اصفهان به شیراز چند ساعت است؟

اصفهان و شیراز هر دو جزء زیباترین شهرهای ایران هستند و هر سال مسافران زیادی به آن سفر می کنند. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که می خواهید از اصفهان به شیراز یا برعکس سفر کنید، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید نحوه سفر است.

اصفهان به شیراز چند ساعت است؟

ممکن است بخواهید با ماشین شخصی سفر کنید یا قطار. اگر می خواهید هنگام رسیدن به مقصد خیالتان آسوده باشد، بهتر است ابتدا به فکر رزرو محل اقامت خود باشید. اگر مقصد شما اصفهان است، با اجاره سوئیت در اصفهان می توانید سفر بهتری داشته باشید. در این مقاله می خواهیم ببینیم که راه های مسیر اصفهان به شیراز کدام هستند و کدام یک بیشتر به درد شما می خورد.

راهنمای سفر از اصفهان تا شیراز

با توجه به این که اصفهان و شیراز هر دو از بزرگ ترین شهرهای ایران هستند و جاذبه های زیادی دارند، افراد زیادی به آنها سفر می کنند. ممکن است مقصد اول سفر شما اصفهان بوده باشد و بخواهید به شیراز سفر کنید. دلیل آن هم وجود جاذبه های تفریحی و توریستی است که هر سال توریست های زیادی را جذب می کند. شیراز در نقاط جنوبی ایران قرار دارد و به همین دلیل آن و هوای آن گرم و نسبتاً مرطوب است. شهر شیراز به فرهنگ و تاریخش معروف است و وجود شاعرانی مانند سعدی و حافظ باعث شده تا این شهر در جهان معروف باشد. ممکن است شما اصفهانی باشید و بخواهید به شیراز سفر کنید یا این که اصفهان مقصد اول شما بوده و پس از آن قصد سفر به شیراز را داشته باشید.

سوالی که در چنین شرایطی پیش می آید این است که فاصله اصفهان تا شیراز چقدر است. این سوال بستگی به این موضوع دارد که بخواهید از طریق چه راهی سفر کنید. با ماشین شخصی مسافت آن نسبت به زمانی که با قطار یا هواپیما سفر می کنید، متفاوت است. ممکن است زمان کافی داشته باشید و بخواهید با ماشین شخصی سفر کنید. ممکن است عجله داشته باشید و بخواهید با هواپیما سفر کنید. بنابراین فاکتورهای مختلفی وجود دارند که روی تصمیم گیری روش سفر از اصفهان به شیراز تاثیر زیادی دارد.

از چه طریقی می توان از اصفهان به شیراز سفر کرد؟

اما به سراغ سوال اصلی برویم و ببینیم که از کدام طریق می توان به شیراز سفر کرد! راه های زیادی برای طی کردن مسافت اصفهان تا شیراز وجود دارد و شما می توانید با وسیله شخصی، قطار و هواپیما به آن سفر کنید. میانگین فاصله این دو شهر حدو 484 کیلومتر است و با انتخاب روش های متفاوت ممکن است کمی بیشتر یا کمتر شود. البته پیشنهاد می کنیم پیش از سفر با اجاره سوئیت در شیراز کار خود را راحت تر و خیالتان را بابت محل اقامت آسوده کنید.

در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی مسیر اصفهان به شیراز از طریق روش های مختلف بپردازیم و ببینیم که کدام راه برای شما مناسب تر است:.

اصفهان تا شیراز با ماشین شخصی

اولین راه برای سفر از اصفهان به شیراز استفاده از خودروی شخصی است. برای سفر با ماشین شخصی سه مسیر اصلی برای شما وجود دارد که تاثیر زیادی هم روی مدت زمان رسیدن از اصفهان به شیراز خواهد داشت. اولین مسیری که برای پیمودن آن وجود دارد، آزادراه غرب اصفهان است که مسافت آن تا شیراز حدود 481 کیلومتر است. این مسیر در واقع کوتاه ترین مسیری است که می توانید برای رسیدن به شیراز طی کنید که البته مسائل دیگری هم می تواند در تصمیم گیری شما تاثیر زیادی داشته باشد. این مسیر از شهرهای شهرضا، آباده، صفاشهر، مرودشت عبور می کند.

در میان این مسیر امکانات رفاهی و تفریحی وجود دارد و اگر در طول مسیر خسته شدید، می توانید در آن ها سفر کنید. همچنین وجود جاذبه های توریستی در این مسیر به شما اجازه می دهد تا از مسیر لذت ببرید و برای مدتی در آنجا استراحت کنید. مسیرهای دیگر به ترتیب 484 و 497 کیلومتر هستند که معمولاً ترجیح افراد انتخاب مسیر کوتاه تر است.

اصفهان تا شیراز با اتوبوس

یکی دیگر از راه های پیمودن مسافت اصفهان تا شیراز با اتوبوس است. اگر بخواهید سفری اقتصادی داشته باشید و از هزینه های خودرو بکاهید، می توانید از اتوبوس استفاده کنید. در حال حاضر در مسیر اصفهان تا شیراز انواع اتوبوس های VIP کلاسیک، VIP تخت‌شو و درجه یک وجود دارند که می توانید سفری کم خطر و راحت را تجربه کنید. اتوبوس ها از مسیر 481 کیلومتری یا همان کوتاه ترین مسیر عبور می کنند و حدود 6 ساعت این مسیر طول می کشد. بنابراین اگر حوصله خستگی رانندگی را ندارید و می خواهید بیشترین استفاده را از سفر خود داشته باشید، اتوبوس گزینه بسیار مناسبی نسبت به ماشین شخصی است.

البته مسئله ای که باید در نظر بگیرید، این است که در مقصد ممکن است به ماشین نیاز داشته باشید و باید بین راحتی جاده با اتوبوس و داشتن خودروی شخصی در مقصد یکی را انتخاب کنید.

اصفهان تا شیراز با قطار

یکی دیگر از راه های اقتصادی سفر به شهرهای دیگر، استفاده از قطار است. در مسیر اصفهان تا شیراز هم قطار وجود دارد و به راحتی می توانید از طریق ریلی سفر خود را ادامه دهید. کافی است در کوپه های امن و راحت قطار بنشینید و پس از چند ساعت به مقصد خود برسید. از مهم ترین ویژگی های مسیر اصفهان تا شیراز امنیت بالا، سرعت بالا و همچنین حفظ حریم خصوصی است. به خصوص که اگر یک کوپه دربست بگیرید و از آن استفاده کنید. این سفر با قطار حدود 4 تا 6 ساعت طول می کشد و شما می توانید در مدت زمان مناسبی فاصله 457 کیلومتری اصفهان تا شیراز را با قطار طی کنید.

ایستگاه راه آهن اصفهان در میدان آزادی (5 کیلومتری جاده شیراز) قرار دارد. کافی است بلیط خود را به صورت اینترنتی بگیرید و در سر ساعت حاضر شوید و سفر خود را شروع کنید. قیمت بلیط قطار هم با توجه به نوع آن متفاوت است.

اصفهان تا شیراز با هواپیما

یکی دیگر از بهترین راه های سفر از اصفهان به شیراز، استفاده از هواپیما است. در هواپیما مدت زمان بسیار کمی را در سفر هستید و بدون خستگی و ناراحتی به مقصد خود می رسید. هواپیما برای افرادی که مشکل مالی ندارند و می خواهند در مدت زمان کوتاه و در راحت ترین حالت ممکن سفر کنند، گزینه بسیار مناسبی است. فاصله اصفهان تا شیراز با هواپیما 348 کیلومتر است و در کمتر از 1 ساعت و 20 دقیقه به مقصد می رسید. البته همه شما می دانید که مسئله آب و هوا و تاخیر هواپیما هم ممکن است روی زمان رسیدن شما به مقصد تاثیر زیادی داشته باشد.

با این حال، اگر حوصله سفرهای طولانی را ندارید و می خواهید در مدت زمان بسیار کوتاه به مقصد خود برسید، هواپیما بهترین گزینه است. شما می توانید به صورت اینترنتی بلیط هواپیمای خود را بگیرید و در زمان پرواز، در فرودگاه حاضر شوید.

در نهایت، اگر قصد سفر از اصفهان به شیراز یا هر شهر دیگری را دارید، مهم ترین مسئله در نظر گرفتن محل اقامت در هنگام سفر است. اجاره سوئیت یکی از بهترین گزینه ها است تا بتوانید در طول سفر با خیالی آسوده در آن اقامت کنید و سفر خود را لذت بخش تر کنید. از طریق پلتفرم جاباما می توانید این کار را به سادگی انجام دهید و پیش از سفر، محل اقامت خود را رزرو کنید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار