بیوگرافی محمد باقر قالیباف و همسرش با عکس فرزندان

بیوگرافی محمد باقر قالیباف و همسرش را با اطلاعاتی از فرزندانش، اصالت، ثروت، نسبتش با رهبر، آدرس اینستاگرام و فعالیت های سیاسی و اجتماعی وی را آورده ایم.

بیوگرافی محمد باقر قالیباف و همسرش با عکس فرزندان

محمد باقر قالیباف( Mohammad Bagher Ghalibaf)  نظامی و سیاستمدار اصولگرای ایرانی متولد مشهد است که در دوازدهمین دوره مجلس با رأی نمایندگان برای یک سال به عنوان ریاست مجلس انتخاب شد.

 قالیباف در سمت هایی همچون فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده قرارگاه سازندگی، نیروی هوایی سپاه پاسداران و شهرداری تهران فعال بود.وی نماینده دوره یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس است.در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعاتی از  بیوگرافی دکتر محمد باقر قالیباف و همسرش را در اختیار شما قرار دهیم.

محمد باقر قالیباف
محمد باقر قالیباف

محمد باقر قالیباف کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

 محمد باقر قالیباف

تاریخ تولد 

1340/06/01

محل تولد

طرقبه مشهد

شغل

سیاستمدار

مشخصات فیزیکی

قد

حدودا 170 سانتی متر

رنگ چشم

 سبز

چپ دست یا راست دست

 راست دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

حسین قالیباف

نام مادر

خیرالنساء بوژمهرانی

نام برادران

3 برادر -حسن

نام خواهران

 2 خواهر 

نام همسر 

زهرا سادات مشیر 

تاریخ ازدواج

1362

نام فرزندان

 الیاس قالیباف متولد 1363 
 مریم قالیباف متولد سال 1365

اسحاق قالیباف متولد 1368 

شغل همسر

مدرس دانشگاه

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه تربیت مدرس
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

رشته تحصیلی

رشته جغرافیای سیاسی

مدرک

دکترا-کارشناسی ارشد

محمد باقر قالیباف
عکس محمد باقر قالیباف

بیوگرافی کامل محمد باقر قالیباف

کودکی و اوایل زندگی

محمد باقر قالیباف در روز چهارشنبه 1 شهریور سال 1360 مصادف با 11 ربیع الاول 1381 هجری قمری و 23 آگوست 1961 میلادی در طرقبه مشهد در خانواده ای مذهبی متولد شد و هم اکنون 62 سال سن دارد.

خانواده

خانواده محمد باقر قالیباف پرجمعیت و 8 نفره است.وی 3 برادر و دو خواهر دارد که برادرش حسن قالیباف طرقبه‌ای در عملیات کربلای ۴ در جریان جنگ ایران و عراق شهید شد.اطلاعاتی از این که وی فرزند چندم خانواده است دسترس نیست.

پدرش حسین قالیباف اصالتا کرد زبان و از کسبه مشهد بود.مادر قالیباف خیرالنساء بوژمهرانی نام داشت که وی نیز اهل نیشابور  بود. 
محمد باقر قالیباف
محمد باقر قالیباف و مادرش

تحصیلات

تحصیلات محمد باقر قالیباف در مقطع دکتری و وفوق لیسانس در رشته جغرافیای سیاسی به ترتیب از دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه تهران است که در هر دو مقطع با سهمیه ایثارگری پذیرش گرفتند. موضوع پایان‌نامه دکترای قالیباف بررسی سیر تکوین نهادهای محلی ایران در دوره معاصر بود.وی در مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تحصیل کرد.

محمد باقر قالیباف و همسرش

محمدباقر قالیباف در سن 22 سالگی در سال ١٣٦٢ با زهرا سادات مشیرالاستخاره که به واسطه همسایه بودن در خانه پدری با یکدیگر آشنا شده و ازدواج کردند و صیغه عقد این زوج توسط امام خمینی (ره)  با مهریه 14 سکه طلا جاری شد که ثمره این زندگی حالا سه فرزند بنام های الیاس ، اسحاق و مریم می باشد.

زهرا مشیرالاستخاره همسر محمدباقر قالیباف متولد 8 فروردین سال 1340 در طرقبه خراسان است که تحصیلات وی دکترای رشته جامعه شناسی فرهنگی است و ایشان در حال حاضر در این دانشگاه استادیار هستند. او مدتی به عنوان ریاست دانشکده مدیریت و علوم انسانی واحد تهران شمال دانشگاه آزاد و هیئت منصفه دادگاه مطبوعات نیز فعالیت داشته‌است. 

محمد باقر قالیباف در کنار همسر و فرزندش
محمد باقر قالیباف در کنار همسر و فرزندش
85d98fdbedfc3bf66413bf9e4854197b
عکس محمدباقر قالیباف و همسرش 

 فرزندان قالیباف

الیاس قالیباف

الیاس قالیباف پسر ارشد محمد باقر قالیباف متولد 1363 در تهران است که وی فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی از یکی از دانشگاههای مالزی است. قالیباف در یکی از سخنرانی‌های خود در مورد نامگذاری پسر اولش گفته است به توصیه یکی از همرزمایش شهیدش "شهید رفیعی" که در کنار رود فرات به شهادت رسیده اسم فرزندش را الیاس گذاشته است.

الیاس قالیباف در آبان سال 1386 در شب میلاد حضرت معصومه (س) با دختر یکی از فرماندهان سپاه ازدواج کرد و در حال حاضر 2 فرزند دختر دارد. مهریه همسرش 14 سکه است.

موضوعی تحت عنوان الیاس قالیباف داماد خامنه ای در فضای مجازی جست و جو شده است که اطلاعاتی از  نسبت محمد باقر قالیباف با خامنه ای موجود نیست و پاسخ واضح برای آیا الیاس قالیباف داماد رهبری است نداریم.

حرف و حدیث در مورد فعالیت‌های الیاس در ارتباط با مباحث اقتصادی در برخی از رسانه‌ها منتشر شد که قالیباف این سخنان و اظهارات را تکذیب کرد. خبرگزاری «فارس» در سال 1394 در اینباره نوشته: در تابستان سال ۱۳۹۴ شایعاتی درباره اختلاس ۸ هزار میلیاردی الیاس قالیباف و فرار وی به لندن منتشر شده بود که همان زمان هم مشخص شد پسر شهردار وقت تهران نه بازداشت و نه احضار شده بود و نه اصلا به لندن فرار کرده بود.

الیاس قالیباف
محمد باقر قالیباف و پسرش الیاس قالیباف
محمد باقر قالیباف در کنار پسر و نوه اش
محمد باقر قالیباف در کنار پسر و نوه اش

مریم قالیباف

مریم قالیباف فرزند دوم و دختر محمدباقر قالیباف متولد سال 1365 در تهران است که فارغ التحصیل رشته جامعه شناسی از دانشگاه تهران می باشد. وی متاهل می باشد و با  امیررضا بحیرایی ازدواج کرده است.

در مهر سال ۱۳۹۵ تصویری از یک عروسی مجلل در فضای مجازی منتشر شد که منتشرکنندگان آن مدعی شدند متعلق به عروسی دختر و داماد محمدباقر قالیباف شهردار تهران است. در این شایعه آمده بود: «۴ میلیارد تومان جهیزیه دختر قالیباف. آقای داماد ۷۰ ماشین عروس آماده کرد. این است حکومت علی؟»

وحید اشتری، فعال رسانه ای در فروردین سال ۱۴۰۱ در توییتر خود با انتشار تصاویری از زهرا مشیر همسر محمد باقر قالیباف به همراه دخترش مریم  و همسرش امیررضا بحیرایی در فرودگاه استانبول مدعی شد آن ها برای خرید سیسمونی به ترکیه سفر کرده اند که این ماجرا به «سیسمونی گیت» شهرت یافت.

1761933_862
دختر قالیباف و همسرش 

اسحاق قالیباف

اسحاق قالیباف فرزند آخر و پسر کوچک تر محمد باقر قالیباف متولد 1368 است که اطلاعاتی چندانی از وی در دسترس نیست.در اسفند سال 1402 اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد اسحاق قالیباف پرونده‌ای در دادگاه فدرال کانادا دارد و در پنج سال گذشته تلاش پرهزینه‌ای کرده تا ویزای مهاجرتی کانادا را دریافت کند.

اسحاق قالیباف
اسحاق قالیباف

خانه قالیباف کجاست؟

خانه قالیباف کجاست؟ یکی از پرسش های جست و جو شده مخاطبان در صفحه یک گوگل است که خبرگزاری ایسنا گزارشی با تیتر سرنوشت خانه میلیاردی قالیباف چه می‌شود؟ در آذر سال 1396 منتشر کرده است که درباره خانه «مهربان» که مربوط‌ به دوره پهلوی اولکه  در سال ٨٤ در فهرست میراث ملی ثبت شده است نوشته است.

آدرس دفتر محمد باقر قالیباف

آدرس دفتر محمد باقر قالیباف  تهران خیابان پاسداران، روبروی پارک نیاوران(ضلع جنوبی)، پلاک ۸۰۲ است.

ثروت قالیباف

از ثروت محمدباقر قالیباف اطلاع درستی در دست نیست اما در انتخابات سال 1396 لیستی از اموال خود منتشر کرد که  مردم معتقد بودند این لیست واقعی نیست.

OfqjZ6HUNZyq
لیست اموال و دارایی‌های قالیباف و همسرش

اینستاگرام محمد باقر قالیباف

اینستاگرام محمد باقر قالیباف به آدرس «Instagram.com/mbghalibaf» که دارای تیک آبی بود در آبان 1402 توسط اینستاگرام تعلیق شد.

محمد باقر قالیباف در شبکه های اجتماعی

وبسایت

ویکی پدیا محمدباقر قالیباف

فعالیت های محمد باقر قالیباف

فعالیت های محمد باقر قالیباف از سن 16 سالگی با حضور در کلاس های شهید کامیاب، آیت الله خامنه ای، شیخ علی تهرانی، شهید هاشمی نژاد و شهید دیالمه در مساجد بزرگ مشهد آغاز شد.

وی در سن 18 سالگی  با شروع جنگ به جبهه رفت و در سال 1361 فرمانده تیپ امام رضا (ع) و پس از یک سال در سن 21 سالگی فرمانده لشکر 5 نصر خراسان شد.

محمد باقر قالیباف

پس از پایان جنگ او فرمانده لشکر 25 کربلا بود و در سال 1373 در سن 33 سالگی به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء انتخاب شد و در پروژه های راه آهن و ساخت سازه های دریایی خوش درخشید.

قالیباف در سال 1376 توسط مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده نیروی هوای سپاه منصوب شد و سه سال بعد با حکم رهبری  به عنوان فرمانده نیروی انتظامی منصوب شد. از جمله اقدامات موثر ایشان تجهیز پلیس به خودروی روز دنیا مانند مرسدس بنز و تویوتا برای نیروهای عملیاتی و راه اندازی 110 و دفاتر پلیس +10 بود.

در سال 1381 از سوی سیدمحمد خاتمی به عنوان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد. 

قالیباف در سال 1384 برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. او که خود را دکتر خلبان سردار محمدباقر قالیباف معرفی می کرد نتوانست بیش از 4 میلیون رای بدست بیاورد. او در شهریور سال 1384به عنوان شهردار تهران انتخاب و تا سال 1388 نیز در این سمت ابقا شد.

محمد باقر قالیباف

وی در انتخابات ریاست جمهوری 1392 با شعار ایران سربلند  شرکت کرد و با کسب 6 میلیون رای در مقابل 18 میلیون رای حسن روحانی دوم شد. وی در 17 شهریور همان سال برای بار سوم به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 نیز قالیباف از جمله کاندیداها بود که به نفع سیدابراهیم رئیسی انصراف داد.

او از خرداد سال 1399 به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت و به عنوان ششمین رئیس مجلس شورای اسلامی این مسئولیت را برعهده گرفت. 

حقایق کمتر شنیده شده درباره محمد باقر قالیباف 

  1. قالیباف تاکنون چندین جلد کتاب تالیف یا ترجمه کرده است که از مهمترین آن می تواند به کتاب حکومت محلی یا استراتژی توزیع فضایی قدرت سیاسی در ایران و کتاب ایران و دولت توسعه گرا و کتاب تاریخ سیاسی پس از جنگ جهانی اول اشاره کرد.
  2. وی نماینده دوره یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس است.
  3. او از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.
  4. این سیاستمدار ایرانی به مدت سه دوره در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ شهردار تهران بود.
  5.  او در سال ۱۳۸۷ (۲۰۰۸ میلادی) از طرف سایت شهرداری‌های جهان، با رأی مردم، به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا معرفی شد
  6. وی دوره خلبانی هواپیمای ایرباس را در فرانسه گذرانده‌است.
  7. او عضو هیئت علمی و دانشیار گروه جغرافیای سیاسی دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران است.
  8. مجله نیوزویک در سال ۲۰۰۹ قالیباف را در رتبه هشتمین فرد قدرتمند در ایران قرار داد.
  9. محمدباقر قالیباف پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران ۱۳۸۸ گفت: «با جمع‌بندی شرایط موجود فعلاً داوطلب دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیستم.»
  10. محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ با کسب ۲۳۰ رای از ۲۶۴ رای ماخوذه به ریاست دائم سال اول مجلس یازدهم رسید. 

عکس محمد باقر قالیباف

محمد باقر قالیباف

محمد باقر قالیباف

محمد باقر قالیباف

محمد باقر قالیباف

سخن آخر

در این مطلب  بیوگرافی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی  را بررسی کرده ایم.در صورت تمایل می توانید مطلب بیوگرافی محمد مخبر رئیس جمهور موقت ایران با سوابق و عکس  را نیز مطالعه کنید. اگر شما اطلاعات بیشتری از فعالیت های وی دارید با ما و سایر مخاطبان سایت اصفهان امروز در قسمت ارسال نظر به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر