تمرکز شهرداری اصفهان بر حل معضلات زیست‌محیطی و محلات کمتر برخوردار است

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به تمرکز شهرداری بر حل معضلات زیست‌محیطی و محلات کمتربرخوردار گفت: اهمیت موضوعات زیست‌محیطی، توجه بیشتر به حمل‌ونقل و ترافیک شهری را نشان می‌دهد؛ این همان سیاستی است که مدیریت شهری ششم اصفهان دنبال می‌شود.

تمرکز شهرداری اصفهان بر حل معضلات زیست‌محیطی و محلات کمتر برخوردار است

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _دوشنبه بیست‌ودوم آبان_ در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: چند روزی است در شهر اصفهان با آلودگی هوا مواجه هستیم و هوای این کلان‌شهر مناسب حال عموم مردم نیست که اهمیت موضوعات زیست‌محیطی، توجه بیشتر به حمل‌ونقل و ترافیک شهری را نشان می‌دهد؛ این همان سیاستی است که از آغاز به‌کار مدیریت شهری در شورای شهر و بعد از آن به تبع در مجموعه شهرداری دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه تمرکز شهرداری اصفهان بر حل معضلات زیست‌محیطی و محلات کمتر برخوردار است، افزود: تمرکز برای رفع مشکلات زیست‌محیطی از چند جهت بوده است؛ یکی از این موارد حفظ و نگهداشت فضای سبز شهری است که اقدامات متنوعی در این راستا انجام شده و مردم به مرور از ثمرات آن بهره‌مند می‌شوند؛ مورد دیگر موضوع حمل‌ونقلی بوده که طی جلسات و بهانه‌های مختلف در این‌باره صحبت شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه موضوع مترو و خرید اتوبوس برای حمل‌ونقل عمومی شهر هم‌اکنون روی میز مدیریت شهری است، گفت: پنج هزار میلیارد از بودجه شهر اصفهان فقط برای موضوعات زیست‌محیطی تخصیص داده شده است که نشان‌دهنده اهمیت این موضوعات است و امیدوار هستیم بتوانیم به ثمر رسیدن این پروژه‌ها را در ترافیک و آلودگی کمتری شهر شاهد باشیم.

معرک‌نژاد تصریح کرد: یکی دیگر از سیاست‌های مجموعه مدیریت شهری تمرکز بر محلات و نقاط کم‌تر برخوردار شهری است؛ چند ماه گذشته جدی بودن و عملیاتی بودن این سیاست را با حضور در منطقه ۱۴ شهرداری و افتتاح پروژه‌هایی که اولین‌ها در شهر اصفهان بود، نشان دادیم؛ از جمله این پروژه‌ها احداث بازیکده کودک و نوجوان و اولین و بزرگ‌ترین دیوارنگاره کشور در محله کم‌تر برخوردار حصه بود و پروژه‌های دیگر همچون تقاطع غیر همسطح دکتر کاظمی آشتیانی که نشان از محقق شدن سیاست تمرکز بر مناطق کم‌تر برخوردار دارد.

وی اضافه کرد: مدیران شهری و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اشاره به حضور هر چند ماه یکبار در این مناطق داشتند و به همین جهت تمرکز برای این مناطق بیشتر شده است و در همین راستا می‌توان برای دومین بار در سال جاری افتتاح پروژه‌هایی که مطالبه چندین ساله مردم بوده را در منطقه ۱۴ داشته باشیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: یکی از این پروژه‌ها تقاطع غیر همسطح شهدای ورزشکار، نقطه اتصالی شهر اصفهان و دولت‌آباد است که به دلیل ترافیک زیاد و آلودگی هوا آزاردهنده بود؛ این پروژه از ابتدای سال زیر بار ترافیکی قرارگرفته و هم‌اکنون افتتاح این پروژه را به‌صورت رسمی داریم.

معرک‌نژاد بیان کرد: پروژه دیگر افتتاح خیابان عاشق اصفهانی شرقی است که در گذشته به جاده مرگ معروف بود، زیراساکنان منطقه ۱۴ بیش از ۴۰ سال برای آن مطالبه داشتند و حداقل ماهی یک‌بار تصادف در این جاده رخ می‌داد.

منبع: imna-703950

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار