ضرورت ایجاد مرکز تخصصی برای توسعه تجارت استان

استان اصفهان به دلیل قرار گرفتن در مرکز ایران و در تقاطع شاهراه‌های بزرگ جنوب به شمال و غرب به شرق از توسعه‌یافتگی قابل‌توجهی در بخش حمل‌ونقل برخوردار است؛

ضرورت ایجاد مرکز تخصصی برای توسعه تجارت استان

استان اصفهان به دلیل قرار گرفتن در مرکز ایران و در تقاطع شاهراه‌های بزرگ جنوب به شمال و غرب به شرق از توسعه‌یافتگی قابل‌توجهی در بخش حمل‌ونقل برخوردار است؛ دسترسی کامل به راه‌های اصلی کشور و همچنین وضعیت مناسب راه‌های درون استانی موجب شده است که حمل‌ونقل به یک مزیت رقابتی برای استان تبدیل شود. این استان به دلیل وجود صنایع بزرگی مانند ذوب‌آهن، ‌فولاد مبارکه، پالایشگاه و… همواره به‌عنوان یک‌قطب صنعتی، خدماتی و گردشگری محسوب می‌شود. به همین خاطر ایجاد مرکزی برای توسعه روابط تجاری باعث خواهد شد تا فعالان اقتصادی این استان با سهولت بیشتری مراودات خود را با دیگر کشورها داشته باشند و ازاین‌جهت میزان تولید خود را افزایش دهند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ارتباط با ساخت مرکز توسعه تجارت جهانی است، گفت: زمین این مرکز 10 سال پیش خریداری شد و قرار است تمامی مراکز تجاری در این مکان مستقر شوند؛ اما از 10 سال گذشته تاکنون این مرکز به دلیل برخی از مشکلات این مرکز ایجاد نشده است و وضعیت آن همچنان نامعلوم است.
امیر کشانی بیان کرد: اتاق بازرگانی اصفهان باید نسبت به ایجاد مرکز تجارت جهانی شهر اهتمام ویژه داشته باشد تا با قرار گرفتن دفاتر کلیه اعضاء در کنار هم علاوه بر سهولت در شبکه‌سازی، با ایجاد زیرساخت جامع و مدرن، استانداردهای مورد نیاز برای ارتباط با سازمان‌ها و مراکز تجارت متناظر را به‌صورت متمرکز و با امکان بهره‌مندی عادلانه همه اعضاء فراهم نماید.
او با اشاره به اینکه طی 8 سال گذشته زمین مستعد و مناسبی در شهرک شهید کشوری برای این منظور خریداری شد اما عملیات ساخت آن متوقف شد، اظهار کرد: اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی باید با اعلام یک فراخوان و بر اساس نیاز هر یک از اعضاء عملیات اجرایی این مرکز را هر چه سریع‌تر آغاز کنند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه قرار است دفاتر تجاری شرکت‌های عضو اتاق بازرگانی به‌منظور همراهی با شرکت‌های مطرح بین‌المللی در این مرکز شکل بگیرد، گفت: در این مرکز فضای استاندارد برای شرکت‌های خارجی و کارگزاران پیش‌بینی خواهد شد به‌نحوی‌که اصفهان دارای یک مدل تمام عیار مرکز تجارت جهانی خواهد شد.
کشانی خاطرنشان کرد: در اين مركز با ايجاد فضايي جهت تبادلات، جايگاهي متمايز براي جذب سرمايه‌هاي خارجي ايجاد شده كه مي‌تواند نسبت به ارائه كليه خدمات مربوط به کسب‌وکار جهاني در قالب يك مجموعه اقدام نمايد. امكان بهره‌مندي از اين مركز براي شهرستان‌هاي استان و ساير استان‌هاي كشور نيز وجود دارد.

یک کارآفرین برتر استانی و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در خصوص لزوم تأسیس این مرکز گفت: استان اصفهان همواره به‌عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور شناخته شده است، این استان با دارا بودن شرایط اقلیمی متنوع و قابلیت‌های بالقوه ازنظر منابع طبیعی و انسانی، به‌عنوان یکی از استان‌های مهم کشور در زمینه تولید محصولات کشاورزی، دامی و پروتئینی است.‌ افزون بر این حدود 11 درصد از میزان اشتغال ‌استان در اختیار بخش کشاورزی است. اصفهان دارای 563 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد. از این جهت ‌ایجاد این مرکز سبب خواهد شد تا زمینه صادرات محصولات بیشتر به کشورها جهان افزایش یابد و تولید رونق دوباره بگیرد.
سید وحید دزفولی ادامه داد: اعضای هیئت‌رئیسه دوره دهم اتاق بازرگانی اصفهان تمام تلاش خود را برای توسعه صادرات استان به کار گرفته‌اند و در این زمینه از نظرات تمامی اعضا در جهت پیشبرد اهداف خود بهره خواهند گرفت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار