اتاق بازرگانی اصفهان در مسیر تحول

فعالان اقتصادی اصفهان با حضور پرشور و بی‌سابقه در انتخابات اتاق بازرگانی نشان دادند که نیاز به تغییرات عمده در بدنه اتاق بازرگانی اصفهان امری ضروری و فوری است و نتایج انتخابات به خوبی بیانگر این مطالبه به حق است.

اتاق بازرگانی اصفهان در مسیر تحول


در انتخابات اسفند 1401 اتاق بازرگانی اصفهان که هم‌زمان با انتخابات اتاق‌های سراسر کشور برگزار شد، ائتلاف «اتاق سه‌هزارنفری» در رقابتی نفس‌گیر موفق شد، تعداد کرسی بیشتری نسبت به گروه رقیب خود یعنی ائتلاف «تولید و تجارت» کسب کند. این نتایج نشان داد فعالان اقتصادی اصفهان به برنامه محور بودن اتاق بازرگانی توجه دارند.با توجه به شعارهای انتخاباتی «ائتلاف اتاق سه‌هزارنفری» مبنی بر برنامه محور بودن و تدوین برنامه‌های کوتاه و بلندمدت برای بهبود وضعیت اتاق بازرگانی و افزایش شفافیت، به نظر می‌رسد اعضای راه یافته از این ائتلاف به اتاق بازرگانی به عنوان تیمی که اکثریت هیات نمایندگان را در دست دارند وظیفه و رسالت بسیار سنگینی در عمل به تعهدات خود به اعضا بر عهده دارند.

به‌طورقطع فعالان اقتصادی انتظار دارند در دوره جدید اتاق بازرگانی در راستای عمل به وعده‌ها به جوانان، بانوان و بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی بیش‌ازپیش توجه شود و شفافیت و پاسخگویی به عنوان اصول مهم مورد توجه منتخبان دوره جدید باشد.

شفاف‌سازی مسائل در دستور کار اتاق بازرگانی

محمدرضا برکتین، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: امروزه باید شفاف بودن محور برنامه‌ها قرار گیرد و شفاف‌سازی مسائل مختلف باید در دستور کار اتاق بازرگانی قرار گیرد.

این کارآفرین نمونه با اشاره به این موضوع که لازم است تا نقشه راه علمی و برنامه‌ریزی شده با بهره‌گیری از خرد جمعی برای پیشبرد اهداف اقتصادی استان داشته باشیم، اظهار داشت: این موضوع تخصصی است و باید همکاری مدیران ملی و افرادی را داشته باشیم که بدانند با چه ظرافتی می‌توان در اقتصاد دولتی، فعالیت کرد و موفق بود.این کارآفرین و تولیدکننده سرشناس و برتر اضافه کرد: شرایطی فراهم می‌کنیم که فعالان اقتصادی استان تصمیم‌گیرنده امور باشند و بتوانند آزاد و مستقل نظرات خود را اعلام کنند، باید جلسات هیات نمایندگان به‌صورت آنلاین پخش شود تا همه اعضا از موضوعات و تصمیمات اطلاع کامل داشته باشند. این حق اعضا است که از همه امورات اتاق بازرگانی مطلع باشند.

وی گفت: اعتقاد داریم که واحدهای کوچک و متوسط صنعتی و تولیدی نقش بسیار مهمی در اقتصاد دارند و باید به آن‌ها توجه ویژه داشت، در اتاق بازرگانی همه باید با هم پیشرفت کنیم و به یکدیگر کمک کنیم، اتاق متعلق به تمامی فعالان اقتصادی است و به عده‌ای خاص تعلق ندارد.

توجه خاص اتاق بازرگانی به بخش کشاورزی

محمدجعفر فوده عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز بیان کرد: اعضای هیئت نمایندگان در ادوار گذشته کمتر به صنعت کشاورزی توجه داشته‌اند و به همین خاطر اقدامات مناسبی برای توسعه این صنعت انجام نشده است. در حال حاضر انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها بسیاری در حوزه کشاورزی وجود دارند که همیشه با اتکا به خود فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای را انجام داده‌اند.عضو ائتلاف اتاق سه‌هزارنفری اظهار کرد: اگر اتاق بازرگانی به یاری تشکل‌های کشاورزی بیاید این تشکل‌ها می‌توانند اقدامات بسیار بزرگی را انجام دهند.

این تولیدکننده برتر گفت: همچنین ما با استفاده از برنامه خود سعی داریم تا از تجربیات بزرگان صنعت کشاورزی در راستای اجرای برنامه‌ها استفاده کنیم و اگر بتوانیم ۱۰ درصد از برنامه‌های پیش‌بینی شده خود را انجام دهیم کار بزرگی در حوزه کشاورزی انجام گرفته است.

نگاه ویژه اتاق بازرگانی به توسعه صادرات

مژگان ایزدی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان هم گفت: باید جلوی صادرات مغزها را بگیریم و با آموزش به جوانان زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ما بانوان توانمندی در استان داریم که باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم. بنده اولین بانویی هستم که به‌عنوان مدیر در عرصه صنعت سیم و کابل فعال هستم و قصد داریم مطالبات جوانان و بانوان را رفع کنیم.

این بانوی کارآفرین افزود: در وضعیت امروز شرایط برای مهاجرت جوانان فراهم است اما جوانان فعال در حوزه اقتصادی باغیرت و تعصبی که به توسعه اقتصاد کشور دارند شجاعانه ایستاده‌اند و به همین خاطر باید از آن‌ها حمایت کرد.

ایزدی مطرح کرد: تنها راه نجات اقتصاد کشور ما صادرات است که در دوره جدید اتاق بازرگانی هیئت نمایندگان توجه ویژه‌ای به این بخش دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار