حنای مدیریت زنان در اصفهان رنگی ندارد

اصفهان همیشه ایام شهره به تربیت نیروهای نخبه در سطح کشور بوده و هست. مدیران باکفایت اصفهانی از سال‌های بسیار دور تا همین امروز توانسته‌اند کارنامه درخشانی از خود در سطح کشور به‌جای بگذارند.

حنای مدیریت زنان در اصفهان رنگی ندارد

اصفهان همیشه ایام شهره به تربیت نیروهای نخبه در سطح کشور بوده و هست. مدیران باکفایت اصفهانی از سال‌های بسیار دور تا همین امروز توانسته‌اند کارنامه درخشانی از خود در سطح کشور به‌جای بگذارند. از خط‌شکنی و دفاع در میدان جنگ تحمیلی تا سازندگی در سال‌های پس از آن و در ادامه در جبهه تولید و مدیریت اصفهانی‌ها نام خود را به نیکی ثبت کرده‌اند. اما نکته‌ای که این روزها شاید جای خالی آن به‌شدت پررنگ شده حضور مدیران زن تأثیرگذار در این استان هستند. این موضوع یعنی نبود مدیران زن در اصفهان موضوعی است که باید با جدیت دنبال شود. درحالی‌که به‌شدت شاهد ایجاد کمیسیون‌ها و تشکل‌های زنانه در اداره‌ها و سازمان‌ها و نهادها هستیم؛ اما عملا خروجی مناسب و درخوری را از آنها شاهد نیستیم. بدون شک با ایجاد تشکلی به نام زنان و نبود هیچ عملکردی تنها یک موضوع اساسی را جنسیت زده کرده‌ایم و تمام. به طور مثال نگاهی به شهر اصفهان می‌کنیم بحث در مورد زنان را بسیار می‌شنویم؛ اما در عمل حرکتی اثرگذار برای بانوان که بتواند به‌عنوان دست آورد از آن یادکرد کمتر شاهد هستیم که شاید ایجاد باغ‌های بانوان هر بار با نامی جدید را بتوان دست آوردی نخ‌نماشده از مدیریت شهری اصفهان قلمداد کرد.

حرکت‌های فرهنگی بسیاری می‌توان به نام زنان رقم زد فعالیت‌هایی که در هر سنی بتواند راه را برای جامعه‌سازان تسهیل تر و اثربخش‌تر کند. به‌هرحال همچنان با وجود شعارهای فراوان نمی‌توان ادعا کرد زنان در اصفهان توانسته‌اند پست‌های مدیریتی را به دست آورند و آن‌چنان موفق عمل کنند تا انگیزه برای پررنگ‌تر شدن این اتفاق بیشتر صورت گیرد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد زنان برنامه‌های شغلی خود را کنترل می‌کنند تا زمان بیشتری را برای کارهای خانه و خانواده صرف کنند. به‌علاوه، آنها ذاتاً نسبت به مردان جاه‌طلبی کمتری دارند و اعتمادبه‌نفس کافی را برای تکیه‌زدن بر کرسی پست‌های مدیریتی ارشد ندارند.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار