فروش طلا فروشی‌ها یک سوم شده/ احتمال افزایش قیمت طلا تا پایان سا

یک کارشناس بازار طلا و سکه پیش‌بینی کرد، با تداوم افزایش قیمت دلار، قیمت طلا تا پایان سال به گرمی حدود یک میلیون و 300 هزار تومان برسد.

فروش طلا فروشی‌ها یک سوم شده/ احتمال افزایش قیمت طلا تا پایان سا

مجتبی فیروزی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بازار طلا نیمه اول امسال نسبت به دو سال اخیر ثبات قابل توجهی داشت، افزود: در این شش ماه هر گرم طلا حدود 100 هزار تومان گران شد و اکنون در محدوده قیمت گرمی یک میلیون و 180 هزار تومان است.
وی دلیل این گرانی را افزایش قیمت دلار دانست و گفت: قیمت جهانی طلا طی یکسال اخیر تغییر چندانی نداشته است.
این کارشناس بازار طلا تداوم افزایش قیمت دلار را باعث گرانی طلا در نیمه دوم امسال دانست و تاکید کرد: اگر دلار به قیمت 30 هزار تومان برسد، قیمت طلا نیز به گرمی حدود یک میلیون و 300 هزار تومان خواهد رسید.
فیروزی اضافه کرد: از آنجایی که هر سال در نیمه دوم سال و خصوصا ماه‌های پایانی تقاضا برای ارز افزایش و به تبع آن نرخ ارز بالا می‌رود، احتمال افزایش قیمت طلا هم وجود دارد.
این کارشناس بازار طلا از وضعیت بازار طلا هم یاد کرد و گفت: از زمانی که طلا گران شد، رکود بر بازار حاکم شده و به دلیل قدرت خرید پایین مردم، فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد.
فیروزی از کاهش نزدیک به یک سومی فروش طلا خبر داد و عنوان کرد: در حالیکه در سال‌های گذشته که طلا گرمی 200 تا 300 هزار تومان بود، مغازه‌ها روزانه تا 100 گرم هم فروش داشتند اکنون فروششان به روزانه 20 تا 30 گرم رسیده است.
وی افزود: به نظر می رسد مادامی که قیمت طلا بالا باشد این رکود هم ادامه پیدا کند، مگر آنکه تحولی در نرخ دلار و به تبع آن طلا صورت بگیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار