انتصاب سردار سرتیپ رادان به فرماندهی کل انتظامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی سردار سرتیپ احمدرضا رادان را به فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

انتصاب سردار سرتیپ رادان به فرماندهی کل انتظامی

متن حکم فرمانده کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سردار سرتیپ احمدرضا رادان

با پایان یافتن دوران مأموریت سردار اشتری و با ابراز قدردانی و رضایتمندی از خدمات ایشان، شما را به فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.

توصیه اکید این‌جانب، جلب رضایت خداوند متعال و در امتداد آن، جلب رضایت مردم عزیز در حراست از امنیت و تأمین آسایش عمومی است. ارتقاء توانائیهای سازمان و صیانت از شأن کارکنان و پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت توصیه مهم دیگر است.

از دستگاههای گوناگون کشوری انتظار می‌رود با سازمان انتظامی کشور، همکاری لازم را مبذول دارند.

توفیق همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

بیوگرافی سردار احمدرضا رادان

احمدرضا رادان متولد 1342 در شهر اصفهان است و در فاصله سالهای ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۳ جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران بود.

رادان فعالیت نظامی را از سال ۱۳۵۹ به صورت نیروی داوطلب در بسیج آغاز کرد، سپس به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتقل شد و در طول جنگ ایران و عراق از اعضای این نهاد بود. پس از جنگ به فرماندهی انتظامی منتقل شد، او از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ فرماندهی انتظامی کردستان و از ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳ فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان را برعهده داشت. رادان از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۳ فرمانده انتظامی خراسان و از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۵ نیز فرمانده انتظامی خراسان رضوی بود. وی در سال ۱۳۸۵ به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ منصوب شد و تا سال ۱۳۸۷ نیز در این جایگاه فعالیت نمود.

رادان در تاریخ ۵ خرداد ۱۳۹۳ از سِمت جانشین فرمانده پلیس کشور کنار گذاشته شد و به سمت ریاست مرکز مطالعات راهبردی ناجا منصوب گردید و حسین اشتری به‌عنوان جانشین فرمانده ناجا جایگزین وی شد.

رادان از فرماندهان و مجریان طرح ارتقای امنیت اجتماعی بود. در این طرح به اصلاح پوشش زنان، بازداشت معتادان و افرادی که اراذل و اوباش خوانده می‌شدند، بازرسی از کارگاه‌ها و فروشگاه‌های لباس و آرایشگاه‌های مردانه، عکاسی‌ها و خانه‌های افراد مجرد اقدام می‌شد.

سردار رادان و فرزاد حسنی

مصاحبه رادان با برنامه کوله پشتی صداوسیما و انتقادات فرزاد حسنی مجری برنامه از شیوهٔ برخورد برخی از پرسنل نیروی انتظامی با جوانان، بازتاب‌های فراوانی داشت. وی همچنین به دلیل نحوه برخورد مأموران نیروی انتظامی با متهمان در بازداشتگاه کهریزک که منجر به کشته شدن چندین نفر شد، مورد انتقاد قرار گرفت.


ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار