تب تند فوتبالی در اصفهان و پایتخت

قرعه‌این فصل لیگ برتر برای تیم‌های اصفهانی بسیار جالب از آب درآمد. قرعه‌ای که حکم به رویارویی تیم‌های اصفهانی با سرخابی‌های پایتخت در همان نخستین هفته بازی‌ها داد

تب تند فوتبالی  در اصفهان و پایتخت

قرعه‌این فصل لیگ برتر برای تیم‌های اصفهانی بسیار جالب از آب درآمد. قرعه‌ای که حکم به رویارویی تیم‌های اصفهانی با سرخابی‌های پایتخت در همان نخستین هفته بازی‌ها داد. سپاهانی‌ها 21 مردادماه سال جاری به مصاف استقلال رفتند و یک روز بعد ذوب‌آهن با پرسپولیس روبرو شد. دو دیداری که عایدی چهار امتیازی را برای فوتبال اصفهان به همراه داشت چراکه شاگردان مورایس موفق به شکست تیم آبی‌پوش تهرانی شدند و مهدی تارتار هم سرخپوشان پایتخت را در اصفهان متوقف کردند تا این دو تیم شروع امیدوارکننده‌ای در لیگ 22 داشته باشند. حالا پس از گذشت نزدیک به 6 ماه و با آغاز نیم‌فصل دوم بازی‌ها دوباره اصفهانی باید با سرخابی‌ها مصاف دهند. سپاهانی‌ها در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان استقلال خواهند بود و ذوبی‌ها هم در ورزشگاه آزادی با پرسپولیس پیکار می‌کنند.

مورایس و ساپینتو؛ دوئل دوم در اوج حساسیت

بازی امروز تیم‌های سپاهان و استقلال شاید حساس‌ترین بازی این دو تیم در لیگ فصل جاری باشد. مصاف دو تیمی که هم امتیاز باهم و تنها به دلیل تفاضل گل در جایگاه‌های سوم و چهارم جدول ایستاده‌اند. شرایط به‌گونه‌ای است که تیم بازنده بازی ممکن است از گردونه مدعیان قهرمانی فصل خارج شود چراکه فاصله پنج امتیازی این دو تیم با پرسپولیس به‌اندازه کافی شکاف میان آن‌ها با صدرنشین لیگ ایجاد کرده که جبران آن بسیار مشکل‌ساز باشد. از سوی دیگر گل گهر هم با یا امتیاز بیشتر از این دو تیم زیر پرسپولیس قرارگرفته و چشم‌انتظار کوچک‌ترین لغزشی است تا خودش را به‌تنهایی در کورس رقابت با صدرنشین لیگ قرار دهد. جدا از اهمیت جدولی فوق‌العاده این بازی جدال‌های این دو تیم همواره در ادوار لیگ بازی‌های جذاب و تماشاگرپسندی از آب درآمده است. دو تیمی که با کلکسیونی از جام‌های فوتبالی باید امروز در ورزشگاه نقش‌جهان به جنگ یکدیگر بروند. دو تیمی که در لیگ فصل جاری از روند باثباتی برخوردار نبود و نتوانستند انتظارات هوادارانشان را برآورده کنند. هوادارانی که به چیزی کمتر از قهرمانی رضایت نمی‌دهند؛ اما حساسیت این بازی به حضور چند بازیکن پیشین استقلال در ترکیب سپاهان و برعکس هم ارتباط پیدا می‌کند. امید نورافکن، مسعود ریگی، محمد دانشگر و البته رشید مظاهری ستاره‌هایی بودند که از استقلال به سپاهان پیوستند. در آن‌سوی میدآن‌هم سیاووش یزدانی محمد مجبی و رضا میرزایی سه سپاهانی به شمار می‌روند که امروز باید مقابل تیم سابق بازی کنند. این دوئل‌های دونفره هم مزید بر علت شده تا نبرد سپاهان و استقلال جذابیت دوچندانی پیدا کند و به مهم‌ترین بازی هفته نخستین نیم‌فصل دوم تبدیل شود. به همه این موارد می‌توان به هماآوردی تاکتیکی دو هم‌وطن پرتغالی را راس نیمکت مربیگری دو تیم هم اشاره کرد. جایی که ژوزه مورایس می‌خواهد در اصفهان ساپینتو را به گوشه رینگ برده و ناک اوت کند و در نقطه مقابل سرمربی استقلال هم به دنبال ضربه شصتی به رفیق قدیمی است.

دوئل دوباره دو عاشق قدیمی پرسپولیس

بازی فردای دو تیم پرسپولیس و ذوب‌آهن هم ازجمله دیدارهای بااهمیت هفته نخست نیم‌فصل دوم محسوب می‌شود. دو تیمی که با جایگاهی متفاوت به مصاف هم می‌روند. پرسپولیسی‌ها برای تثبیت صدرنشینی و حتی ایجاد فاصله از دیگر مدعیان در اندیشه شکست ذوب‌آهن بوده و مهمآن‌هم می‌خواهد شگفتی‌ساز شده و با عبور از سد پرسپولیس یک آغاز رویایی را رقم بزند. ذوبی‌ها که نیم‌فصل را با شکستی تلخ مقابل هوادار به پایان رساندند به دنبال اثبات شایستگی‌هایشان بود و ورزشگاه آزادی بهترین مکان برای انجام این ماموریت دشوار است؛ اما حریف فردای ذوبی‌ها تیمی است که بدون توقف به بردهایش ادامه داده و صدر جدول را در اختیار دارد. پرسپولیسی ها هرچند در مقاطعی از نیم‌فصل نخست دچار لغزشی‌های شدند اما توانستند خودشان را پیدا کنند و در قامت مدعی اول قهرمانی ظاهر شوند. آن‌ها در 15 بازی گذشته تنها یک باز طعم شکست را چشیدند که آن‌هم در هفته هفتم و مقابل تراکتور رقم خورد. تیمی که با 20 گل زده یکی از قدرتمندترین خط حمله‌های لیگ را در اختیار دارد و البته در خط دفاعی هم تنها شش بار اجازه گلزنی به رقیبان را داده است. بر این اساس ذوب‌آهن فردا باید مقابل تیمی به میدان برود که از تعادل لازم در خط عقب و جلوی زمین برخوردار است. تیمی که باوجود از دست دادن یورگن لوکادیا همچنان گل می‌زند و جوانی چون محمد عمری را رو کرده که به کابوسی برای مدافعان حریف تبدیل‌شده است. به‌هرحال بازی فردای پرسپولیس با ذوب‌آهن جدال دو مربی نوگرای فوتبال ایران خواهد بود. یحیی گل محمدی و مهدی تارتار خودشان را به‌عنوان مربیان کاربلد نشان داده و تیم‌های تحت رهبری‌شان ‌هم فوتبال باکیفیت را به نمایش گذاشته‌اند. بازی فردا هم بدون شک متاثر از اهداف تاکتیکی این دو مربی خواهد بود. مربیانی که سابقه بازی در تیم پرسپولیس رادارند و دلبستگی شان به این تیم قابل کتمان نیست اما هنگامی‌که با تیم‌های دیگر مقابل عشق قدیمی قرار می‌گیرند تنها به پیروزی فکر می‌کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار