افزایش ورودی سد زاینده‌رود / ۹۰ درصد سد خالی است

مدیر سد زاینده‌رود با اشاره به افزایش ورودی سد زاینده‌رود، گفت: در حال حاضر حجم سد ۱۳۱.۲ میلیون مترمکعب، و ۹۰ درصد مخرن سد خالی است.

افزایش ورودی سد زاینده‌رود / ۹۰ درصد سد خالی است

سیدمجتبی موسوی نائینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت سد زاینده‌رود، اظهار کرد: مطابق پیش‌بینی‌های صورت گرفته با گرم شدن هوا ورودی سد زاینده‌رود در حال افزایش است.

وی افزود: روز گذشته ورودی سد زاینده‌رود ۵۰.۹ مترمکعب بر ثانیه بود در حالیکه دو روز پیش میزان ورودی آب به سد، ۳۵.۵ مترمکعب بر ثانیه بود.

مدیر سد زاینده‌رود با بیان اینکه به‌طورمعمول با گرم شدن هوا در روزهای پایانی سال میزان مصرف آب به در تمام بخش‌ها افزایش می‌یابد، اظهار کرد: انتظار می‌رود بارش‌های پیش رو در آخرین ماه امسال و بهار خوب باشد.

وی با اشاره به افزایش بارش‌ها در سرچشمه‌های کوهرنگ نسبت به سال گذشته، توضیح داد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون میزان بارش‌ها در سرچشمه‌های کوهرنگ ۸۰۰ میلیمتر بود که این میزان در سال گذشته ۵۹۰ میلیمتر و در میانگین بلندمدت ۸۹۱ میلیمتر بود.

موسوی اضافه کرد: امروز (یکشنبه، ۸ اسفندماه) ورودی آب به سد زاینده‌رود ۵۱ و خروجی آن ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و همچنین حجم سد زاینده‌رود ۱۳۱.۲ میلیون مترمکعب است.

وی درباره نگرانی‌ها برای تأمین آب شرب، گفت: با افزایش ورودی آب به سد زاینده‌رود نگرانی زیادی برای تأمین آب شرب نخواهیم داشت، چراکه بارش‌ها در سرچشمه‌های کوهرنگ خوب بوده است.

مدیر سد زاینده‌رود تأمین آب دیگر بخش‌ها را وابسته به میزان بارش‌های پیش رو اعلام کرد و افزود: تا امروز درصد کمی از ورودی به سد زاینده‌رود را داشته‌ایم و بیشترین میزان ورودی آب به سد زاینده‌رود در فصل بهار است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد سد زاینده‌رود خالی و تنها ۱۰ درصد آن آب دارد که این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۳۷ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت ۸۲ درصد کاهش یافته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار