معرفی مرکز تخصصی تعمیر اینورتر در اصفهان

امروزه اینورتر به بخش جدایی‌ناپذیر بسیاری از صنایع ماشین‌سازی و اتوماسیون صنعتی تبدیل شده است و در صنایع مختلف از جمله: ماشین‌آلات صنعتی، ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی، اکسترودر، رول فرمینگ، کمپرسورها و ... کاربرد گسترده‌ای دارد.

معرفی مرکز تخصصی تعمیر اینورتر در اصفهان

لذا با توجه به اهمیت آن، حتی اگر برای یک روز از کار بیفتد، مشکلات عدیده‌ای را بوجود می‌آورد. از مهمترین دغدغه‌های افرادی که اینورترشان دچار خرابی یا ایراد فنی شده، این است که چطور یک مرکز معتبر و تخصصی برای تعمیر آن پیدا کنند.

در این مطلب، مشکلات و خطاهای رایجی را که ممکن است در اینورتر به وجود بیاید بررسی و نکات عیب‌یابی و تعمیر اینورتر را ارائه می‌کنیم. سپس یک مرکز مطمئن ارائه خدمات تعمیر اینورتر صنعتی را معرفی خواهیم کرد.

متداول‌ترین علل خرابی اینورتر

درایو اینورتر یک ابزار اساسی در اکثر صنایع است که به صورت متداول استفاده می‌شود. اما ممکن است در طول زمان و به دلایل مختلفی با مشکلات و خرابی‌هایی روبه‌رو شود. مانند:

  • اعمال ولتاژ نامناسب به اینورتر
  • خراب شدن دیودهای ورودی
  • خراب شدن منبع تغذیه
  • سوختن IGBT
  • خراب شدن خازن‌های اینورتر
  • ایراد در صفحه نمایش یا کی‌پد
  • ورود آب به اینورتر و یا ضربه فیزیکی

چطور بفهمیم اینورتر خراب شده است؟

عملکرد یک اینورتر سالم به این صورت است که با اعمال ولتاژ ورودی صفحه کی‌پد اینورتر روشن شده و در حالت آماده بکار قرار می‌گیرد، سپس با اعمال فرمان راه‌اندازی به اینورتر، الکتروموتور متصل به آن شروع به حرکت می کند. اما گاهی ممکن است یکی از موارد زیر پیش بیاید:

روشن نشدن اینورتر: این مورد زمانی است که صفحه مانیتور یا کی‌پد اینورتر روشن نمی‌گردد؛ که دلایل مختلفی دارد، ولی در اولین قدم اطمینان حاصل کنید که ولتاژ ورودی بطور کامل و صحیح به اینورتر اعمال شده است.

نمایش کدهای خطا: گهگاه صفحه کی‌پد اینورتر روشن می‌شود که نشان از سالم بودن یکسوساز ورودی و احتمالا تغذیه سالم است، اما کد خطایی نمایش داده می‌شود، که لازم است با مراجعه به دفترچه راهنمای منوال راه‌اندازی شرح آلارم (Fault code) را مطالعه کرد و نسبت به رفع عیب اقدام کرد.

خطای اضافه جریان: در اینورترها و درایوهای صنعتی زمانی که سطح جریان از حداکثر مجاز تعیین شده در اینورتر فراتر برود، سنسورهای CT یا سنسورهای جریان این افزایش را حس کرده و برای حفاظت از سیستم، خطای اضافه جریان پدیدار خواهد شد.

زمان رخ دادن این خطا از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال اگر این خطا در زمان شروع و افزایش سرعت رخ داد، کاهش شیب راه اندازی، واگر در زمان توقف یا کاهش سرعت رخ داد افزایش شیب توقف توصیه می گردد.

خطای اضافه ولتاژ: اینورترها به دلیل طراحی داخلی شان، قابلیت تشخیص اضافه ولتاژ یا over voltage را دارا می باشند و اگر ولتاژ از حد مجاز بالاتر رفت خطای اضافه ولتاژ به وجود خواهد آمد. آستانه اضافه ولتاژ در اینورترهای سه فاز و تکفاز متفاوت می باشد. به نحوی که خازن های اینورتر تکفاز ماکزیمم میزان 400 ولت DC و اینورترهای سه فاز ماکزیمم 600 ولت DC را تحمل می کنند. با بالا رفتن ولتاژ اینورتر از حد تعیین شده اینورتر خطای OV داده و متوقف خواهد شد.

درحین وقوع خطای اضافه ولتاژ در قدم اول ولتاژ ورودی بررسی می شود. در صورتی که ولتاژ وروی بالاتر از رنج مجاز قرار داشت پارامترهای مربوطه تنظیم می شوند.

عدم راه‌اندازی موتور: بسیار مشاهده شده که اینورتر روشن می‌شود، آلارم ندارد ولی قادر به راه‌اندازی موتور نیست. عموما این ایراد به قسمت خروجی اینورتر و IGBT باز می‌گردد.

اگر اینورتر شما یکی از این علائم را دارد، بهتر است خود شما از بازکردن و دستکاری آن بپرهیزید. چون ممکن است ناخواسته آسیب بیشتری به آن وارد کنید. تعمیر اینورتر یک کار تخصصی است و بهتر است برای انجام آن از افراد باسابقه و متخصص کمک بگیرید. این افراد با تکیه بر تجربه‌های قبلی، مشکل را شناسایی و اقدام به رفع آن می‌کنند.

مرکز تعمیر و عیب‌ یابی اینورتر در اصفهان

متخصصین بارمان اتوماسیون با داشتن تجربه چند ساله در تعمیر انواع اینورتر و با بهره‌گیری از بروزترین ابزارهای مورد نیاز؛ قادراند کلیه مشکلات اینورتر، علی‌الخصوص اینورترهای دلتا را با دقت تشخیص و بعد از اعلام قیمت به شما، در اسرع وقت آن را با بالاترین کیفیت تعمیر کنند.

لازم به ذکر است، این مجموعه امکان مشاوره تلفنی را نیز فراهم کرده؛ تا افراد بتوانند در صورت مشاهده هرگونه ایراد در درایو اینورتر خود ابتدا مشکل را بصورت تلفنی مطرح کنند و زمانی که نسبت به خراب بودن اینورتر خود مطمئن شدند، آن را برای تعمیر ارسال نمایند.

مزیت های تعمیرات اینورتر بارمان اتوماسیون

تعمیر به موقع اینورتر برای تمامی مشاغل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین ما در بارمان اتوماسیون تلاش داریم شرایط تعمیر اینورترهای تمامی برندها را فراهم کنیم، از این رو همواره مهارتهای زیر را برای متخصصین فنی خود فراهم می‌کنیم:

  • شناخت عمیق در مورد عملکرد انواع اینورتر و قطعات داخلی آنها
  • مهارت‌های فنی به‌روز برای تشخیص و رفع هر نوع ایراد اینورتر
  • آموزش رعایت نکات فنی و دقت لازم برای حداقل آسیب به دستگاه
  • آموزش تعمیر اینورتر برندهای متداول دلتا، LS، اینوت و ...
  • آموزش تعمیر اینورتر تک فاز به سه فاز
  • کار با ابزارها و تجهیزات به‌روز و حرفه‌ای
  • آشنایی با جدیدترین تکنولوژی‌ها، دانش به‌روز و آموزش‌های دوره‌ای کسب مهارت
  • آموزش مشاوره به مشتری با صبوری و دقت لازم

از مزیت‌های دیگر این مجموعه این است که شما به راحتی می‌توانید اینورتر خود را با پیک، پست و سایر روش‌ها (حتی از شهرهای دیگر ) برای ما ارسال کنید.

تعمیر اینورترهای قدیمی

ممکن است به دلیل اینکه قطعات اینورترهای قدیمی سخت پیدا می‌شود، شما نتوانید کسی را برای تعمیرات درایو خود پیدا کنید. ما در بارمان اتوماسیون تعمیرکارانی در اختیار داریم، که علاوه بر توانایی تعمیر انواع اینورتر بروز و پیشرفته، علم کافی در تعمیر اینورترهای قدیمی را نیز دارند.

هزینه تعمیر اینورتر در اصفهان

بارمان اتوماسیون علاوه بر ارائه خدمات باکیفیت در سریع‌ترین زمان، قیمت منصفانه‌ای نیز برای خدمات در نظر می‌گیرد. با توجه به اینکه نوع خدماتی که ارائه می شود متفاوت است قیمت ثابتی برای تعمیر اینورتر وجود ندارد. مثلا گاهی فقط نیاز به سرویس اینورتر است و گاهی تعمیر اینورتر بدون تعویض قطعه انجام می‌شود و در بعضی مواقع نیاز به تعویض قطعه وجود دارد.

لذا این مرکز ابتدا بررسی‌های لازم را انجام داده و علت خرابی و نحوه تعمیر و قطعه آسیب دیده را به شما اطلاع می‌دهد. سپس بعد از توافق اولیه و اعلام رضایت شما پروسه تعمیرات شروع می‌شود.

تلاش ما این است که شما تا جای ممکن مجبور به تعویض اینورتر نشوید. در واقع ما توانسته‌ایم در طول سالها فعالیت خود، انواع عیوب اینورترها را رفع کنیم و کمک کنیم مشتری‌هایمان مجبور به پرداخت هزینه برای خرید اینورتر جدید نباشند.

با این حال اگر متخصصین ما تشخیص دهند که مشکل اینورتر جدی است، صادقانه این موضوع را به شما اطلاع می‌دهند.

ما همواره آماده ارائه راهنمایی‌های لازم و پاسخ به سوالات شما هستیم و کمک‌تان می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن عیب اینورتر خود را برطرف کنید. ما به عنوان یک مرکز تخصصی تعمیر اینورتر در اصفهان تکنسین‌های با سابقه و کاربلد در این زمینه داریم، با ما تماس بگیرید تا با مناسب‌ترین قیمت، بهترین خدمات را ارائه کنیم.


ارسال نظر