستان و فصل داغ بودجه


بودجه به زبان ساده یعنی برنامه عملیاتی و مالی یک ساله برای تحقق اهداف و چشم‌اندازها که باید تابع ۱. اصول، ۲. مقررات و ۳. سیاست‌هایی باشد.


۱. مقررات آن ناشی از قوانین بالادستی نظیر قانون بودجه کشور، قانون شهرداری‌ها، قانون وظایف شوراها و دستورالعمل‌هایی نظیر دستورالعمل و بخشنامه بودجه وزارت کشور و… است.


۲. اصول چندگانه‌ای نیز در رابطه با آن وجود دارد از جمله اصل سالانه بودن، جامعیت، وضوح، انعطاف‌پذیری، تعادل، وحدت و چارچوب‌های فنی که باید در روح بودجه جاری باشد.


۳. شورای اسلامی شهر نیز در سطح بعدی به عنوان سیاست‌گذار اصلی بودجه قرار دارد و باید خطوط سیاستی را تعیین کند.


برای بخش آخر پاییز امسال منشور شورای اسلامی شهر و سند راهبردهای بودجه ۱۴۰۱ توسط شورای ششم به شهرداری ابلاغ شد.


فرایند بودجه از مهر ماه در شهرداری آغاز شده و ۲۶ دی‌ماه (چهار روز زودتر از ۳۰ دی و پایان مهلت قانونی) به شورای شهر رسید تا در مدت یک ماهه بررسی و اول اسفند مصوب شود تا مصوبه شورا نهایتاً در کمیته انطباق فرمانداری بررسی و برای فروردین ۱۴۰۱ ابلاغ شود.


طبق برنامه و تقریباً در اقدامی کم‌سابقه برای بررسی تخصصی برش‌های بودجه در مدت حدود ۱۵ روز، ۳۰ جلسه در کمیسیون‌ها و سه جلسه هم در باشگاه شهراندیشان توسط مرکز پژوهش‌های شورا برگزار شده است.


جلسات کمیسیون تلفیق اما جمع‌بندی نهایی با حضور همه اعضای شورا و شهردار، معاونان و مدیران شهرداری برگزار می‌شود، قرار است در ۱۴ سرفصل و حداقل ۱۰ تا ۱۵ روز، هر روز جمعاً ۱۰ ساعت یعنی پنج ساعت صبح (۷ تا ۱۲) و پنج ساعت بعد از ظهر (۱۳:۳۰ تا ۱۸:۳۰) بودجه ۱۳ هزار میلیاردی شهرداری بررسی و تصویب شود.


امروز تقریباً در نیمه راه هستیم و جلسات فشرده به نقطه جوش خود رسیده است. امیدواریم بتوانیم برای شعارها و هدف‌های مطرح شده برنامه‌ریزی مناسبی بشود.


بودجه امسال ویژگی‌هایی دارد که انشاالله پس از تصویب درباره آن گزارش خواهم داد."

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار