بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان به تصویب شورای شهر رسید

بررسی نهایی لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، امروز یکشنبه در سی و یکمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به شور گذاشته شد و درنهایت به تصویب پارلمان شهری اصفهان رسید.

بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان به تصویب شورای شهر رسید

به گفته بسیاری از اعضای شورای اسلامی شهر، بودجه این دوره، بسیار دقیق و موشکافانه و با صرف وقت بسیار و بر اساس عدالت محوری تقسیم‌شده است.

شهردار اصفهان در جلسه تصویب بودجه شهرداری در شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فضای بررسی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان بسیار عالمانه، موثر و مُنطبق با اندیشه و تفکر دیده‌شده است.

علی قاسم‌زاده افزود: ما از مردم در تدوین بودجه کمک گرفتیم و در محلات شهر با مردم گفت‌وگو کردیم و درنهایت، یک برنامه کیفی تقدیم شورا شد.

وی با اشاره به اهمیت مسائل زیست‌محیطی تصریح کرد: ۴۰ درصد از بودجه شهرداری به‌ مسائل زیست محیط،حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی‌ها اختصاص‌یافته است.

شهردار اصفهان بیان داشت: رویکرد شورا و شهرداری اصفهان به سمت کاهش فاصله‌ها و هوشمند سازی است و ما در راستای مبارزه با زمینه‌های فساد و شهر هوشمند حرکت می‌کنیم زیرا توسعه محوری جزو دغدغه‌های شهری است و در این پیوند، خلق فضای جدید شهری و ایجاد تفرُجگاه‌ها در تنظیم بودجه سال آینده نیز مدنظر قرارگرفته است.

شهردار اصفهان درباره افزایش سهم مشارکت در تامین درآمدهای شهری گفت: باید تمرکز خود را به سمت تراکم مشاوره‌ها ببریم به‌نحوی‌که پیشنهادهای نویدبخشی در حوزه درآمد و اقتصاد شهرداری داشته باشیم.

قاسم‌زاده افزود: انتظار داریم تدوین نهایی بودجه سریعتر انجام و نیز کارگروهی در این زمینه با محوریت شورا و مرکز پژوهش تشکیل شود و از هم‌اکنون بحث بازبینی و تدوین برنامه پنج‌ساله شهرداری اصفهان نیز در دستور کار قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار داشت: حوزه فرهنگ، حمل‌ونقل و محرومیت‌زُدایی از مواردی بود که در بودجه سال آتی بسیار مورد تاکید قرار گرفت.

محمد نورصالحی بابیان اینکه در بخش نخست، بودجه ما تغییراتی در حوزه درآمد داشته است، افزود: برخی از دریافتی‌های شهرداری منطقی نبود که درآمدهای قانونمند با تاکید بر مُصوبات شورا و در پرتو تفاهم و تعامل شهرداری و شورا به تصویب رسید.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بودجه این دوره شهرداری توسط شورای شهر بصورت شفاف مُصوب شد به‌نحوی‌که رعایت حقوق مردم مورد تاکید قرار گرفت.

وی تاکید کرد: همه تلاش‌ها بر این اساس است که بودجه به نفع مردم تفسیر شود.

به گفته نورصالحی در بودجه سال آینده شهرداری، پروژه‌های خط ۲ مترو، رفع نواقص خط یک و حلقه حفاظتی شهر، بودجه فرهنگی و مذهبی، ساخت موزه بزرگ اصفهان، ساخت پردیس خانواده‌محور، خرید اتوبوس، توجه به مناطق کم‌برخوردار و کمک به مناطق کم‌توان شهر لحاظ شده است.

نورصالحی اضافه کرد: توجه به بافت فرسوده و تاریخی، تامین منابع بخش خصوصی و زیرمجموعه شهرداری، استفاده از مشارکت و سرمایه‌گذاری خُرد و کلان و همچنین تقویت و توسعه گردشگری و صنایع‌دستی نیز در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری موردتوجه قرارگرفته است.

لایحه بودجه شهرداری اصفهان در ۲۶ دی به شورای شهر تقدیم شد و از ۱۱ تا ۲۶ بهمن در یک کار فشرده و با ۴۴۰ نفر ساعت کار تخصصی در کمیسیون تلفیق شورای شهر به تصویب رسید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار