۳۰ نیروی شرکتی برای کاهش مشکلات بازار اصفهان به کمک دستگاه‌ها می‌آیند

شهردار اصفهان با اشاره به تشکیل هیئت‌امنای بازار اصفهان و صورت‌جلسه تامین نیرو برای رفع مشکلات سد معبر و ورود موتورسیکلت به آن گفت: این ۳۰ نیروی شرکتی که مستقر می‌شوند، همچون همیار عمل می‌کنند، زیرا شهرداری و نیروی انتظامی و راهور نمی‌توانند به‌صورت مداوم نیرو در این بازار مستقر کنند.

۳۰ نیروی شرکتی برای کاهش مشکلات بازار اصفهان به کمک دستگاه‌ها می‌آیند

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه هجدهم بهمن_ در برنامه رادیویی و تلویزیونی «بی‌واسطه با مردم» حضور یافت و پاسخگوی سوالات، مشکلات مطرح شد از سوی شهروندان بود.

سوال شهروندان و پاسخ مسئولان

بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.

تشکیل هیئت امنای بازار اصفهان فعالیت پایدارتری نسبت به گذشته است

شهروند: در خیابان سپه اصفهان، شهرداری برای جلوگیری از سد معبر اقداماتی انجام داده است و مأمورانی در این نقطه مستقر شدند، اما در بازار بزرگ اصفهان از ورودی سردر قیصریه که به بازار قنادها معروف است، سد معبر زیادی وجود دارد و گردشگران خارجی نیز با این معضل درگیر هستند که زیبنده اصفهان و اصفهانی نیست؛ تقاضا دارم برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود و موتور سیکلت‌هایی که وارد بازار می‌شود نیز جمع‌آوری شود.

هیئت‌امنای بازار بزرگ اصفهان جلسات متعددی با حضور شهردار و فرماندار اصفهان برگزار کرد و منتخبان آن مشخص شدند، اما هنوز هیچ کاری انجام ندادند؛ قرار بود برای برق، نظافت و تردد در بازار کارهایی انجام دهند.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: مشکلی که مطرح شد، یکی از مشکلات جدی بازار یعنی سد معبر و مشکلات تردد موتورسیکلت‌ها است؛ پس از اقداماتی که در گذشته انجام شد، اما آنچنان مؤثر واقع نشد که دلیل آن هم این بود که بیشتر موتور سیکلت‌ها از کسبه هستند؛ مقرر شد با تشکیل هیئت امنا، افرادی از بازاری‌ها مشارکت کنند تا مشکلات بازار رفع شود که این هیئت امنا در حال حاضر تشکیل شده است.

به‌نظر می‌رسد این اقدام، فعالیت پایدارتری نسبت به گذشته است و ۳۰ نفر نیروی شرکتی که مستقر می‌شوند، همچون همیار عمل می‌کنند، زیرا شهرداری و نیروی انتظامی و راهور نمی‌توانند به‌صورت مداوم نیرو در این بازار مستقر کنند.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان باید ماهانه گزارش اقدامات انجام شده در راستای رفع مشکلات بازار بزرگ اصفهان را ارائه کند.

محمدباقر کلاهدوزان، مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان: هیئت امنای بازار اصفهان تشکیل شده است و به‌محض ابلاغ قانونی از سوی فرمانداری برای تأیید انتخابات اقدام کردیم.

در دو هفته گذشته جلساتی با هیئت امنا در رابطه با سد معبر و ورود موتور سیکلت با حضور مسئولانی از فرمانداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور، معاونت خدمات شهری شهرداری و مدیریت بحران استانداری برگزار کردیم و صورت جلسه‌ای تنظیم شد تا مناقصه انتخاب شرکت را برگزار کنیم و ۳۰ نیرو از طرف یک شرکت به کمک پلیس راهور و نیروی انتظامی بیاید.

در این جلسه در خصوص زمان بارانداز بازار نیز مواردی مطرح شد که به موازات آن جلسات فردی برگزار می‌شود و امیدواریم ظرف ۲۵ روز آینده مناقصه برگزار و شرکت برنده مناقصه مشخص شود.

در خصوص ایمنی بازار نیز با توجه به صورت‌جلسه‌ای که با حضور «منصور شیشه‌فروش» مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان داشتیم، برای لوله‌گذاری، نصب جعبه‌های اطفای حریق و پمپ‌های آتش‌نشانی و منبع آب اقدام کردیم که خرید لوله‌ها انجام و در انبار سازمان نوسازی و بهسازی تخلیه شده است.

در اولین فرصت نصب رایزر اصلی لوله انجام می‌شود و به مرور سایر اقدامات برای ایمنی انجام خواهد شد؛ سال جاری هزینه لوله‌کشی اطفای حریق در یک کیلومتر از بازار بزرگ با هزینه ۲.۵ تا سه میلیارد تومان انجام می‌شود و باید برای ادامه آن نیز برنامه داشته باشیم و سایر بخش‌ها این اقدام را انجام دهیم.

تمام اجزایی که باید کمک کنند را وارد میدان کردیم تا به کمک هم بتوانیم مشکلات بازار را رفع کنیم؛ شهروندان نیز باید همراه باشند و در صورتی که همکاری همه‌جانبه وجود نداشته باشد، این اقدامات نیز ابتر خواهد ماند.

خبر در حال تکمیل است…

منبع: imna-726465

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار