سگ جنگی چابک روسیه که کنترل آن کار هر کسی نیست!/ عکس

در سال ۲۰۰۲ بود که یک نمونه اولیه از سوخو ۳۷ سقوط کرد؛ گفته شده‌است که دلیل سقوط آن نقص نرم‌افزاری بوده‌است و تثبیت‌کننده افقی آن در حین پرواز از کار افتاده‌است.

سگ جنگی چابک روسیه که کنترل آن کار هر کسی نیست!/ عکس

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین، سوخو ۳۷ یک جنگنده تک سرنشین و دو موتوره بود که برای نمایش قدرت روسیه و در راستای ارتقاء Su-۲۷M طراحی شده بود. سوخو ۳۷ با نازل‌های بردار رانش، رادار پیشرفته و اویونیک ارتقا یافته توسعه یافت. قابلیت مانور و نبرد هوایی قابل توجهی را به نمایش گذاشت. اما علیرغم اینکه یک سگ جنگی بسیار چابک بود، اما به خلبانان ماهر نیاز داشت و در کنترل با چالش‌هایی روبرو بود؛ عدم کنترل کافی خلبان روی هواپیما هنگام رزم هوایی مستقیم بین دو هواپیمای جنگی از چالش‌های سوخو ۳۷ بود.

  • سرمایه‌های انسانی را فراری ندهید آوردن معین پیشکش/ واکنش تند آذری‌جهرمی به خبر بازگشت معین به ایران/ عکس

طراحان مطمئن روس، این پرنده را رویایی برای شکستن رکوردهای مرگبار می‌پنداشتند و به حیات مجدد صنعت هوانوردی روسیه امیدوار بودند اما در نهایت تنها چند فروند پیش نمونه از سوخو ۳۷ تهیه شد و تولید آن تعلیق و یا درواقع متوقف شد و دلیل آن نیز عدم اختصاص بودجه لازم به پروژه آزمایشی اعلام شد.

سگ جنگی چابک روسیه که کنترل آن کار هر کسی نیست!/ عکس

رنگ‌آمیزی وهم‌انگیز این هواپیما به شکل خاکی و قهوه‌ایی است. این هواپیما دارای کد «۷۱۱ آبی» بود که بعداً به «۷۱۱ سفید تغییر» کرد. سوخو ۳۷ اولین پروازش را در فرودگاه رامنسکویه در تاریخ ۲ آوریل ۱۹۹۶ انجام داد که خلبانی آن را یوگونی ایوانوویچ فرولوف برعهده داشت. در ۱۲ روز پس از آن، ایگو وتینستف نیز به فرولوف پیوست و این دو به نوبت خلبانی هواپیما را برعهده می‌گرفتند.

سگ جنگی چابک روسیه که کنترل آن کار هر کسی نیست!/ عکس

  • این خودرو با دسته پلی استیشن کنترل می‌شود! /عکس و فیلم

  • تاکسی هوایی هیوندای وارد بازار می‌شود/ عکس

۲۲۷۲۲۷

منبع: khabaronline-1859239

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار