حقه آمریکایی؛ واکنش کرملین به ادعای فضایی آمریکا

سخنگوی کرملین در واکنش به انتشار گزارش‌هایی در آمریکا مبنی بر قصد روسیه برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا، آن را «حقه آمریکایی» توصیف کرد.

حقه آمریکایی؛ واکنش کرملین به ادعای فضایی آمریکا

به گزارش خبرآنلاین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه انتشار گزارش‌هایی در آمریکا مبنی بر قصد روسیه برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا، را «یک حقه آمریکایی دیگر» توصیف کرد و گفت هدف از این اقدام ترغیب کنگره برای اختصاص منابع مالی برای اوکراین است.

شامگاه چهارشنبه «مایک ترنر» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد آژانس اطلاعاتی این کشور از یک تهدید جدی امنیت ملی علیه تک تک اعضای کنگره مطلع شده است.

شبکه ای‌بی‌سی هم مدعی شد هشدار جمهوری‌خواهان آمریکایی درباره تهدید امنیت ملی علیه آمریکا، مربوط به قصد روسیه برای قرار دادن سلاح هسته‌ای در فضاست.

به گزارش ایسنا، قانونگذاران آمریکایی می‌گویند موضوع جدی است اما نباید باعث ایجاد هشدار فوری شود.

رسانه‌ها می‌گویند کنگره آمریکا قرار است امروز (پنجشنبه) جلسه توجیهی پشت درهای بسته درباره «تهدید جدی علیه امنیت ملی» این کشور برگزار کند.

پسکوف روز پنجشنبه و در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره این موضوع گفت: «من نمی‌توانم درباره آن اظهارنظر کنم. صبر کنیم تا پس از جلسه، ببینیم چه اطلاعات جدیدی کسب می‌کنیم».

او در ادامه گفت: «واضح است که کاخ سفید تلاش می‌کند کنگره را برای رأی‌دادن به لایحه کمک مالی به اوکراین تحت فشار قرار دهد. خواهیم دید کاخ سفید به چه حقه‌هایی متوسل خواهد شد».

سنای آمریکا روز سه‌شنبه و در بحبوحه اختلافات سیاسی در حزب جمهوری‌خواه بر سر نقش ایالات متحده در خارج از کشور، بسته کمکی ۹۵.۳ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد.

این بسته کمکی برای تصویب نهایی باید به تصویب مجلس نمایندگان که در کنترل جمهوری‌خواهان است هم برسد؛ جایی که کار برای کاخ سفید دشوار خواهد بود.

۳۱۱۳۱۱

منبع: khabaronline-1873196

ارسال نظر