کم توجهی به درس تربیت بدنی مدارس چالش‌های اجتماعی به‌ همراه دارد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: کم توجهی به درس تربیت بدنی در مدارس چالش‌های اجتماعی و سلامتی را برای دانش آموزان به همراه دارد.

کم توجهی به درس تربیت بدنی مدارس چالش‌های اجتماعی به‌ همراه دارد

به گزارش خبرنگار ایمنا از اصفهان، وجیهه فاضل عصر امروز شنبه -۲۴ دی- در جلسه شورای معاونین اداره آموزش و پرورش تیران و کرون با اشاره به ضرورت‌ها و الزامات دوره ابتدایی اظهار کرد: درس تربیت بدنی مثل دیگر دروس حائز اهمیت بوده و نباید مورد بی مهری آموزگاران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه معلمان باید در کنار دانش آموزان فعالیت ورزشی انجام دهند، افزود: این زنگ درسی برای ایجاد تحرک، شناسایی استعدادها و نشاط کودکان و نوجوانان اهمیت داشته و نباید مورد بی مهری و کم توجهی قرار گیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با انتقاد از کم توجهی برخی از آموزگاران نسبت به این درس، خاطرنشان کرد: کم توجهی به درس تربیت بدنی در مدارس چالش‌های اجتماعی و سلامتی را برای دانش آموزان به همراه دارد.

وی به هویت ملی کشورمان اشاره کرد و اذعان داشت: باید نسبت به هویت و مبانی اصیل ملی توجه داشته باشیم که اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در مدارس در همین راستا انجام می‌شود.

فاضل مدیران مدارس را به نصب پرچم برافراشته و زیبا در مدارس توصیه کرد و گفت: نصب پرچم ایران در کشور بر هویت بخشی و ایجاد روحیه افتخار ملی در همه دوره‌ها به ویژه ابتدایی مورد توجه است.

وی به طرح یک روز بدون کیف اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امسال این طرح در مدارس استان اصفهان فراگیر شده که برای کیفیت بخشی و دستیابی به اهداف عالی آن کاربرگ و دستورالعمل ابلاغ شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بی برنامگی و رهایی دانش آموزان به حال خود در این روز را آسیب ساز دانست و اظهارداشت: این طرح برای آموزش مفاهیم علمی، فرهنگی و اجتماعی در یک محیط متفاوت است و نباید بدون برنامه پیش برود.

وی به اجرای زنگ فضیلت برای اقامه نماز جماعت در مدارس اشاره کرد و اذعان داشت: این برنامه با هدف جذب دانش آموزان و ترویج فرهنگ اقامه نماز صورت می‌گیرد و در کنار آنان آموزگاران و تیم اجرایی مدرسه نیز باید همراهی کنند.

فاضل یادآورشد: ترویج معارف اسلامی و دینی جز مهمترین مأموریت‌های آموزش و پرورش به حساب می‌آید و نباید نسبت به این فضائل اخلاقی کم مهری صورت گیرد.

وی همچنین به نظم و رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مستندسازی تصمیمات شورای آموزگاران، شورای مدرسه و دفاتر اداری به عنوان سند بالادستی هر مدرسه حائز اهمیت بوده و در نظارت‌ها و شرایط خاص از آن استفاده خواهد شد.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بعضی از مدیران مدارس و یا معلمان نسبت به اسناد و آئین نامه‌ها کم توجهی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در نظارت‌های دوره‌ای و ارزشیابی‌ها این مؤلفه ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی به کیفیت بخشی خدمات در نظام آموزشی اشاره کرد و افزود: معلمان و تیم اجرایی مدرسه باید به دور از رفتارهای سلیقه‌ای فعالیت خود را انجام دهند و رفتار تخصصی از آنها در تعلیم و تربیت مورد انتظار بوده و نباید خود را دستخوش خواسته‌های غلط دیگران قرار دهند.

به گزارش ایمنا، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان همراه با تیمی از کارشناسان این معاونت از مدارس ابتدایی، مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک بازدید کردند.

منبع: imna-720045

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار