اتاق بازرگانی اصفهان در انتظار تغییرات مثبت

بالاخره قرار است بعد از گذشت حدود دو ماه از انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی اصفهان، امروز تکلیف بدنه مدیریتی این نهاد مهم اقتصادی در قطب اقتصاد کشور مشخص شود.

اتاق بازرگانی اصفهان در انتظار تغییرات مثبت


بالاخره قرار است بعد از گذشت حدود دو ماه از انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی اصفهان، امروز تکلیف بدنه مدیریتی این نهاد مهم اقتصادی در قطب اقتصاد کشور مشخص شود.

اتاق بازرگانی در استان بزرگی همچون اصفهان می‌تواند منشأ تحولات و تغییرات مثبتی در زمینه اقتصادی باشد و از این لحاظ بسیار پراهمیت محسوب می‌شود.

از جمله برخی وظایف اتاق‌های بازرگانی می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص موارد مختلفی همچون بازرگانی خارجی و امور مالیاتی؛ ارائه خدمات مشاوره در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی؛ ارائه خدمات مشاوره حقوقی؛ ارائه خدمات مشاوره در زمینه مسائل مرتبط با امور مالیاتی؛ ارائه خدمات مشاوره در زمینه مسائل تأمین اجتماعی؛ ارائه خدمات مشاوره در زمینه مسائل مرتبط با بازرگانی خارجی و قوانین و مقررات جاری کشور؛ ارائه خدمات مشاوره و بازاریابی کالاهای صادراتی؛ ارائه تسهیلات جهت شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی؛ اعزام هیئت‌های تجاری به خارج از کشور و پذیرش هیئت‌های تجاری از خارج؛ معرفی اعضا جهت عضویت در اتاق‌ها و شوراهای مشترک؛ حل و فصل اختلافاتی با مراجع دولتی و... اشاره کرد.

همچنین داوری و حل اختلافات بین تجار؛ صدور معرفی‌نامه جهت اخذ جوایز صادراتی؛ مبادله اطلاعات تجاری در سطح جهان؛ ایجاد مرکز هم‌اندیشی برای توسعه بخش خصوصی جهت ایفای نقش اصلی بخش خصوصی در احیا و بالندگی اقتصاد؛ سازمان‌دهی نمایشگاه‌ها و اعزام فعالان اقتصادی؛ برقراری ارتباط با سفرا و رایزنان بازرگانی خارجی؛ امکان برقراری ارتباط بین فروشندگان کالا و خدمات و خریداران در چارچوب فرصت‌های تجاری؛ توانمندسازی زنان عضو اتاق در انجام امور تجارت بین‌الملل در راستای توسعه اقتصادی کشور؛ تعامل با سازمان‌های مرتبط با استاندارد کالاها و خدمات؛ تحقیق و توسعه پیرامون مسائل اقتصادی؛ تحقیق و توسعه پیرامون مسائل بازرگانی خارجی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و... از جمله برخی وظایف اتاق‌های بازرگانی هستند.

فعالان اقتصادی اصفهان با حضور پرشور و بی‌سابقه در انتخابات اتاق بازرگانی نشان دادند که نیاز به تغییرات عمده در بدنه اتاق بازرگانی اصفهان امری ضروری و فوری است و نتایج انتخابات به خوبی بیانگر این مطالبه به حق است.

در انتخابات اسفند 1401 اتاق بازرگانی اصفهان که هم‌زمان با انتخابات اتاق‌های سراسر کشور برگزار شد، ائتلاف «اتاق سه‌هزارنفری» در رقابتی نفس‌گیر موفق شد، تعداد کرسی بیشتری نسبت به گروه رقیب خود یعنی ائتلاف «تولید و تجارت» کسب کند. این نتایج نشان داد فعالان اقتصادی اصفهان به برنامه محور بودن اتاق بازرگانی توجه دارند.

به‌طورقطع فعالان اقتصادی انتظار دارند در دوره جدید اتاق بازرگانی در راستای عمل به وعده‌ها به جوانان، بانوان و بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی بیش‌ازپیش توجه شود و شفافیت و پاسخگویی به عنوان اصول مهم مورد توجه منتخبان دوره جدید باشد.

حال باید دید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در انتخاب ارکان مدیریتی اتاق تا چه میزان به ایجاد تحول و تغییرات مثبت توجه خواهند داشت و آیا مسیر برای افق‌های روشن‌تر پیش روی اقتصاد اصفهان هموار خواهد شد یا خیر. به‌طورقطع انتظار این است که بدنه مدیریتی اتاق در دوره جدید با تحول به دنبال تغییر شرایط فعلی و رفع مشکلات فعالان اقتصادی و پاسخ به مطالبات آنها باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار